• karllesson

    BF Oktober 2020

    Hej på er! Jag hittade ingen tråd med bf oktober så jag skapade en :) jag plussade i söndags och enligt min senaste menstruation så har jag bf 3/10. Jag är gravid för andra gången, har en 1 åring hemma????

    Jag har blivit gravid med letrozol, då jag har pcos. Första gången jag blev gravid gick det på 3e kuren och nu på 1a så jag var i chock i söndags när jag fick plus på stickan, kan inte fatta att det är sant! Någon mer som precis har plussat och har bf i oktober?????

  • Svar på tråden BF Oktober 2020
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-05 12:26:54 följande:

    Hej på er. Plussade i söndags efter 2 ivf på fjärde insättningen. Har bf 6 oktober, ultraljud 19 februari. Är mitt första plus någonsin så jag har fortfarande inte fått in att det verkligen är sant. Ska bli superspännande men också läskigt med ultraljud. Skönt att bara behöva vänta två veckor!

    Ska läsa igenom tråden nu, skönt att bolla symtom och känslor med andra som ligger så nära i tid :)


    Åh skönt att ha det så snart! Var det något du bad om? Eller bestämdes det så på inskrivningen?
  • EllaLo

    Plussade för en vecka sedan på äl 16, ska göra tidigt VUL redan nästa vecka :)! Fortfarande chockad men väldigt glad och peppad på att förhoppningsvis se något!

    BF enligt app säger 5 oktober.

    Ingen här som stannar på FL eller försvinner alla till fb :)?

  • Ölandstoka
    Loea skrev 2020-02-05 12:53:49 följande:

    Åh skönt att ha det så snart! Var det något du bad om? Eller bestämdes det så på inskrivningen?


    Man får ett tidigt om man har gjort ivf. Jag väntar med att skriva in mig till efteråt. Är så himla nojig, känns som allt planerande jinxar. Vågar knappt ladda ner en grav-app :P
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-05 13:15:10 följande:

    Man får ett tidigt om man har gjort ivf. Jag väntar med att skriva in mig till efteråt. Är så himla nojig, känns som allt planerande jinxar. Vågar knappt ladda ner en grav-app :P


    Då förstår jag! Skönt att få det iaf :) förstår vad du menar, man blir nojig för allt. Dock har jag köpt kläder i flera år och laddade ner apparna direkt, men att verkligen säga till folk känns läskigare.
  • Ölandstoka
    Loea skrev 2020-02-05 13:27:12 följande:

    Då förstår jag! Skönt att få det iaf :) förstår vad du menar, man blir nojig för allt. Dock har jag köpt kläder i flera år och laddade ner apparna direkt, men att verkligen säga till folk känns läskigare.


    Oj vad modigt! :) Jag har alltid varit så säker på att jag inte kan bli gravid så jag har absolut inte köpt något. Kanske i påsk, då är det vecka 15 om allt vill sig.

    Det här med att berätta är svårt. Mina föräldrar vet att vi har gjort ivf och nu när vi äntligen har lyckats så tycker jag att det känns mysigt att det bara är jag och min man som får ha den här hemligheten. Tror att vi väntar till efter ultraljud, det lutar åt det just ju iaf.
  • Loea
    Ölandstoka skrev 2020-02-05 14:58:45 följande:

    Oj vad modigt! :) Jag har alltid varit så säker på att jag inte kan bli gravid så jag har absolut inte köpt något. Kanske i påsk, då är det vecka 15 om allt vill sig.

    Det här med att berätta är svårt. Mina föräldrar vet att vi har gjort ivf och nu när vi äntligen har lyckats så tycker jag att det känns mysigt att det bara är jag och min man som får ha den här hemligheten. Tror att vi väntar till efter ultraljud, det lutar åt det just ju iaf.


    Haha ja eller galet, har orimligt mycket barnkläder för att inte ha barn. Men kan inte tacka nej när det varit reor och riktiga kap.

    Blev oplanerat gravid för ett antal år sen efter att ha slarvat med preventivmedel en gång så visste att det inte var omöjligt iaf.

    Ja förstår dig, det låter mysigt!
  • EllaLo
    Flemmsiss skrev 2020-02-06 11:40:07 följande:

    Är det fler som har extremt mycket växtvärk?


    Jaa, framförallt på kvällarna! Var hemma hos min mor iförrgår och var tvungen att ta av mig byxorna för det tryckte för mycket.
Svar på tråden BF Oktober 2020