• Mammaresan

    BIM mars 2020

    Ja då får jag väl vara först ut att skapa en BIM tråd för mars här nu, då mina cykler är långa av sig, om mensen är på ingång här i dagarna.

    Exakt BIM vet jag inte än men mest troligt runt 1 mars. Får se när det börjar droppa in folk här som är med!

    När har ni BIM? :)

  • Svar på tråden BIM mars 2020
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-02-18 10:44:36 följande:

    Hur mycket sex har ni runt ÄL? Här blir det inte ofta. 2 ggr/veckan får vi till det. Är det tillräckligt ens? Igår fick ja ÄL flytning, onr i brösten och molvärk så antar ÄL ägt rum då?

    men fick inte till något sex pgr sjuk man... senast var 14 och 15e och lär nog inte bli fler tillfällen inom närmaste dagarna :(


    Vi har lite olika mycket sex. Men vi brukar se till att få till det minst en gång när äl test visar positivt. Och så får det bli bonus om man fått till det 1-2 dagar innan äl testet visar positivt.

    Jag har barn varannan vecka så rent praktiskt liggs det mer de barnfria veckorna än de med barn. Jag kommer ha äl nu i helgen eller början på nästa vecka, hoppas på att den är kommer tisdag-onsdag nästa vecka då vi har barnfritt och det blir enklare att sexa till det ;)
  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-02-18 10:58:53 följande:

    Vi har lite olika mycket sex. Men vi brukar se till att få till det minst en gång när äl test visar positivt. Och så får det bli bonus om man fått till det 1-2 dagar innan äl testet visar positivt.

    Jag har barn varannan vecka så rent praktiskt liggs det mer de barnfria veckorna än de med barn. Jag kommer ha äl nu i helgen eller början på nästa vecka, hoppas på att den är kommer tisdag-onsdag nästa vecka då vi har barnfritt och det blir enklare att sexa till det ;)


    Okej! Alltså hur många dagar innan ÄL kan man bli befruktad, alltså i genomsnitt? Vi har försökt nu 3 månader och närmsta ÄL vi kommit är ca 2 dagar innan men står fortfarande utan ett plus :/
  • ESemlan84
    Undrandee skrev 2020-02-18 11:05:40 följande:

    Okej! Alltså hur många dagar innan ÄL kan man bli befruktad, alltså i genomsnitt? Vi har försökt nu 3 månader och närmsta ÄL vi kommit är ca 2 dagar innan men står fortfarande utan ett plus :/


    Tror man säger att spermierna kan överleva upp till 5 dagar i kvinnan. Men det beror ju säkert på kvaliteten av spermierna och klimatet i kvinnan. Så 2 dagar innan äl borde kunna fungera.
  • Langdskidor

    Hej alla fina :D <3

    Hoppar in här, testade idag igen, men blankt.

    Borde få nästa ÄL runt 6e mars, så bim ungefär 20mars, får se när äl sker :)

  • Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-02-18 13:25:21 följande:

    Tror man säger att spermierna kan överleva upp till 5 dagar i kvinnan. Men det beror ju säkert på kvaliteten av spermierna och klimatet i kvinnan. Så 2 dagar innan äl borde kunna fungera.


    Jag förstår. Tycker det står så olika när man googlat. Nån säger en vecka, nån 72 timmar, och nån 5 dygn, även 48 timmar som max hsr jag läst.

    Blivit osäker nu när min ÄL sker/skett! Enligt dom flesta appar och ägglossningstester man kan fylla i på nätet ska den ske idag eller imorgon. Blir fundersam då jag fick en brunaktig flytning igår efter toabesök. Fick även lite ömma bröst och molande värk i magen framåt kvällen/natten.

    Återstår att se bara antar jag då mina ägglossningstester här hemma är slut.
  • Anonym (Undrar!)
    Undrandee skrev 2020-02-17 18:05:50 följande:

    Jag har samna problem! jag kan lätt ha sex varje dag vid ÄL medans gubben känner prestationsångesten och är slak som en mask... jag har tydligen ÄL idag enligt appar plus jag hade en brunaktig slemmig flytning idag (soery flr infot!) vi sexade 8, 14 och 15. Men vill fan få till det ikväll alltså men är rädd att gubben inte kommer orka alls då han dessutom är genomförkyld (läs mansförkyld)

    Undrar också hur ni andra hittar orken eller rättare sagt, era män hittar ork? har ni nå bra tips?

    Hälsningar desperat kvinna :)


    Vad skönt att höra att nån annan har det såhär!! Så osexigt att ha barngörar-sex egentligen. Saknar verkligen det vanliga spännande ?bara för vi är kåta? sexet, och att va orolig att ha fått sperma i sig osv. Nu är det verkligen att jag räknar på när han kommit sist, för har man sex för ofta har jag hört att spermakvaliten försämras, och han får inte heller komma mer sällan än 1 gång per vecka för det är också dåligt för spermierna. Och han måste lova att inte runka. Och bla bla bla. Vill vara vanlig tjej igen inte en kruka som väntar på ett frö.
  • Undrandee
    Anonym (Undrar!) skrev 2020-02-18 14:03:08 följande:

    Vad skönt att höra att nån annan har det såhär!! Så osexigt att ha barngörar-sex egentligen. Saknar verkligen det vanliga spännande ?bara för vi är kåta? sexet, och att va orolig att ha fått sperma i sig osv. Nu är det verkligen att jag räknar på när han kommit sist, för har man sex för ofta har jag hört att spermakvaliten försämras, och han får inte heller komma mer sällan än 1 gång per vecka för det är också dåligt för spermierna. Och han måste lova att inte runka. Och bla bla bla. Vill vara vanlig tjej igen inte en kruka som väntar på ett frö.


    Japp! Känner så igen mig! Sexet känns inte ens spännande längre utan nu är det för att. Jag kan absolut ställa upp på en 10 minutare, enbart för sprutet liksom... usch, det låter så hemskt men sant. Medan mannen vill ha typ minst 30 min sex när han väl vill... Nu vill jag bara bli gravid och slippa känna press och stress! Tänkte försöka förföra gubben en sista gång ikväll för denna period, sen får det vara tills nästa ÄL om det inte tar sig
  • Josefine123

    Positivt äl-test idag, fick till det igår men tvivlar på att det blir fler gånger denna veckan så får se om det räcker..

  • Maily

    Jag gillar barngörarsex, tänder lite extra på att kunna bli befruktad :D Tyvärr verkar det inte gälla min man. Vi har sex väldigt mkt när vi ses, kanske 2 ggr om dagen i genomsnitt men det är bara ca en av 3-4 ggr som han faktiskt kommer i mig så det blir väl varannan dag... och blir det två dagar utan känna det riskfyllt att missa den :/ Önskar att han också tyckte det var lika sexigt med barngörarsex som jag gör. Men det här med att det blir sämre kvalité på spermierna om han kommer ofta var en ny grej för det blir ju ca 2 ggr per dag :O Är det för ofta?

  • Undrandee
    Josefine123 skrev 2020-02-18 16:33:43 följande:

    Positivt äl-test idag, fick till det igår men tvivlar på att det blir fler gånger denna veckan så får se om det räcker..


    Det finns absolut chans! :)
Svar på tråden BIM mars 2020