• Mirabila

    I väntan på nipt-svar från KS

    Hej, någon mer som väntar på nipt-svar som analyseras på karolinska och vill följas åt?

    Jag tog mitt förra torsdagen (30/1) på mama Mia, väntar oroligt på svar. 6 arbetsdagar har gått.

    Om någon som nyligen gjort nipt via KS läser - när fick ni svar?

  • Svar på tråden I väntan på nipt-svar från KS
  • sommar 77
    HochH skrev 2020-02-09 09:12:11 följande:

    Samma dag här och ja, det är en olidlig väntan.

    Annat än oron så mår jag bra, trött visserligen, men inte alls som i början av graviditeten.

    Vad ledde dig till NIPT, gjort KUB?


    Hej,

    Jag har många barn innan att ta hand om och vill veta om detta är friskt. Därför gjorde jag Nipt. Varför gjorde du?
  • sommar 77
    Mirabila skrev 2020-02-09 09:38:12 följande:

    Också rätt trött periodvis. Trodde jag skulle vara piggare men det är nog det psykiska i att inte veta som tär tror jag.Känns ju inte som att man vågar glädja sig åt graviditeten, så himla tråkigt.


    Du har nog rätt, nog oron som gör att man mår dåligt...

    Igår kväll var jag sjukt dålig i magen och sprang på toa...jag tänkte att nu händer det väl något med barnet...även om jag såg det sprattla i torsdags...
  • HochH
    sommar 77 skrev 2020-02-10 09:03:18 följande:

    Hej,

    Jag har många barn innan att ta hand om och vill veta om detta är friskt. Därför gjorde jag Nipt. Varför gjorde du?


    Fick oroväckande sannolikhet på KUB och kunde inte ta något MKP. Har visserligen bara ett barn, men känner ändå samma och vill göra och ta reda på vad jag kan för att det liksom ska bli rättvist för alla inblandade.
  • trollhona
    Mirabila skrev 2020-02-08 08:17:11 följande:

    Hej, någon mer som väntar på nipt-svar som analyseras på karolinska och vill följas åt?

    Jag tog mitt förra torsdagen (30/1) på mama Mia, väntar oroligt på svar. 6 arbetsdagar har gått.

    Om någon som nyligen gjort nipt via KS läser - när fick ni svar?


    Jag gjorde mitt på MM och via KS, det tog 14 dagar.
    Bara att andas och fokusera på andra saker till svaret kommer.
  • Mirabila

    Trollhona: ja, så är det. Men huu vilken väntan det är. Vilken tid laddar de upp svaren? Har hört runt 20 men vet ej om det är sant.

    Inget svar idag heller, arbetsdag 7 (11 vanliga) sedan provet togs.

  • mallalala
    Mirabila skrev 2020-02-10 18:03:26 följande:

    Trollhona: ja, så är det. Men huu vilken väntan det är. Vilken tid laddar de upp svaren? Har hört runt 20 men vet ej om det är sant.

    Inget svar idag heller, arbetsdag 7 (11 vanliga) sedan provet togs.


    Mitt svar laddades upp mitt på dagen. Så tror det kan skiljas åt.
  • Mirabila
    mallalala skrev 2020-02-10 18:11:30 följande:

    Mitt svar laddades upp mitt på dagen. Så tror det kan skiljas åt.


    Ja, har hört så olika. Så blir att uppdatera patientportalen några gånger om dagen..
  • mallalala
    Mirabila skrev 2020-02-10 20:21:57 följande:

    Ja, har hört så olika. Så blir att uppdatera patientportalen några gånger om dagen..


    Förstår precis. Jag uppdaterade sidan hundra gånger i timmen typ. Sen en dag var det bara där. Lycka till
  • Mirabila
    mallalala skrev 2020-02-10 20:31:03 följande:

    Förstår precis. Jag uppdaterade sidan hundra gånger i timmen typ. Sen en dag var det bara där. Lycka till


    Låter lovande! Bara att hålla ut! Tack ????
  • HochH
    Mirabila skrev 2020-02-10 20:37:58 följande:

    Låter lovande! Bara att hålla ut! Tack ????


    Fortfarande inget svar?
Svar på tråden I väntan på nipt-svar från KS