• Wifey.

    BF november 2020

    Hittar ingen novembertråd så tänkte att jag startar en för oss med BF november 2020.

    Här kan vi följas åt under hela graviditeten.

    Jag är iallafall 21 år och väntar mitt andra barn 1 november. Har redan en dotter som fyller 4 år under sommaren.

    Ska bli så kul att följas åt.

  • Svar på tråden BF november 2020
  • Mirum
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-28 20:22:59 följande:

    Hej alla, plussade nu i veckan, BIM i onsdags!

    Ska vi inte ta och starta en gravidgrupp på Facebook? Jag är lite osäker på hur man gör för att inte riskera att någon annan ser, så vågar inte..


    Jag är gärna med i en facebook grupp :)
  • Merymo
    Wifey. skrev 2020-02-27 10:21:16 följande:

    Vad underbart att det äntligen tillslut blev en graviditet efter 3 års väntan.

    Känner samma som dig angående missfall, har själv haft ett missfall tidigare och är orolig, men försöker att inte stressa över det. Vill kunna njuta av graviditeten utan oro, men det är ju lättare sagt än gjort.

    Jag har ömma bröst, molvärk i magen, lite ryggont och trötthet. Annars är det bra. Du då?


    Verkligen lättare sagt än gjort! Jag går ju också på vaginala progestrontabletter då jag gjort IVF, så det kan rinna ut och det känns ju som att mens har kommit..

    Ömma och större bröst, bröstvårta mörknat rejält, molande värk i magen och även stickningar, trött, kissar typ hela tiden. Svullen i magen så det ser ut som att jag är gravid i 5 månaden... nu har jag även börjat vakna på natten av smärta, Men vet inte om det kommer från livmoder eller tarmarna.
  • ScP87

    Hej.

    Jag är 33 år och väntar mitt första barn det är beräknad ca 2 november tror vi.

    Vi har försökt i 6 år att bli gravida. Jag lider av pcos så jag har väldigt oregelbunden mens och ingen ägglossning. Men så den 8-9 februari så ökande ägglossning tester och den 10e fick jag väldigt starkt positivt. Och den 20 februari plusade jag förstå gången med cb tidig test.

    Så nu hoppas vi att detta blir vårat mirakel barn och allt går som de ska. :)

  • Merymo
    boshab skrev 2020-02-27 14:13:07 följande:

    Hej och grattis till alla som plussat! :)

    Har försökt med första barnet i ett år och tänkt att det inte kommer att gå. BIM-3 idag och ett väldigt positivt test imorse. Kan fortfarande inte förstå det. Känner inte av nåt direkt, har ju aldrig varit gravid iofs så vet ju inte hur man känner, sen är det ju väldigt tidigt. :)

    En anledning till att jag testade var för att jag denna månad knappt haft pms-symptom. Brukar annars få det ganska direkt efter ÄL.

    Preliminärt bf är 9/11 iaf :) Hur gör ni, när ringer ni till hälsocentral?


    Tror att du kan ringa nu för inskrivning. Det brukar de flesta göra som jag känner :) jag kommer ringa efter att jag varit på min kontroll hos IVF kliniken vecka 7-8. Då ska vi göra VUL och förhoppningsvis se ett hjärta ticka och att allt annat ser bra ut. Försöker hålla ut till dess! Beroende på vart du bor och vilken klinik du skriver in dig på, så kommer de nog ha olika tider för undersökning. Vissa vill ha tidigare koll än vecka 18.
  • Merymo
    Mirim skrev 2020-02-28 20:48:04 följande:

    Hej och grattis till alla! Jag plussade i fredags. Är 34 och har inga barn sen innan. Jag var gravid i höstas men fick tyvärr missfall tidigt. Nu hoppas jag verkligen att det stannar och försöker verkligen att inte oroa mig. Har ganska så ont i brösten, det går typ inte sova på mage. Lite molvärk som kommer ibland. Luktsinnet har blivit mer känsligt och ibland kommer lite illamående. Men jag välkomnar alla symptom för jag är så glad att det fäste igen!?? BF 3/11 enligt beräkningarna. Jag använder apparna preglife och Graviditet+. Den sistnämnda är ganska kul för varje vecka får man en ny 3D bild på hur fostret ser ut :)


    Grattis!! Samma BF som mig :) jag laddade ner gravidtet+. Den är riktigt Nice. Tack för tips!
  • Sanlin90
    boshab skrev 2020-02-28 19:07:02 följande:

    Okej! Lät på bm jag pratade med att det var "bra" att jag ringde "tidigt" och förklarade även att man inte kan påverka missfall m.m. och hade lite positiva ord att säga vilket kändes bra.

    Shit! Fort det gått men kul! Vet att de ska börja med tidiga ultraljud i mitt landsting och hoppas innerligt att de har infört det! Glömde fråga...


    Jag räknade ut att ul är i v. 13 jag tror det är det som hänger ihop med kub testet.
  • Sanlin90
    boshab skrev 2020-02-28 19:07:02 följande:

    Okej! Lät på bm jag pratade med att det var "bra" att jag ringde "tidigt" och förklarade även att man inte kan påverka missfall m.m. och hade lite positiva ord att säga vilket kändes bra.

    Shit! Fort det gått men kul! Vet att de ska börja med tidiga ultraljud i mitt landsting och hoppas innerligt att de har infört det! Glömde fråga...


    Jag räknade ut att ul är i v. 13 jag tror det är det som hänger ihop med kub testet.
  • Mirum
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-29 09:34:04 följande:

    Jag har startat en grupp på Facebook nu, skriv till mig i PM här så kan jag lägga till er!


    Har skickat pm :)
  • Wifey.
    Bebislängtan123 skrev 2020-02-29 09:34:04 följande:

    Jag har startat en grupp på Facebook nu, skriv till mig i PM här så kan jag lägga till er!


    Har också skickat pm (tror jag hehe, inte skickat innan på fl).
Svar på tråden BF november 2020