• Wifey.

    BF november 2020

    Hittar ingen novembertråd så tänkte att jag startar en för oss med BF november 2020.

    Här kan vi följas åt under hela graviditeten.

    Jag är iallafall 21 år och väntar mitt andra barn 1 november. Har redan en dotter som fyller 4 år under sommaren.

    Ska bli så kul att följas åt.

  • Svar på tråden BF november 2020
  • Sanlin90

    Måste fråga er andra, har bara haft sex två gånger sedan plusset för några veckor sedan, första gången fick jag rosa flytningar i några timmar och idag provade vi igen 2-3v senare och nu blödde det ganska rejält med rött blod, vad hade ni gjort?

    Det gör inte ont och det har slutat nu men blir ju så jäkla rädd när det hänt, hade ni avstått sex ett tag och bara myst med "pill och smek" eller kört på ändå?

  • Sanlin90

    Måste fråga er andra, har bara haft sex två gånger sedan plusset för några veckor sedan, första gången fick jag rosa flytningar i några timmar och idag provade vi igen 2-3v senare och nu blödde det ganska rejält med rött blod, vad hade ni gjort?

    Det gör inte ont och det har slutat nu men blir ju så jäkla rädd när det hänt, hade ni avstått sex ett tag och bara myst med "pill och smek" eller kört på ändå?

  • nystrom98
    sommarvärme skrev 2020-03-16 15:30:32 följande:

    Hej jag har bf 14/11, hoppar gärna in här :) v 5+1

    Hur mår ni? Har ni ringt barnmorskan ännu?


    Hej och välkommen och grattis till plus!!

    Mår lite illa till och från och har humörsvängningar, samt lite motvärk, annars mår jag bra! Själv då?

    Har ringt bm och var på inskrivning i tisdags, ska dit igen den 20 april i vecka 12 ca. Jag är i v6+5 och har bf 5/11.
  • Merymo

    Måste bara fråga med tanke på Corona viruset. Det finns ingen forskning som egentligen visar på att gravida i första trimestern inte är i risk. Är det någon som har pratat med barnmorska/läkare om det? Jag arbetar på ett HVB med ungdomar och har 0 möjlighet att jobba hemifrån. Eftersom att gravida inte anses vara i riskgrupp så kommer inga hänsyn tas för min del. Jag har inte tid hos barnmorska försen om 2 veckor och har börjat oroa mig lite. Andra liknande virus och influensa kan vara en fara för foster de första månaderna, så förstår inte hur en kan ta detta så lätt bara för att det inte finns fall att gå på. Jag är inte en person som oroar mig vanligtvis, men med en bebis i magen blir det annat tänkande. Hur resonerar ni?

  • sommarvärme
    nystrom98 skrev 2020-03-16 19:09:41 följande:

    Hej och välkommen och grattis till plus!!

    Mår lite illa till och från och har humörsvängningar, samt lite motvärk, annars mår jag bra! Själv då?

    Har ringt bm och var på inskrivning i tisdags, ska dit igen den 20 april i vecka 12 ca. Jag är i v6+5 och har bf 5/11.


    Jag tänkte ringa till barnmorskan nästa vecka. :) idag börja illamåendet sakta stiga fram känns det som, Ömma bröst och humörsvängningar annars så mår jag bra :)
  • Mirum
    Monsterdricka skrev 2020-03-17 13:14:30 följande:

    Är gärna med i facebookgruppen, bf 25 november :)


    Pm :)
Svar på tråden BF november 2020