• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Arneliis
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

    Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 

    I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

    Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!


    Åh stort grattis<3 något speciellt ni testat denna månaden så du kan ge tips?
  • 123fjäril
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

    Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 

    I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

    Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!


    Stort grattis :) <3
  • Anni89
    vegaveravegavera skrev 2020-04-16 11:49:29 följande:

    hejhej! vet att jag frågat detta förut i någon BIM-tråd men provar igen, får ni alla sånna här "äggvite-sekret" vid ÄL? För jag får verkligen inte det! Har försökt bli gravid aktivt sen januari men har under hösten läst på mycket om fertilitet och försökt att hitta min ÄL, bland annat genom att leta efter det där elastiska gegget ca 1 vecka efter avslutat mens och en tid framåt. Jag hittar seriöst ingenting, verkar knappt ha några flytningar alls? Lite lotion-liknande är allt jag kan fånga upp men då får jag verkligen gräva, haha. När jag googlar så får jag upp så olika svar. Så jag undrar bara om det finns någon där ute som inte heller har så märkbart ÄL sekret men som ändå blivit gravid? Borde jag vara orolig att jag inte hittar dom? 


    Det är nog väldigt individuellt, tror inte alls att du behöver vara orolig för det! För mig är det lite tvärtom - jag har den typen av flytningar varje månad trots att jag inte har ägglossning (jag har bara haft mens en gång under senaste halvåret). Har läst någonstans att det kan bli så om man har PCOS.. Kroppen lever verkligen sitt eget liv ibland..!
  • Zamaso1
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

    Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 

    I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

    Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!


    Grattis! Hoppas allt går som de ska :)
  • AngelaS
    Arneliis skrev 2020-04-16 18:49:20 följande:
    Åh stort grattis<3 något speciellt ni testat denna månaden så du kan ge tips?
    Tack så mycket <3 Vi bestämde faktiskt denna månad att "mysa" båda dagarna innan ÄL, på ÄL och dagen efter ÄL. Det är nog det enda som skiljer sig från de andra gångerna :) Tidigare har vi kört typ "varannan dag" metoden. Lycka till!!
  • AngelaS
    Zamaso1 skrev 2020-04-16 20:22:06 följande:
    Grattis! Hoppas allt går som de ska :)
    Tack!! Det gör vi verkligen också :)
  • Önskarbebis2020
    vegaveravegavera skrev 2020-04-16 11:49:29 följande:

    hejhej! vet att jag frågat detta förut i någon BIM-tråd men provar igen, får ni alla sånna här "äggvite-sekret" vid ÄL? För jag får verkligen inte det! Har försökt bli gravid aktivt sen januari men har under hösten läst på mycket om fertilitet och försökt att hitta min ÄL, bland annat genom att leta efter det där elastiska gegget ca 1 vecka efter avslutat mens och en tid framåt. Jag hittar seriöst ingenting, verkar knappt ha några flytningar alls? Lite lotion-liknande är allt jag kan fånga upp men då får jag verkligen gräva, haha. När jag googlar så får jag upp så olika svar. Så jag undrar bara om det finns någon där ute som inte heller har så märkbart ÄL sekret men som ändå blivit gravid? Borde jag vara orolig att jag inte hittar dom? 


    Hej!

    Jag vill bara säga att ibland så kommer det liksom inte ut, utan det ligger i tappen. Sorry om det är to much info men denna gång såg jag ÄL flytningar när jag gick på toaletten och ?krystade? lite. Annars så hade jag också trott att jag bara hade lotion flytningar. Det var inte mycket som kom men det gick att dra trådar.

    Sen för att få mer ÄL flytningar så rekommenderar folk jättenattljusolja, grapefruktjuice bland annat. Sen om det fungerar har jag ingen aning om
Svar på tråden Bim Maj 2020