• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Anni89
    Mph94 skrev 2020-04-25 09:10:47 följande:

    Hej!

    Jag slutade med kombinerade p-piller i början av april efter att ha tagit dem i ett halvår ca. Innan dess ?vanliga? p-piller i ca ett år.

    Jag har inte haft någon blödning än och tänker att det kan ta ett tag innan det kommer igång?

    Vill mest höra mer er hur lång tid det kan ta innan man får någon blödning eller mens?


    Vet inte om det är samma för kombinerade piller som för vanliga, men med vanliga p-piller är det väldigt individuellt och det är inte ovanligt att det tar lite tid. Jag har läst i forumtrådar allt mellan 1-9 månader. Det är också vanligt med oregelbunden mens ett tag efter p-piller. Jag fick min första mens efter ca 6 veckor, sen hade jag tre blödningar till med ca 2 månader imellan innan mensen försvann helt i 5 månader.. (det kan dock ha berott på något annat än p-pillerna, finns ju mycket annat som kan påverka också).
  • 88sandra

    1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

    2/5 vegaveravegavera

    3/5 Trocazero, myownworstenemy

    4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95

    5/5 Barnlängtanochpcos

    7/5 Zamaso1

    6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

    8/5 88Sandra

    9/5 Supertrio

    10/5 LiinnB

    11/5 Sanal1

    13/5 AngelaS, Linjana

    15/5 Vemvetintejag

    20/5 fruitloop, NiMi12

    21/5 NurseMom

    24/5 Tildasafira

    27/5 123fjäril

    30/5 Ann3h

    LH-testen har gett tydligare utslag så nu är jag rätt säker på att jag har ÄL idag. Sex ÄL -2 och idag på ÄL-dagen. Förväntad mens 7 maj ger väl BIM 8/5?

    Jag hoppas vi lyckats pricka in bra dagar och att det tar sig!! Dock första försöket så jag är inte så hoppfull, räknar med att det kommer ta längre tid..

  • Undrandee
    Nykär15 skrev 2020-04-25 14:06:00 följande:

    Tråkigt när det blir för styrt och planerat, hoppas ni kan hitta en nivå som ni mår bra ut och kanske sluta testa och köra varannan dag bara? Då missar man aldrig äl och så ev ta grav.test på BIM bara? Jag kör utan äl-tester och vi ligger ofta bara. Bättre ha spermier väntande på ägget än att köra exakt på äl eftersom det tar ett dygn för dem att simma och möta ägget :)


    j

    Just nu är problemet att jag vill ligga mer än vad han vill. Han tycker det blir bebis när det blir, medan jag inte vill missa ÄL som sagt. Skit jobbigt... önskar att han tog initiativet till barnverkstaden och inte bara jag :(

    Funderar på att sluta ÄL testa, blivit helt styrd och besatt av det och så är det ju svindyrt att köpa nytt varje månad med!
  • Emi1993

    Halloj!

    Är ny både på familjeliv och med barnaskapande och känner att jag vill dela min resa mot en liten då jag och sambon inte vill berätta för någon i vår närhet att vi ska försöka skaffa barn. Tänkte att det blir perfekt att hoppa in i den här tråden då Solig

    Efter många diskussioner de senaste åren, som slutat i både glädje och tårar (mest tårar to be honest), så har vi satt ett startdatum vilket är nästa cykel. Sambons krav innan vi startar igång var att vi skulle ha köpt en lägenhet och tillträtt vilket vi gör i slutet av maj Skrattande soooom jag har längtat!


    Så nu blir det både flytt till vårt alldeles egna boende + försök till att bli gravid så vi kan fylla det tredje tomma rummet med en liten filur Hjärta


    ÄL blir alltså 5/6 och BIM 19/6.  


    Jag är 26 och sambon 28. Tog ut min sista p-ring i juni 2019 så vi har använt kondom i snart 1 år. Har även tagit järn + folsyra i 3 månader Glad 

    Ska bli kul att följas åt!

  • kolsyrade
    Undrandee skrev 2020-04-25 18:13:29 följande:
    j

    Just nu är problemet att jag vill ligga mer än vad han vill. Han tycker det blir bebis när det blir, medan jag inte vill missa ÄL som sagt. Skit jobbigt... önskar att han tog initiativet till barnverkstaden och inte bara jag :(

    Funderar på att sluta ÄL testa, blivit helt styrd och besatt av det och så är det ju svindyrt att köpa nytt varje månad med!
    Fy vad jobbigt, känner verkligen med dig. Har gjort några halvdana försök några månader och nu första riktiga. Har inte upplevt samma än men misstänker att det kan komma senare. För oss har det blivit en annan dynamik i sexlivet, från att han alltid tagit mest initiativ till att det helt plötsligt blivit jag. Beror inte bara på att jag vill bli gravid utan också att lusten har ökat sedan jag slutade med hormonella preventivmedel. 

    Jag tycker det är svårt att vara så ensam i det, trots att vi är två egentligen. Det är ju bara jag som känner efter varenda symtom, dammsuger varenda hörn av internet och tänker på det 24/7. 

    Tempar du? Jag har inte börjat med äl-tester just för att det känns som att det är lätt att bli besatt. Är visserligen besatt ändå men med temp har man ändå bra koll, åtminstone sålänge man är någorlunda regelbunden. 

    Har inga direkta tips men hoppas att det löser sig för dig! 
  • Fnattilur
    88sandra skrev 2020-04-25 17:38:59 följande:

    LH-testen har gett tydligare utslag så nu är jag rätt säker på att jag har ÄL idag. Sex ÄL -2 och idag på ÄL-dagen. Förväntad mens 7 maj ger väl BIM 8/5?

    Jag hoppas vi lyckats pricka in bra dagar och att det tar sig!! Dock första försöket så jag är inte så hoppfull, räknar med att det kommer ta längre tid..


    BiM är den dagen mensen beräknas komma. Men du vill ju inte ha mens då, alltså "beräknad ingen mens". Så din BIM är 7/5.
  • 88sandra
    Fnattilur skrev 2020-04-25 18:49:50 följande:

    BiM är den dagen mensen beräknas komma. Men du vill ju inte ha mens då, alltså "beräknad ingen mens". Så din BIM är 7/5.


    Ah, tack! Ja då är min BIM 7/5.

    Det känns så avlägset att jag kanske kan vara gravid snart. Min sambo har sagt nej till barn rätt länge och inte varit sugen, jag har själv inte varit helt säker heller tills för nåt år sen (är 31 år nu). Väldigt overklig känsla att vi nu faktiskt kör oskyddat och den här månaden till och med sett till att tajma ägglossning.

    Det är roligt att följa utvecklingen för er andra som har BIM nu i maj och är i samma sits som en själv :)
  • 88sandra

    UPPDATERAD!

    1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

    2/5 vegaveravegavera

    3/5 Trocazero, myownworstenemy

    4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95

    5/5 Barnlängtanochpcos

    6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

    7/5 Zamaso1, 88Sandra

    9/5 Supertrio

    10/5 LiinnB

    11/5 Sanal1

    13/5 AngelaS, Linjana

    15/5 Vemvetintejag

    19/5 Emi1993

    20/5 fruitloop, NiMi12

    21/5 NurseMom

    24/5 Tildasafira

    27/5 123fjäril

    30/5 Ann3h

  • Nykär15
    Undrandee skrev 2020-04-25 18:13:29 följande:

    j

    Just nu är problemet att jag vill ligga mer än vad han vill. Han tycker det blir bebis när det blir, medan jag inte vill missa ÄL som sagt. Skit jobbigt... önskar att han tog initiativet till barnverkstaden och inte bara jag :(

    Funderar på att sluta ÄL testa, blivit helt styrd och besatt av det och så är det ju svindyrt att köpa nytt varje månad med!


    Ja äl-tester kan göra en lite maniska och du kan till o med ha sex var tredje dag utan att missa äl, så släpp stressen och försök hitta gemensam glädje igen. Blir trist om sex bara sker vid äl tycker jag och gissningsvis även män.
  • Emi1993
    88sandra skrev 2020-04-25 19:30:10 följande:

    UPPDATERAD!

    1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

    2/5 vegaveravegavera

    3/5 Trocazero, myownworstenemy

    4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95

    5/5 Barnlängtanochpcos

    6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

    7/5 Zamaso1, 88Sandra

    9/5 Supertrio

    10/5 LiinnB

    11/5 Sanal1

    13/5 AngelaS, Linjana

    15/5 Vemvetintejag

    19/5 Emi1993

    20/5 fruitloop, NiMi12

    21/5 NurseMom

    24/5 Tildasafira

    27/5 123fjäril

    30/5 Ann3h


    Tack för att du lade till mig @88sandra! :) men det blir juni vi försöker för första gången (BIM 19/6) så hejar på er andra istället tills dess :)
Svar på tråden Bim Maj 2020