• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Airamsol
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 19:50:16 följande:

    Jo de är det, blev oplanerat gravid och fick ett MA så efter de vill vi nu satsa på en trea, trodde dock äl skulle ske i torsdags (enligt app) å sambon är bortrest så hade väl som ställt in mig på att de inte skulle bli nå denna omgång men för skoj skull kolla jag ältest i söndags som var positivt så tänkte då att har man tur kaaaanske det kan finnas någon liten simmare kvar men är ändå inställd på att det mycket väl kan ha gått för länge mellan sex och äl för att faktiskt kunna bli något.. men håller tummarna å hoppas iallafall ) är de första försöket för er?


    Ni hade sex i fredags? Om ägglossning var i måndags så finns ju en chans! Spännande :)

    Vi har varit oskyddade men kört med fertilitetsförståelse och avbrutna samlag fram tills denna månad så detta blir första riktiga försöket!

    Är dock osäker, har inget direkt älsekret som jag brukar ha, men har däremot positiva test och smärta i vänster äggstock. Så hoppas på att det tar sig trots avsaknad av ?rätt? sekret. Alla tidigare barn (och mf) är gjorda på första försöket men jag tror kanske att denna tar ett tag iom lite mer oregelbunden cykel. Längtar tills feststart nästa lördag!

    Kommer du vänta till eventuell utebliven mens med test?
  • Anni89
    Anni89 skrev 2020-05-08 16:16:38 följande:

    Jag fick mens idag, så får gå vidare till junitråden. Det var vårt första försök så hade inte väntat mig något annat..

    Grattis till alla som plussat och lycka till till er som väntar på bim!


    Jag får ta tillbaka mitt inlägg - det blev ingen mens! Jag fick lite lite blod på pappret redan torsdag eftermiddag och det fortsatte under gårdagen. Jag brukar få så dagen innan det börjar blöda på riktigt så jag tog för givet att det var början på mens då det var äl+14 igår. Men idag (lördag) har det slutat, det har inte kommit något alls! Så jag har fortfarande chans denna månad :D
  • Bebis2021
    Airamsol skrev 2020-05-09 20:23:46 följande:

    Ni hade sex i fredags? Om ägglossning var i måndags så finns ju en chans! Spännande :)

    Vi har varit oskyddade men kört med fertilitetsförståelse och avbrutna samlag fram tills denna månad så detta blir första riktiga försöket!

    Är dock osäker, har inget direkt älsekret som jag brukar ha, men har däremot positiva test och smärta i vänster äggstock. Så hoppas på att det tar sig trots avsaknad av ?rätt? sekret. Alla tidigare barn (och mf) är gjorda på första försöket men jag tror kanske att denna tar ett tag iom lite mer oregelbunden cykel. Längtar tills feststart nästa lördag!

    Kommer du vänta till eventuell utebliven mens med test?


    Jo precis enda tillfället den veckan tyvärr pga resor men jo jag tänker också e att om äl var måndag finns det ju iaf en chans

    Okej så spännande har också blivit gravid på en gång samt oplanerat två gånger..

    Okej men de där med älsekret så kan de väl vara så att de finns inne vid livmodertappen men att man inte alltid själv märker av det? Låter ju iaf lovande med äl-test å värk. Jag hade molvärk å älsekret fredagen, sen har molvärk fortsatt varje dag, senaste två dagarna har jag haft som ilningar som att de sliter å moler lite svagt .

    Har du inte haft oregelbunden cykel tidigare?

    Jo precis de kommer jag göra, hoppas man kan vänta bara aldrig tidigare testat före bim utan efter några dagar då jag varje gång haft molvärk flera dagar å trott mensen ska komma men aldrig dykt upp så då har jag börjat misstänka å testat

    När testar du? Har du några symtom?
  • Bebis2021
    Anni89 skrev 2020-05-09 20:24:20 följande:

    Jag får ta tillbaka mitt inlägg - det blev ingen mens! Jag fick lite lite blod på pappret redan torsdag eftermiddag och det fortsatte under gårdagen. Jag brukar få så dagen innan det börjar blöda på riktigt så jag tog för givet att det var början på mens då det var äl+14 igår. Men idag (lördag) har det slutat, det har inte kommit något alls! Så jag har fortfarande chans denna månad :D


    Har du tagit något gravtest? Spännande håller tummarna för dig
  • Nykär15
    Anni89 skrev 2020-05-09 20:24:20 följande:

    Jag får ta tillbaka mitt inlägg - det blev ingen mens! Jag fick lite lite blod på pappret redan torsdag eftermiddag och det fortsatte under gårdagen. Jag brukar få så dagen innan det börjar blöda på riktigt så jag tog för givet att det var början på mens då det var äl+14 igår. Men idag (lördag) har det slutat, det har inte kommit något alls! Så jag har fortfarande chans denna månad :D


    Är du så långt efter äl borde du väl ta ett test? ;)

    Skönt ha koll på om mensen strular med ju och notera det ifall det inte skulle bli nåt plus?
  • mzl93
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 20:55:00 följande:

    Har du tagit något gravtest? Spännande håller tummarna för dig


    Ooh spännande!!
  • Anni89
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 20:55:00 följande:

    Har du tagit något gravtest? Spännande håller tummarna för dig


    Inte än! Hade bestämt att inte testa innan bim och då detta är första försöket har jag inga test hemma sen tidigare. Men om mensen inte dykt upp imorgon bitti ska jag köpa test :)
  • Anni89
    Nykär15 skrev 2020-05-09 21:01:54 följande:

    Är du så långt efter äl borde du väl ta ett test? ;)

    Skönt ha koll på om mensen strular med ju och notera det ifall det inte skulle bli nåt plus?


    Ja det får bli till att köpa test imorgon!

    Ja precis, helt rätt. Då detta är första cykeln jag testar och tempar så har jag inte koll ännu på lutealfasen, så tyvärr svårt för mig att veta vad som är normalt och inte..
  • Airamsol
    Bebis2021 skrev 2020-05-09 20:53:11 följande:

    Jo precis enda tillfället den veckan tyvärr pga resor men jo jag tänker också e att om äl var måndag finns det ju iaf en chans

    Okej så spännande har också blivit gravid på en gång samt oplanerat två gånger..

    Okej men de där med älsekret så kan de väl vara så att de finns inne vid livmodertappen men att man inte alltid själv märker av det? Låter ju iaf lovande med äl-test å värk. Jag hade molvärk å älsekret fredagen, sen har molvärk fortsatt varje dag, senaste två dagarna har jag haft som ilningar som att de sliter å moler lite svagt .

    Har du inte haft oregelbunden cykel tidigare?

    Jo precis de kommer jag göra, hoppas man kan vänta bara aldrig tidigare testat före bim utan efter några dagar då jag varje gång haft molvärk flera dagar å trott mensen ska komma men aldrig dykt upp så då har jag börjat misstänka å testat

    När testar du? Har du några symtom?


    Ja jag tänker att avsaknad av sekret inte behöver betyda avsaknad av äl. Hoppas.

    Jag har fortfarande motvärk. Men svagare än i torsdags/fredags.

    Nej min cykel brukar vara regelbunden. Men efter andra barnet fick jag hypotyreos och jag har legat dåligt i värden så jag tror det är den som strulat med cykeln. Den är relativt regelbunden, 29-32 dagar så någon slags koll har jag.

    Haha åh. Vad starkt att hålla sig! Jag börjar alltid testa typ 8 dagar efter ägglossning ????
  • Tobice

    Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.

    Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?

Svar på tråden Bim Maj 2020