• Majja92

Bim Maj 2020

Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

Bim

3/5 Majja92

• Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Tigu
    Undrandee skrev 2020-05-08 15:30:11 följande:
    Åh jag beklagar :(

att få plus och sen att det inte går vägen är hemsk oavsett längd på graviditet <3

ja just nu vill jsg bara ha mens så jag kan börja om när jag väl känner för det igen. Kanske en paus vore värt, men har svårt med att pausa något jag verkligen vill!

Men ev. att jag skiter i ÄL testerna denna gång.
     <3 

Ja man är ju psykiskt inställd på att försöka få till en bebis så det är svårt att pausa (vi tänkte egentligen de förra månaden för att "slippa" få en julaftons bebis) när man väl har börjat.

Jag har bara provat ÄL-tester en gång och tror inte de var något för mig så har kört utan efter det, vi har ändå sex regelbundet..
  • fruitloop

Har sån extrem mensvärk idag och halsbränna (har aldrig det annars!). Måste ta värktablett av värken i magen.

Antingen kommer mensen mycket tidigare eller kanske är det något där inne. Eller så är det infektion efter min senaste biopsi av livmoderhalsen (har cellförändringar, men enligt läkaren ska det inte kännas) Rynkar på näsan .....

Sååå mycket överanalyserande.

• Anni89

Jag fick mens idag, så får gå vidare till junitråden. Det var vårt första försök så hade inte väntat mig något annat..

Grattis till alla som plussat och lycka till till er som väntar på bim!

• mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-05 16:13:32 följande:

Ja men detsamma! Verkar som att vi har en del gemensamt haha. Jag är lite osäker på Bim men borde vara 15/16.

När tänkte du börja testa?

Hur går det för dig (och alla andra med BIM 14-16/5)? Hur mår ni och hur känns det?
  • elinaxelina

Hej! Hoppar in här om det är ok? :)

3/5 hade jag BIM.

Men nu sitter jag här med ingen mens, otroliga humörssvägningar och 3 negativa graviditetstest. Jag börjar bli helt jävla galen.

Det är nästan så jag vill att mensen kommer nu så jag slipper gå runt med denna frustration. Såklart vill jag hellre ta ett plus. Men ohhhh... så jobbigt :(

Jag vet inte om jag har symptom. Mina humörssvägningar är värst, sen är jag jätte jätte trött, och har ökad aptit. Men det kan lika gärna ha med kommande mens och göra också.

Jag hoppas det går bättre för er!

• Grodan90

Ni som är kaffedrickare, hur många koppar dricker ni om dagen nu? Har ni dragit ner på det?

• Jojjo87
    Grodan90 skrev 2020-05-08 17:38:50 följande:

Ni som är kaffedrickare, hur många koppar dricker ni om dagen nu? Har ni dragit ner på det?

Har dragit ner på allt med koffein att göra, dricker Max 2 koppar om dagen och ska försöka att sluta med dom två också. Den första koppen behövs oftast för att vakna men man ska väl överleva utan den med haha
  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-05-08 16:40:18 följande:

Hur går det för dig (och alla andra med BIM 14-16/5)? Hur mår ni och hur känns det?

Asså jag har ömma bröst, men jag är osäker på om jag brukar ha det denna tid i cykeln... Sen har jag liksom en känsla av att jag kommer plussa haha, helt sjukt. Får se om känslan stämmer. Hur går det för dig?
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-05-08 19:14:43 följande:

Asså jag har ömma bröst, men jag är osäker på om jag brukar ha det denna tid i cykeln... Sen har jag liksom en känsla av att jag kommer plussa haha, helt sjukt. Får se om känslan stämmer. Hur går det för dig?

Ont som fan i bröstvårtorna. Iofs något jag kan ha innan mens också men det är ju 7 dagar kvar och så pass tidigt brukar jag inte ha ont. Men det är säkert önsketänkande! Pratade med läkaren idag och han lät mig (motvilligt) komma in och ta prover för mina prolaktinvärden nästa vecka. Jag stod på mig kan jag säga! Vilken jävla attityd läkare kan ha alltså... Suck. Jag har tvärtom otroligt svårt att tro att det blev någonting denna gång så jag väntar i princip bara in mensen och då ska jag köpa rosenrot :) håller tummarna för dig!!!!
Svar på tråden Bim Maj 2020