• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Fnattilur
    Undrandee skrev 2020-05-14 12:19:40 följande:

    Typiskt. Nu har jag redan skickat efter den billigare och hsr lovat mig själv köp stopp resten av månaden nu då det skenat iväg rejält med bidrottninggele, ÄL-tester, ÄL-temp, vitaminer och grav.tester. Men vad gör man inte för att kunna bli gravid, hehe.


    Om du ska ha den starka eller svaga beror på ditt syfte. Rekommenderar dig att läsa reviews på den starka krämen, där finns mkt info. (Jag läste de äldsta först.) Kort sagt, den svaga krämen kan man använda före ÄL, från dag 7-13 för att stimulera ÄL (kanske är aktuellt för dig som har problem med ÄL) men efter rek den starkare (dag 14-27).
  • fruitloop
    Nykär15 skrev 2020-05-14 12:26:29 följande:

    Jag tycker nog det...när det torkat, kan du se nåt om du håller det mot en lampa, ex på mobilen? Om det är kvar ett streck så är nåt på gång, och är ju så tidigt än! Jag är på äl+12-13 idag och det var lite starkare idag men går väldigt långsamt första dagarna :)


    Ne, tror inte jag ser nånting när jag sätter mot en lampa. Fick hem ett nytt storpack idag, hehe, så kanske testar med en därifrån i eftermiddag. Har alltid haft testlagrets stickor och aldrig fått skugga om jag inte varit gravid. Så lite hopp. Tror det syns lite bättre än igår. Men men, får se sen :)
  • Undrandee
    Fnattilur skrev 2020-05-14 12:33:25 följande:

    Om du ska ha den starka eller svaga beror på ditt syfte. Rekommenderar dig att läsa reviews på den starka krämen, där finns mkt info. (Jag läste de äldsta först.) Kort sagt, den svaga krämen kan man använda före ÄL, från dag 7-13 för att stimulera ÄL (kanske är aktuellt för dig som har problem med ÄL) men efter rek den starkare (dag 14-27).


    Aha okej. Ja jag upplever jag har problem med att min ÄL är så sen och sen 9-11 dagar senare kommer mensen. Får iså fall beställa den dyrare nästa månad.
  • Utvandraren2

    Nu har ni säkert redan provat allt som kan provas, men jag vill tipsa om en sak: Jag har bara spårat ÄL med en gratisapp. Har fyllt i alla cykler sedan de kom igång igen efter förra graviditeten. Men har de senaste månaderna sett att mensen alltid varit 4-5 dagar försenad enl. appen. Så denna gången myste vi ett par dagar senare än vad appen föreslog, och då blev jag gravid.

  • Fnattilur
    Vemvetintejag skrev 2020-05-14 12:53:46 följande:

    Om man inte ser något alls på vanligt rfsu-test på bim-2 på eftermiddagsturin är det helt kört då? Haha känner mig desperat nu!!


    Du, inget är kört innan mensen har kommit. ;) Testa med morgonurin imorrn! Hade jag gjort. :)
  • Anni89
    emmsenj skrev 2020-05-14 12:25:49 följande:

    Frågar igen :)

    Är det någon här som tempar och fått positivt? Höll er temperatur sig väldigt hög efter ÄL och fram tills ni testade? Tycker det är stressigt att se tempen på mornarna eftersom den ju vad jag förstått ska ligga högt ihållande efter ÄL för att man ska vara gravid. När jag blev gravid senast var det så (att tempen var högre än vanligt efter ÄL just den gången) så blir så deppig när jag ser temperaturen gå ner även om den kan hoppa tillbaka dagen efter.


    Min temp gick upp efter ägglossningen och höll sig sedan kvar på den högre nivån tills jag plussade (slutade då att tempa så vet inte hur den legat efter plusset). Hur mycket går din temp ner? Är det litegrann eller går den tillbaka helt till nivån innan ägglossning?
  • Vemvetintejag
    Fnattilur skrev 2020-05-14 13:34:00 följande:

    Du, inget är kört innan mensen har kommit. ;) Testa med morgonurin imorrn! Hade jag gjort. :)


    Okej ska göra det! Hade tänkt vara helt cool och lugn men är ju verkligen helt besatt nu...
  • Wifey.

    Grattis till er som plussat!

    Men ni som plussat eller har barn sedan tidigare, när har ni kunnat plussa tidigast med vanligt test? Dvs inga testa tidigt.

    Känner mig jättegravid men testa tidigt har visat negativt dessa tre dagar (ÄL+7 till ÄL+9, vet jättetidigt). Vill inte köpa fler då jag redan har 10 vanliga hemma. Men hur många dagar efter ÄL ungefär brukar man kunna ta dem?

  • Grodan90

    Enligt appen är jag på äl+9 idag. Nyss kom den en blodblandad flytning. Är det försent för att vara en nidblödning? Eller är det bara att ställa in sig på att mensen är lite för tidig bara :(