• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Novis1991
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-06-16 08:14:22 följande:

    Ja jag känner att det ska bli skönt att se hjärtat och speciellt att det inte är två haha! De två sakerna är mina största rädslor, att hjärtat inte slår och att det är två. Har tvillingar på mammas sida nämligen. Jag har ju mått så dåligt och sett tvillingar flera gånger de senaste veckorna haha! Dock är ju detta inte ett tecken, men blir ändå nojig.

    Ja men det förstår jag att du är Är det ditt första eller andra möte hos BM? Okej men då är det ju nästan samma som mitt är. Jag ska göra mitt UL genom ?vården? den 11/8. Å då ska jag be dom säga vad det är för kön. Hur har ni/du tänkt göra med det?

    Vill ni veta eller inte? Fördel? Nackdel?

    Å jag ska absolut säga hur allt gick på torsdag!


    Haha! Ok! Nej man vill ju se ett hjärta absolut! Jag eller min man har inte anlag till tvillingar men av någon anledning har jag många gånger tänkt att det kanske är det... konstigt eftersom jag sett det lilla embryot, samt VUL i vecka 7 pga att jag gjorde IVF och blev överstimulerad och skulle då undersökas att vätskan skulle gått ner. Då fick jag se ett litet litet hjärtslag :)

    Den 13/7 blir mitt första möte efter inskrivningen. Med kön tänker jag att jag vill veta om chansen finns, har inte för avsikt att det måste bli en överraskning. Tänker ju att könet inte spelar någon roll egentligen eftersom det ändå inte säger nåt om vad det är för en liten personlighet där inne ändå, men känner också att det är mysigt att kunna börja hänvisa till magen som det ena eller andra. Vet inte varför egentligen :) jag vill väl på nåt sätt få all info jag vill om vem det kan vara där inne och när man inte kan få så mycket mer än kön och potentiella sjukdomar och dylikt så tar man allt man kan få! :D
  • Nykär15
    Utvandraren2 skrev 2020-06-16 20:20:05 följande:

    Testresultat dröjer 5-12 arb.dagar men i övrigt såg allt fint ut. 2 armar och två ben. Den hade krupit ihop rejält så doktorn tryckte lite med ultraljudet och då sprattlade bebisen till och sträckte ut sig så doktorn fick ta en ordentligt mått. Måttet sa 10+1, kalendern sa 10+0 så verkar ju stämma bra. Jag stannar i Sverige till provsvar kommer ifall det måste tas om. Lever i ngn slags limbo och försöker att tänka på andra saker. Om svaret är bra så kommer jag nog berätta det till fler vänner, nu vet bara de som jag vill ska veta det ifall det inte går bra.


    Jo det vet jag, så seg väntan. Gjorde ju nipt med förra barnet med. Har tid 2/7 för mitt. Ska vara 10+1 då och hoppas det stämmer, annars får man komma tillbaka och göra efter några dagar.

    Ska ni se kön?
  • SofiaSamuelson89

    Okej så ni gick den vägen :) Å va skönt att ni redan har fått se ett hjärtslag!

    Ja men jag är lite sån med, angående överraskning. Men jag kommer säga till dom att kan dom inte säga med 99% säkerhet att det är en tjej eller en kille, så behöver dom inte säga något. Känns ju bara onödigt, Speciellt om man då tror det är en ?kille? hela graviditet och ut kommer en tjej haha. Dock blir den ju älskad oavsett.


    Novis1991 skrev 2020-06-16 20:32:30 följande:

    Haha! Ok! Nej man vill ju se ett hjärta absolut! Jag eller min man har inte anlag till tvillingar men av någon anledning har jag många gånger tänkt att det kanske är det... konstigt eftersom jag sett det lilla embryot, samt VUL i vecka 7 pga att jag gjorde IVF och blev överstimulerad och skulle då undersökas att vätskan skulle gått ner. Då fick jag se ett litet litet hjärtslag :)

    Den 13/7 blir mitt första möte efter inskrivningen. Med kön tänker jag att jag vill veta om chansen finns, har inte för avsikt att det måste bli en överraskning. Tänker ju att könet inte spelar någon roll egentligen eftersom det ändå inte säger nåt om vad det är för en liten personlighet där inne ändå, men känner också att det är mysigt att kunna börja hänvisa till magen som det ena eller andra. Vet inte varför egentligen :) jag vill väl på nåt sätt få all info jag vill om vem det kan vara där inne och när man inte kan få så mycket mer än kön och potentiella sjukdomar och dylikt så tar man allt man kan få! :D


    Hejhej
  • SofiaSamuelson89

    Okej så ni gick den vägen :) Å va skönt att ni redan har fått se ett hjärtslag!

    Ja men jag är lite sån med, angående överraskning. Men jag kommer säga till dom att kan dom inte säga med 99% säkerhet att det är en tjej eller en kille, så behöver dom inte säga något. Känns ju bara onödigt, Speciellt om man då tror det är en ?kille? hela graviditet och ut kommer en tjej haha. Dock blir den ju älskad oavsett.


    Novis1991 skrev 2020-06-16 20:32:30 följande:

    Haha! Ok! Nej man vill ju se ett hjärta absolut! Jag eller min man har inte anlag till tvillingar men av någon anledning har jag många gånger tänkt att det kanske är det... konstigt eftersom jag sett det lilla embryot, samt VUL i vecka 7 pga att jag gjorde IVF och blev överstimulerad och skulle då undersökas att vätskan skulle gått ner. Då fick jag se ett litet litet hjärtslag :)

    Den 13/7 blir mitt första möte efter inskrivningen. Med kön tänker jag att jag vill veta om chansen finns, har inte för avsikt att det måste bli en överraskning. Tänker ju att könet inte spelar någon roll egentligen eftersom det ändå inte säger nåt om vad det är för en liten personlighet där inne ändå, men känner också att det är mysigt att kunna börja hänvisa till magen som det ena eller andra. Vet inte varför egentligen :) jag vill väl på nåt sätt få all info jag vill om vem det kan vara där inne och när man inte kan få så mycket mer än kön och potentiella sjukdomar och dylikt så tar man allt man kan få! :D


    Hejhej
  • FiaW
    Nykär15 skrev 2020-06-16 05:27:45 följande:

    Låter som mig! Jag äter mest hela tiden, går alltid upp mest fram till v 15...inte kul, men hemskt att må illa med :/ värst kvällstid för mig :/

    Mitt jobb vet redan, just för att slippa smyga. Känns skönt och vet att de stöttar mig om det går dåligt.


    Har gått och känt att illamåendet har lugnat sig lite de senaste två dagarna. Var lite nojig för att det skulle vara negativt, men i eftermiddag slog det till med full kraft igen. Skönt och hemskt, haha! Har lugnat sig lite igen tack och lov.

    Jag mådde inte så här illa förra graviditeten.
  • FiaW
    Utvandraren2 skrev 2020-06-16 20:20:05 följande:

    Testresultat dröjer 5-12 arb.dagar men i övrigt såg allt fint ut. 2 armar och två ben. Den hade krupit ihop rejält så doktorn tryckte lite med ultraljudet och då sprattlade bebisen till och sträckte ut sig så doktorn fick ta en ordentligt mått. Måttet sa 10+1, kalendern sa 10+0 så verkar ju stämma bra. Jag stannar i Sverige till provsvar kommer ifall det måste tas om. Lever i ngn slags limbo och försöker att tänka på andra saker. Om svaret är bra så kommer jag nog berätta det till fler vänner, nu vet bara de som jag vill ska veta det ifall det inte går bra.


    Nervös väntan! Jag håller alla tummar för att det ska gå bra. Ska ni ta reda på könet? :)
  • Utvandraren2
    FiaW skrev 2020-06-16 23:51:24 följande:

    Nervös väntan! Jag håller alla tummar för att det ska gå bra. Ska ni ta reda på könet? :)


    Tack! Ja, det ville vi veta sist och vi har bestämt oss för att vi vill veta nu med. Vi är alldeles för nyfikna av oss.
  • Bebis2021

    Jahapp då har man varit på vul och fått se ett hjärta som slår,men givetvis känner man sig fortsatt oroligt :( så jobbigt! Men givetvis glad å lycklig över de fina man fick se, men jag har fortsatt inget som helst illamående eller avsmak för kaffe som jag ALLTID tidigare haft, så därav min oro samt ett MA tidigare i vår.. nåväl jag hade räknat ut att jag var i 8+1 men enligt vul är jag i vecja 7+6, alltså bara två dagar bak och enligt barnmorskan helt normalt, men då blir jag även orolig där, om de inte växer på som det ska? Åh så frustrerande, aldrig varit så här överanalyserande och orolig, känner ju att nu måste jag försöka släppa oron och vara glad men alltid är de något man oroar sig för, jag fick iaf ett till vul att göra om tre veckor för att jag ville få se att de växer som de ska så de kändes väldigt tacksamt

    Ni som vart på vul har det diffat med någon dag hit eller dit?

  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-06-17 09:41:29 följande:

    Jahapp då har man varit på vul och fått se ett hjärta som slår,men givetvis känner man sig fortsatt oroligt :( så jobbigt! Men givetvis glad å lycklig över de fina man fick se, men jag har fortsatt inget som helst illamående eller avsmak för kaffe som jag ALLTID tidigare haft, så därav min oro samt ett MA tidigare i vår.. nåväl jag hade räknat ut att jag var i 8+1 men enligt vul är jag i vecja 7+6, alltså bara två dagar bak och enligt barnmorskan helt normalt, men då blir jag även orolig där, om de inte växer på som det ska? Åh så frustrerande, aldrig varit så här överanalyserande och orolig, känner ju att nu måste jag försöka släppa oron och vara glad men alltid är de något man oroar sig för, jag fick iaf ett till vul att göra om tre veckor för att jag ville få se att de växer som de ska så de kändes väldigt tacksamt

    Ni som vart på vul har det diffat med någon dag hit eller dit?


    För mig diffade det en hel vecka :( så det oroar mig mycket, att nåt är fel... har nästa vul/ul om 2 veckor, så får se då om allt är ok, väldigt nervös. Men då är iaf sambon med mig om nåt är galet...

    Brösten är väldigt ömma, mår illa och fryser kvällstid och äter ofta. Hoppas så vår lilla kotte mår bra <3
  • Cykelstöld

    Jag hade också en liten diff, men samma oro som du då jag inte haft något direkt illamående och ganska sparsamt med andra symptom också, enligt mig själv. Jag var extremt orolig och gick då på privat vul jag med. Men allt såg bra ut för mig också! Vissa har ju helt enkelt inte illamående, och vi kan nog vara i den kategorin skulle jag tro!

Svar på tråden BF Januari 2021