• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-06-17 10:16:47 följande:

    För mig diffade det en hel vecka :( så det oroar mig mycket, att nåt är fel... har nästa vul/ul om 2 veckor, så får se då om allt är ok, väldigt nervös. Men då är iaf sambon med mig om nåt är galet...

    Brösten är väldigt ömma, mår illa och fryser kvällstid och äter ofta. Hoppas så vår lilla kotte mår bra <3


    Okej förstår dig man kan inte låta bli att oroa sig :( dock sa bm till mig att det är ganska svårt att mäta så tidigt i grav så de är inte heller helt tillförlitligt, men men ändå denna oro men bara vänta och se.. låter ju positivt att du har symtom håller tummarn för dig det får säkert bra :)
  • Bebis2021
    Cykelstöld skrev 2020-06-17 10:29:26 följande:

    Jag hade också en liten diff, men samma oro som du då jag inte haft något direkt illamående och ganska sparsamt med andra symptom också, enligt mig själv. Jag var extremt orolig och gick då på privat vul jag med. Men allt såg bra ut för mig också! Vissa har ju helt enkelt inte illamående, och vi kan nog vara i den kategorin skulle jag tro!


    Okej menar du att du flyttades till senare bf eller?

    Ja de är ju så, man borde väl vara glad för det men ja de är typiskt att alltid är de något :) men försöker glädja mig nu å tänka på statistiken gällande när man sett ett packande hjärta osv.. dock såg vi pixkande hjärta i vwcka 12 förra grav som slutade i MA vecka 16 så därav har jag svårt att känna mig lugn nu...
  • Nykär15
    Bebis2021 skrev 2020-06-17 12:02:49 följande:

    Okej menar du att du flyttades till senare bf eller?

    Ja de är ju så, man borde väl vara glad för det men ja de är typiskt att alltid är de något :) men försöker glädja mig nu å tänka på statistiken gällande när man sett ett packande hjärta osv.. dock såg vi pixkande hjärta i vwcka 12 förra grav som slutade i MA vecka 16 så därav har jag svårt att känna mig lugn nu...


    Ja vi har med den erfarenheten i bagaget...hjärtat slutade slå i v 13.

    Ja min bm sa med att det är jättesvårt så tidigt. Men sen tror jag att jag räknat lite fel med...enligt sista mens är jag v 8+1 men enligt vad jag tolkade som äl så borde jag vara 8+6, men nu är jag 8+0 efter korrigering, kanske 7+9...tror jag får veta mer exakt på nästa inför NIPT :) då är det lättare mäta, ska vara 10+1 då.
  • Cykelstöld
    Bebis2021 skrev 2020-06-17 12:02:49 följande:

    Okej menar du att du flyttades till senare bf eller?

    Ja de är ju så, man borde väl vara glad för det men ja de är typiskt att alltid är de något :) men försöker glädja mig nu å tänka på statistiken gällande när man sett ett packande hjärta osv.. dock såg vi pixkande hjärta i vwcka 12 förra grav som slutade i MA vecka 16 så därav har jag svårt att känna mig lugn nu...


    Ja precis, 2 dagar senare bf enligt senaste mens, men 4 dagar senare enligt ägglossningen som jag räknade ut det. Men oavsett vad så pickade det lilla hjärtat så för min egen sinnesro så måste jag tänka positivt. Det är så lätt att man fastnar i onda spiraler.

    Jag förstår din oro, men oddsen är på vår sida. Det är många, många, många gånger fler troligt att vi har en bebis i början på nästa år i detta skede än motsatsen <3
  • AndraSladdis
    Bebis2021 skrev 2020-06-17 09:41:29 följande:

    Jahapp då har man varit på vul och fått se ett hjärta som slår,men givetvis känner man sig fortsatt oroligt :( så jobbigt! Men givetvis glad å lycklig över de fina man fick se, men jag har fortsatt inget som helst illamående eller avsmak för kaffe som jag ALLTID tidigare haft, så därav min oro samt ett MA tidigare i vår.. nåväl jag hade räknat ut att jag var i 8+1 men enligt vul är jag i vecja 7+6, alltså bara två dagar bak och enligt barnmorskan helt normalt, men då blir jag även orolig där, om de inte växer på som det ska? Åh så frustrerande, aldrig varit så här överanalyserande och orolig, känner ju att nu måste jag försöka släppa oron och vara glad men alltid är de något man oroar sig för, jag fick iaf ett till vul att göra om tre veckor för att jag ville få se att de växer som de ska så de kändes väldigt tacksamt

    Ni som vart på vul har det diffat med någon dag hit eller dit?


    Ja, 2 dagar liten var min. Och då har jag gjort IVF så man vet exakt när befruktningen skedde, men enligt läkaren på IVF-kliniken var det ingen fara. Svårt att mäta exakt när de är små enligt henne (upplösningen var inte super).
  • Land1991

    Hejsan! Är lite sen här men plussade för några veckor redan men vi har vart så kluven på detta, tredje barnet men ska väl kalla den för hoppsan. Blev till trotts akut pp... läst lite i tråden men den e så lång:) inte så att det finns någon grupp på Facebook?

  • Land1991

    Hejsan! Är lite sen här men plussade för några veckor redan men vi har vart så kluven på detta, tredje barnet men ska väl kalla den för hoppsan. Blev till trotts akut pp... läst lite i tråden men den e så lång:) inte så att det finns någon grupp på Facebook?

  • Land1991

    Hejsan! Är lite sen här men plussade för några veckor redan men vi har vart så kluven på detta, tredje barnet men ska väl kalla den för hoppsan. Blev till trotts akut pp... läst lite i tråden men den e så lång:) inte så att det finns någon grupp på Facebook?

  • Land1991

    Hejsan! Är lite sen här men plussade för några veckor redan men vi har vart så kluven på detta, tredje barnet men ska väl kalla den för hoppsan. Blev till trotts akut pp... läst lite i tråden men den e så lång:) inte så att det finns någon grupp på Facebook?

  • FiaW

    Grattis till hoppsan! Det finns en fb-grupp, men jag kommer inte ihåg vad tjejen heter som har den. Det står lite längre bak i tråden, kanske var det Tildurr..

    Glad midsommar till alla blivande föräldrar! :)

Svar på tråden BF Januari 2021