• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Novis1991
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-06-16 21:43:36 följande:

    Okej så ni gick den vägen :) Å va skönt att ni redan har fått se ett hjärtslag!

    Ja men jag är lite sån med, angående överraskning. Men jag kommer säga till dom att kan dom inte säga med 99% säkerhet att det är en tjej eller en kille, så behöver dom inte säga något. Känns ju bara onödigt, Speciellt om man då tror det är en ?kille? hela graviditet och ut kommer en tjej haha. Dock blir den ju älskad oavsett.


    Hur känner du nu? Jag vet inte vad det är med mig men jag tänker hela tiden att något är fel och att graviditeten stannat av. Har inte fått nån blödning, får ibland små värkar och magen putar fortfarande ut men ändå så googlar jag ständigt symtom på avstannad graviditet. Kanske är det för att det inte skett så mycket nytt på senaste. Har du några ?minskade? känningar eller känner som att det står still?
  • Snobi

    Glad midsommar!

    Jag har haft lite bruna flytningar idag. Har aldrig haft det eller någon blödning i tidigare graviditeter så det känns jättedeppigt. Någon som haft det utan att det har betytt missfall? Är i v 12 nu.

  • Nykär15
    Snobi skrev 2020-06-19 19:21:38 följande:

    Glad midsommar!

    Jag har haft lite bruna flytningar idag. Har aldrig haft det eller någon blödning i tidigare graviditeter så det känns jättedeppigt. Någon som haft det utan att det har betytt missfall? Är i v 12 nu.


    Min första graviditet hade jag lite blod i v 16 utan att det var nåt, men var färskt. Brunt betyder ju att det inte är nytt och det ska nog inte vara någon fara <3

    Vet hur det känns, blött några ggr i denna graviditet och det är jättejobbigt :( är v 8+2 idag och hoppas ul ser bra ut om 2 veckor.
  • Snobi
    Nykär15 skrev 2020-06-19 20:29:14 följande:

    Min första graviditet hade jag lite blod i v 16 utan att det var nåt, men var färskt. Brunt betyder ju att det inte är nytt och det ska nog inte vara någon fara <3

    Vet hur det känns, blött några ggr i denna graviditet och det är jättejobbigt :( är v 8+2 idag och hoppas ul ser bra ut om 2 veckor.


    Hoppas det går bra för oss båda! <3 Jag har kub nästa vecka så om det inte blir värre före dess är det väl bara att vänta.
  • jvck6

    Hejsan, min sambo och jag var på första ultraljudet igår (VUL) och fick se det lilla hjärtat slå. Det var det finaste jag sett, fort som fan gick det! Lillen vinkade en gång också sjukt nog, men fick inte med det på video. Så vi har sett att allt ser ut som det ska och hjärtat slår på som fan. Trots det så oroar man sig, såklart. Hur stor är risken för missfall nu egentligen? V8+5

  • Clara87
    Snobi skrev 2020-06-19 19:21:38 följande:

    Glad midsommar!

    Jag har haft lite bruna flytningar idag. Har aldrig haft det eller någon blödning i tidigare graviditeter så det känns jättedeppigt. Någon som haft det utan att det har betytt missfall? Är i v 12 nu.


    Hej, jag hade en blödning i vecka 6 som troligen var från livmodertappen efter att jag var ute och red på en häst som försökte slänga av mig. Det var inget missfall. Först kom rött blod och sedan brunt.
  • Nykär15
    Snobi skrev 2020-06-19 20:36:25 följande:

    Hoppas det går bra för oss båda! <3 Jag har kub nästa vecka så om det inte blir värre före dess är det väl bara att vänta.


    Jag var på vul för 1,5 vecka sen och då var allt bra, hoppas så att det fortsatt utvecklas väl <3
  • SofiaSamuelson89

    Hej! Nu känner jag mig lugnare efter Ultraljudet i torsdags. Fick se ett hjärta och hon ville säga att jag va i vecka 12+5 och inte 11+5, vilket vore väldigt konstigt. Men det va en liten där inne som sprattlade som bara den.

    Jag känner precis som du innan. Jag har ju dock mått väldigt dåligt nästan hela min graviditet. Har receptbelagda illamående tabletter, så om mina symptom skulle försvinna så hade jag märkt det med en gång. Det du säger med värkar har jag med eller kanske snarare som att det hugger i magen och det kan göra väldigt ont. Men jag hade detta innan UL och allt va helt normalt i min graviditet.

    Ja det kan nog bli så när så mycket nytt händer, inte bara fysiskt utan psykiskt också. Allt är en anpassning och man kommer nog alltid vara orolig. Men du va i vecka 11 eller 12 va? För då sägs det ju att symptomen kan avta och att man kommer in i så kallade ?spökveckor?. Det kanske är det som händer ju?


    Novis1991 skrev 2020-06-19 17:45:09 följande:

    Hur känner du nu? Jag vet inte vad det är med mig men jag tänker hela tiden att något är fel och att graviditeten stannat av. Har inte fått nån blödning, får ibland små värkar och magen putar fortfarande ut men ändå så googlar jag ständigt symtom på avstannad graviditet. Kanske är det för att det inte skett så mycket nytt på senaste. Har du några ?minskade? känningar eller känner som att det står still?


    Hejhej
  • Tildurrr
    Land1991 skrev 2020-06-17 22:05:21 följande:

    Hejsan! Är lite sen här men plussade för några veckor redan men vi har vart så kluven på detta, tredje barnet men ska väl kalla den för hoppsan. Blev till trotts akut pp... läst lite i tråden men den e så lång:) inte så att det finns någon grupp på Facebook?


    Skriv meddelande till mig här så fixar vi in dig i fb-gruppen!
Svar på tråden BF Januari 2021