• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Nykär15
    mikro skrev 2020-06-20 20:24:14 följande:

    Hej. 30 år och Väntar mitt fjärde barn 1/1 ????


    Välkommen! Väntar med mitt fjärde <3
  • mikro

    Tack :)

    Okej du också, hur mår du då? När har du bf? Och vilken ålder har du på dina innan? :)

  • Nykär15
    mikro skrev 2020-06-21 08:46:26 följande:

    Tack :)

    Okej du också, hur mår du då? När har du bf? Och vilken ålder har du på dina innan? :)


    Jag har bf 26/1 så bara v 8+4 idag, mår upp och ner, ibland bra och oftast sämre em/kväll. Fryser och brösten ömmar. De är 2, 9 och 12 år :) hur gamla är dina? Hur mår du?

    Har du vart på nåt vul?
  • Novis1991
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-06-20 10:03:06 följande:

    Hej! Nu känner jag mig lugnare efter Ultraljudet i torsdags. Fick se ett hjärta och hon ville säga att jag va i vecka 12+5 och inte 11+5, vilket vore väldigt konstigt. Men det va en liten där inne som sprattlade som bara den.

    Jag känner precis som du innan. Jag har ju dock mått väldigt dåligt nästan hela min graviditet. Har receptbelagda illamående tabletter, så om mina symptom skulle försvinna så hade jag märkt det med en gång. Det du säger med värkar har jag med eller kanske snarare som att det hugger i magen och det kan göra väldigt ont. Men jag hade detta innan UL och allt va helt normalt i min graviditet.

    Ja det kan nog bli så när så mycket nytt händer, inte bara fysiskt utan psykiskt också. Allt är en anpassning och man kommer nog alltid vara orolig. Men du va i vecka 11 eller 12 va? För då sägs det ju att symptomen kan avta och att man kommer in i så kallade ?spökveckor?. Det kanske är det som händer ju?


    Vad skönt att du fått se livet där inne!! :)

    Jag är i vecka 12 (11+4) och det är kanske som du säger endast spökveckor. Mår liksom mycket bättre nu och det är ju konstigt men av någon anledning känns det negativt. Men som apparna säger så är det ju även vanligt efter v.12. Nu längtar jag bara efter ultraljudet!

    Men är det någon som vet om det finns symtom för avstannad graviditet? Eller är det endast ett UL som kan avgöra det?
  • Nykär15
    Novis1991 skrev 2020-06-21 11:57:58 följande:

    Vad skönt att du fått se livet där inne!! :)

    Jag är i vecka 12 (11+4) och det är kanske som du säger endast spökveckor. Mår liksom mycket bättre nu och det är ju konstigt men av någon anledning känns det negativt. Men som apparna säger så är det ju även vanligt efter v.12. Nu längtar jag bara efter ultraljudet!

    Men är det någon som vet om det finns symtom för avstannad graviditet? Eller är det endast ett UL som kan avgöra det?


    Tyvärr inte så mycket symtom att gå på. Vi väntade en liten 2016, hjärtat slutade slå 12+3 utan förklaring :/ allt var i rätt storlek och utan synliga fel. Fick föda fram på sjukhuset :(

    Så oron är stor innan jag kommer längre efter en sådan upplevelse. Hade kvar mitt illamående osv men liten dog ju bara 5 dagar innan vi upptäckte det på ul.
  • FiaW

    Har ni några erfarenheter av spökveckor? Jag är i vecka 9 nu och tycker jag har mått lite bättre de tre senaste dagarna. Har lite illamående som dyker upp en stund varje dag, men inte alls så mycket som innan. Magen är lite mindre svullen och jag känner mig lite mer normal. Det känns obehagligt när symptom försvinner, men jag vet ju att det kan va så i spökveckor. Jag minns inte hur det var när jag väntade sonen. Men visst kan spökvecka dyka upp redan i vecka 9?

  • Nykär15
    FiaW skrev 2020-06-21 13:11:25 följande:

    Har ni några erfarenheter av spökveckor? Jag är i vecka 9 nu och tycker jag har mått lite bättre de tre senaste dagarna. Har lite illamående som dyker upp en stund varje dag, men inte alls så mycket som innan. Magen är lite mindre svullen och jag känner mig lite mer normal. Det känns obehagligt när symptom försvinner, men jag vet ju att det kan va så i spökveckor. Jag minns inte hur det var när jag väntade sonen. Men visst kan spökvecka dyka upp redan i vecka 9?


    För mig har de nog dykt upp senare, är ju just när moderkakan tar över produktionen som man börjar må bättre, vid v 11-13 nånting tror jag för mig iaf. Är med i vecka 9, mår lite olika från dag till dag men överlag har jag mått bättre denna gången vilket man nojar över såklart haha inte lätt analysera allt. Kan fortfarande äta det mesta, har inte funkat innan.
  • FiaW

    Var på ultraljud idag och det ser fortsatt bra ut, jippi! Jag blev framflyttad 2 dagar, så nu är jag tillbaka på det jag trodde från början. Jag är alltså i 9+0 idag.

    Har bokat tid för inskrivning och Nipt också. Hoppas, hoppas, hoppas nu att det lilla livet vlll fortsätta må bra där inne <3

  • Nykär15
    FiaW skrev 2020-06-22 16:10:22 följande:

    Var på ultraljud idag och det ser fortsatt bra ut, jippi! Jag blev framflyttad 2 dagar, så nu är jag tillbaka på det jag trodde från början. Jag är alltså i 9+0 idag.

    Har bokat tid för inskrivning och Nipt också. Hoppas, hoppas, hoppas nu att det lilla livet vlll fortsätta må bra där inne <3


    Åh vad skönt!! När ska ni göra NIPT? Vi har tid nästa torsdag...bör vara 10+1 då. Så nervös! Har inskrivning veckan efter...
  • Anonym (A)

    Vart kan man boka tid för nipt och ultraljud? Vad får ni betala

Svar på tråden BF Januari 2021