• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Nykär15
    Anonym (A) skrev 2020-06-22 17:56:30 följande:

    Vart kan man boka tid för nipt och ultraljud? Vad får ni betala


    Beror ju på vart du bor? I större städer finns fler möjligheter. Sök på privata mottagningar:)
  • FiaW
    Anonym (A) skrev 2020-06-22 20:09:55 följande:

    Bor i Uppsala =) tänkte om ni kunde rekommendera något


    Jag bor i södra Sverige, så känner inte till nån i Uppsala tyvärr. Nipt kostar 5500kr där jag ska ta det, men ultraljuden får jag gratis i mödravården eftersom jag haft en del missfall tidigare.

    Hoppas du hittar nån som blir bra för dig!
  • FiaW
    Nykär15 skrev 2020-06-22 17:40:24 följande:

    Åh vad skönt!! När ska ni göra NIPT? Vi har tid nästa torsdag...bör vara 10+1 då. Så nervös! Har inskrivning veckan efter...


    Jag har inskrivning nu på torsdag och Nipt 2/7, samma dag som du då va? Då bör jag va i 10+3. Ja det är nervöst, usch!
  • Anonym (Nelly)

    Tidigt ultraljud imorgon, är sååå nervös! Är 9+4, hoppas bara allt går bra! Finns det någon fb grupp förresten som man kan få gå med i? Missat massor med meddelanden, kanske är smidigare att gå med där!

  • Nykär15
    Anonym (A) skrev 2020-06-22 20:09:55 följande:

    Bor i Uppsala =) tänkte om ni kunde rekommendera något


    Jag gör NIPT i Göteborg, kostar 5500 kr här med. Samma för mig, fått vul pga tidigare missfall och X....
    FiaW skrev 2020-06-22 22:22:07 följande:

    Jag har inskrivning nu på torsdag och Nipt 2/7, samma dag som du då va? Då bör jag va i 10+3. Ja det är nervöst, usch!


    Ja samma! Jag hoppas jag är 10+1 då, blev flyttad en del på första vul men korrigerade det direkt och har gjort om de dagarna, annars får man ju komma tillbaka efter några dagar och ta blodprov.
  • Lucia N
    Anonym (Nelly) skrev 2020-06-22 23:45:26 följande:

    Tidigt ultraljud imorgon, är sååå nervös! Är 9+4, hoppas bara allt går bra! Finns det någon fb grupp förresten som man kan få gå med i? Missat massor med meddelanden, kanske är smidigare att gå med där!


    Finns en grupp på fb som heter gravida med bf januari 2021

    :)
  • Nykär15
    Anonym (Nelly) skrev 2020-06-22 23:45:26 följande:

    Tidigt ultraljud imorgon, är sååå nervös! Är 9+4, hoppas bara allt går bra! Finns det någon fb grupp förresten som man kan få gå med i? Missat massor med meddelanden, kanske är smidigare att gå med där!


    Hoppas allt ser bra ut <3
  • AndraSladdis
    Nykär15 skrev 2020-06-23 07:13:41 följande:
    Jag gör NIPT i Göteborg, kostar 5500 kr här med. Samma för mig, fått vul pga tidigare missfall och X....
    FiaW skrev 2020-06-22 22:22:07 följande:

    Jag har inskrivning nu på torsdag och Nipt 2/7, samma dag som du då va? Då bör jag va i 10+3. Ja det är nervöst, usch!


    Ja samma! Jag hoppas jag är 10+1 då, blev flyttad en del på första vul men korrigerade det direkt och har gjort om de dagarna, annars får man ju komma tillbaka efter några dagar och ta blodprov.

    Jag har NIPT 30/6, sedan får man vänta på provsvaret typ en vecka. 


    Redan nervös, hur lyckas ni andra hålla er lugna? 


    Jag tänker på åldern (40) och dåliga äggkvalitet och större risker pga det.

  • AndraSladdis
    Nykär15 skrev 2020-06-23 07:13:41 följande:
    Jag gör NIPT i Göteborg, kostar 5500 kr här med. Samma för mig, fått vul pga tidigare missfall och X....
    FiaW skrev 2020-06-22 22:22:07 följande:

    Jag har inskrivning nu på torsdag och Nipt 2/7, samma dag som du då va? Då bör jag va i 10+3. Ja det är nervöst, usch!


    Ja samma! Jag hoppas jag är 10+1 då, blev flyttad en del på första vul men korrigerade det direkt och har gjort om de dagarna, annars får man ju komma tillbaka efter några dagar och ta blodprov.

    Jag har NIPT 30/6, sedan får man vänta på provsvaret typ en vecka. 


    Redan nervös, hur lyckas ni andra hålla er lugna? 


    Jag tänker på min ålder (40) och dåliga äggkvalitet och större risker pga det.

Svar på tråden BF Januari 2021