• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Utvandraren2
    FiaW skrev 2020-07-14 14:33:09 följande:

    ÄNTLIGEN kom Nipt-svaret!

    Låg risk, så tacksam!! Och med allra största sannolikhet en pojke till :)


    Grattis! Det är en så himla skön känsla att inte behöva oroa sig mer. Jag ska få göra fvp i Sverige imorgon, sen väntar en vecka till på nålar. Sen hoppas jag verkligen att jag får ett bra svar, nu är nerverna fullständigt utanpå kroppen. Har ju väntat sen 15 juni...
  • Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 15:13:16 följande:

    Grattis! Det är en så himla skön känsla att inte behöva oroa sig mer. Jag ska få göra fvp i Sverige imorgon, sen väntar en vecka till på nålar. Sen hoppas jag verkligen att jag får ett bra svar, nu är nerverna fullständigt utanpå kroppen. Har ju väntat sen 15 juni...


    Hej jag tror inte du behöver vänta i en vecka. Jag fick veta mitt svar på fostervattenprovet på 2-3 dagar.
  • Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 15:13:16 följande:

    Grattis! Det är en så himla skön känsla att inte behöva oroa sig mer. Jag ska få göra fvp i Sverige imorgon, sen väntar en vecka till på nålar. Sen hoppas jag verkligen att jag får ett bra svar, nu är nerverna fullständigt utanpå kroppen. Har ju väntat sen 15 juni...


    Hej jag tror inte du behöver vänta i en vecka. Jag fick veta mitt svar på fostervattenprovet på 2-3 dagar.
  • Utvandraren2
    Anonym (E) skrev 2020-07-14 17:45:58 följande:

    Hej jag tror inte du behöver vänta i en vecka. Jag fick veta mitt svar på fostervattenprovet på 2-3 dagar.


    Ååå, så underbart om det är så! De sa en vecka när jag pratade med dem. Jag hoppas på mindre, men tänker att det är mitt i industrisemestern. Jag vill bara bli färdig med det här nu, oavsett utfall.
  • Anonym (E)
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 18:54:53 följande:

    Ååå, så underbart om det är så! De sa en vecka när jag pratade med dem. Jag hoppas på mindre, men tänker att det är mitt i industrisemestern. Jag vill bara bli färdig med det här nu, oavsett utfall.


    Jo dom sa en vecka till mig oxå så blev lite paff. Hoppas allt ser bra ut för dig! Det gjorde det inte för mig :/
  • FiaW
    Utvandraren2 skrev 2020-07-14 15:13:16 följande:

    Grattis! Det är en så himla skön känsla att inte behöva oroa sig mer. Jag ska få göra fvp i Sverige imorgon, sen väntar en vecka till på nålar. Sen hoppas jag verkligen att jag får ett bra svar, nu är nerverna fullständigt utanpå kroppen. Har ju väntat sen 15 juni...


    Skönt att du får göra fvp i Sverige! Hoppas verkligen du får ett bra svar och att du inte behöver vänta för länge. Förstår att du är i upplösningstillstånd nu. Håller alla tummar!
  • Utvandraren2
    Anonym (E) skrev 2020-07-14 19:25:06 följande:

    Jo dom sa en vecka till mig oxå så blev lite paff. Hoppas allt ser bra ut för dig! Det gjorde det inte för mig :/


    Nej, så tråkigt! Beklagar verkligen! Så tråkigt att få det beskedet såpass sent i graviditeten. Hur ser det ut vidare för dig nu, har du tagit något beslut än? Hur länge måste man vänta på att få göra abort? Du behöver inte svara om du inte vill.

    Det är skönt att kunna ventilera sig här i tråden!
  • HoppasPåEnTill

    Familjeliv strular lite för mig så jag vet faktiskt inte om jag presenterat mig i tråden. 
    Jag och min fru väntar nu barn nummer 4. BF är 12 januari men vi hoppas och tror att det blir snitt innan det. 

  • Hazel Grace
    Anonym (E) skrev 2020-07-14 19:25:06 följande:

    Jo dom sa en vecka till mig oxå så blev lite paff. Hoppas allt ser bra ut för dig! Det gjorde det inte för mig :/


    Tråkigt att höra... Vad fick du för besked om man får fråga? Var det hög sannolikhet eller kunde dom ge någon närmare diagnos? Förstår såklart om du inte vill prata om det.
Svar på tråden BF Januari 2021