• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • 88sandra

    Hej,

    Jag har haft problem med trög och väldigt uppsvälld mage hela graviditeten, nu är jag i vecka 16. En bekant som har fått ett par barn redan och jobbar inom vården tipsade om tabletterna Frukt och fibrer som finns på apotek receptfritt. De är helt fantastiska! Så ett tips till er andra som också har långsamma tarmar nu. Jag märker enorm skillnad på magknip och uppsvälldhet.

  • Anonym (LH)
    88sandra skrev 2020-07-25 17:11:41 följande:

    Hej,

    Jag har haft problem med trög och väldigt uppsvälld mage hela graviditeten, nu är jag i vecka 16. En bekant som har fått ett par barn redan och jobbar inom vården tipsade om tabletterna Frukt och fibrer som finns på apotek receptfritt. De är helt fantastiska! Så ett tips till er andra som också har långsamma tarmar nu. Jag märker enorm skillnad på magknip och uppsvälldhet.


    Men tack för tipset ! Magen har varit som en ballong för mig hela tiden, inte förstoppad bara väldigt gasig ! Ska prövas direkt !
  • NurseMom
    88sandra skrev 2020-07-25 17:11:41 följande:

    Hej,

    Jag har haft problem med trög och väldigt uppsvälld mage hela graviditeten, nu är jag i vecka 16. En bekant som har fått ett par barn redan och jobbar inom vården tipsade om tabletterna Frukt och fibrer som finns på apotek receptfritt. De är helt fantastiska! Så ett tips till er andra som också har långsamma tarmar nu. Jag märker enorm skillnad på magknip och uppsvälldhet.


    Det ska testas! Många som verkar vara tröga i magen/gasiga. Jag testade att äta kiwi häromdagen, kanske överdoserade lite för det var så gott (4st), sen sprutade det ut nästa dag Haha. Usch! Tack för tipset om Frukt och fibrer!
  • Anonym (LH)
    NurseMom skrev 2020-07-25 23:39:27 följande:

    Det ska testas! Många som verkar vara tröga i magen/gasiga. Jag testade att äta kiwi häromdagen, kanske överdoserade lite för det var så gott (4st), sen sprutade det ut nästa dag Haha. Usch! Tack för tipset om Frukt och fibrer!


    Kiwi har fungerat skapligt för mig också faktiskt ;)
  • m12345678

    Hej! Är i v. 16+6 å har ingen mage, känner mig bara plufsig.. Har inte heller känt något fladder, rul om 2 veckor är så orolig

  • Anonym (LH)
    m12345678 skrev 2020-07-26 15:53:30 följande:

    Hej! Är i v. 16+6 å har ingen mage, känner mig bara plufsig.. Har inte heller känt något fladder, rul om 2 veckor är så orolig


    Förstår precis din oro. Jag har haft sämre och bättre perioder, nu har jag dock haft flera dagar på raken där allt känns fantastiskt . Vi får hålla ihop och peppa varann !
  • m12345678
    Anonym (LH) skrev 2020-07-26 17:18:25 följande:

    Förstår precis din oro. Jag har haft sämre och bättre perioder, nu har jag dock haft flera dagar på raken där allt känns fantastiskt . Vi får hålla ihop och peppa varann !


    Ja verkligen
  • FiaW
    m12345678 skrev 2020-07-26 15:53:30 följande:

    Hej! Är i v. 16+6 å har ingen mage, känner mig bara plufsig.. Har inte heller känt något fladder, rul om 2 veckor är så orolig


    Det är fortfarande tidigt att känna fladder i vecka 17, jag tror jag var i vecka 19 när jag kände det första förra gången och det är inte ovanligt att det kan dröja flera veckor till efter det innan man känner. Det hänger bla på var moderkakan ligger. Så försök att koppla bort det (jag vet att det är jättesvårt).

    Sen är du långt ifrån ensam om att inte ha mage, det verkar vara flera här som inte heller har någon ännu <3
  • NurseMom

    Varje gång jag tycker mig känna fladder så inser jag rätt snabbt att det bara var en prutt som åkte i tarmarna Haha så himla snopen varje gång. Jag har för mig att jag inte kände nåt förrän v 19 förra graviditeten (12 år sen så minns ej riktigt) så det är inte alls konstigt att inte känna nåt. Bebisen är ju inte jättestor och gör inga direkt snabba round kicks i magen med sina små ben, dessutom gör väl fostervattnet och allt att man inte känner. Jag tror man ska försöka att inte oroa sig, det kunde ha varit så mycket värre brukar jag tänka, ex om man blödde och hade tokont i magen.

Svar på tråden BF Januari 2021