• Emmo77

    Någon mer som precis plussat

    Är 42 och precis plussat, väntar 3:e barnet...någon mer som precis fått sitt plus och vill följas åt?

  • Svar på tråden Någon mer som precis plussat
  • Blåbärsris123
    impa07 skrev 2023-04-19 17:22:04 följande:

    Grattis till alla er som plussat!! 

    Hur länge har ni försökt och hur har ni gjort, tajmat med ägglossningstest eller bara chansat? 

    Är så rädd att jag trots regelbunden mens är för sen ute...Men tänker fortsätta hoppas lite till!!


    Har inte tempat eller testat, men brukar känna av äl väldigt tydligt så har gått på det. Det tog ca 6 mån😊 Hade hormonspiral innan, så cykeln var lite bananas i början så vet inte hur många gånger jag hade äl innan det tog sig. Men jag är 43 (44 i år) och mannen 48 så ge inte upp än! Hoppas det tar sig för er snart!🌸
  • Blåbärsris123
    Otursförföljd skrev 2023-04-19 18:25:44 följande:

    Jag hoppas på plus och hänger gärna på då det isåfall är min första graviditet efter 8 års försök 😍 BIM+1 och ett svagt streck, men som ändå syns i alla vinklar och ljus. Ska ta det digitala imorgon!


    Grattis! Wow, 8 år!! Vilket kämpande! Håller tummarna stenhårt för ?gravid? på digitala imorgon. Uppdatera oss gärna!😍
  • Frusan

    Otursförföljd: grattis 🤩 håller tummarna för att kommande test blir starkare och starkare 😍

  • Pyret10

    Vi körde med clearblue ÄL test den här gången 😊 visst kan inte graviditetstester visa del sen? Clearblue digital tidigt test. Det stod ?Gravid? så det måste väl vara så? 
    Jag är lite svullen i magen och det har börjat spänna i brösten. 


    Jag håller såå tummarna för er Otursförfölj! ✊🏼🤗


    Angående blodproven så verkar KUB vara det vanligaste som erbjuds men då behöver man även göra fostervattensprov vilket jag tyckte lät läskigt med en nål in genom magen? 🙈

    Vi har bestämt att boka NIPT 😊  

  • Otursförföljd
    Blåbärsris123 skrev 2023-04-19 19:16:26 följande:
    Grattis! Wow, 8 år!! Vilket kämpande! Håller tummarna stenhårt för ?gravid? på digitala imorgon. Uppdatera oss gärna!😍
    GRAVID 😭😭😭❤️❤️ Kan inte beskriva lyckan!!
  • Otursförföljd
    Frusan skrev 2023-04-19 19:17:27 följande:

    Otursförföljd: grattis 🤩 håller tummarna för att kommande test blir starkare och starkare 😍


    Jag är gravid 😭😭❤️❤️ Så otroligt glad! Vet att det är sjukt tidigt och att vad som helst kan hända, men jag håller verkligen tummarna 🌸
  • Blåbärsris123
    Otursförföljd skrev 2023-04-20 07:14:48 följande:
    GRAVID 😭😭😭❤️❤️ Kan inte beskriva lyckan!!
    Åh!!!❤️ Vilken lycka för er!!! Blir alldeles tårögd här fast jag inte har en aning om vem du är. Kan inte ens föreställa mig efter så långt kämpande😍😍 Häftigt! Massor med grattis!
  • Pyret10
    Otursförföljd skrev 2023-04-20 07:14:48 följande:
    GRAVID 😭😭😭❤️❤️ Kan inte beskriva lyckan!!
    Åh stort grattis! Så underbart! 😍❤️
  • Cookee

    Alltså jag vet inte alls vad jag ska tro om denna graviditeten?


     


    Plussade på bim -4 och fick direkt väldigt tydliga plus och superstarka symtom med illamående, extrem luktkänslighet m.m. Har aldrig haft så i någoan av tidigare 5 grav. 


     


    På bim -1 försvann alla symptom och strecket blev svagare, på bim var det knappt synbart. Även pulsen gick ned markant, tempen har dock hållit sig hög hela tiden. 


     


    Sedan dess har det börjat öka i styrka långsamt och har även en del symptom som vagt illamående/obehag och molvärk, men ändå inte så starka symptom som de första 2-3 dagarna.


     


    Fick 2-3 på clearblue igår på 4+1 och idag blev rfsu stickan märkbart starkare. 


     


    Lägger in bild på test, äl 11 överst, sedan äl 14 (troligtvis bim, eller dagen innan bim) sedan 4+1 och sist idag 4+2. 


     


    Någon som kan tänkas ha någon teori om hur test och symtom kan starka, sedan bli svagare och sedan starkare igen? 


     


  • Blåbärsris123
    Cookee skrev 2023-04-20 09:36:13 följande:

    Alltså jag vet inte alls vad jag ska tro om denna graviditeten?


     


    Plussade på bim -4 och fick direkt väldigt tydliga plus och superstarka symtom med illamående, extrem luktkänslighet m.m. Har aldrig haft så i någoan av tidigare 5 grav. 


     


    På bim -1 försvann alla symptom och strecket blev svagare, på bim var det knappt synbart. Även pulsen gick ned markant, tempen har dock hållit sig hög hela tiden. 


     


    Sedan dess har det börjat öka i styrka långsamt och har även en del symptom som vagt illamående/obehag och molvärk, men ändå inte så starka symptom som de första 2-3 dagarna.


     


    Fick 2-3 på clearblue igår på 4+1 och idag blev rfsu stickan märkbart starkare. 


     


    Lägger in bild på test, äl 11 överst, sedan äl 14 (troligtvis bim, eller dagen innan bim) sedan 4+1 och sist idag 4+2. 


     


    Någon som kan tänkas ha någon teori om hur test och symtom kan starka, sedan bli svagare och sedan starkare igen? 


     


     


    Kan det bara vara så att urinen varit mer utspädd vissa dagar? Tänker att det verkar ju i sin ordning när du fått 2-3 v på CB v 4+1. Har sett många som testar med vanliga stickor dagligen och de verkar kunna variera en del i styrka även då allt är i sin ordning. Ta ett nytt CB om en vecka och kolla så det ökar till 3+. 
Svar på tråden Någon mer som precis plussat