• Pope Joan II

    Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

    Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

  • Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2020-05-18 01:53:59 följande:
    Nu är klybanen tillbaka i rundgången i #1197 igen.

    Nope, du presenterar en fantasi i tron att det är ett argument för nått, och att du tror du säger nått.
    Insett det senaste att du lägger all kraft på missförstå och deflektera.


     


    Det jag nämner är vad man kallar för fakta.
    Och fakta är trumpen drog tillbaka budgeten för pandemiskyddet Obama skapat, och trumpen drog tillbaka personal ifrån detta Kinesiska labbet.
    Och det är vid denna punkten du börjar prata om annat, och medvetet missförstår för det är enda sättet du tror dig säga dig nått.
    Men det är lite gulligt att du tror annat.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • FDFMGA
    Anonym (Inte ett fan) skrev 2020-05-17 20:15:01 följande:
    Det var Two thousand som påpekade att viruset var ett biologiskt vapen. Jag svarade honom, och Klyban citerade mig. Därav all förvirring och förväxling i tråden Glad
    TwoThousands har ju de mest märkliga förmågor - enligt egen utsago, alltså.

    Han kan nog komma att ge mycket inspiration och förklara många sammanhang för kritikerklustret i den här tråden, i synnerhet som han även påstår sig kunna prata med de döda och identifiera häxor och bekämpa demoner. Där kan man verkligen tala om rätt man på rätt platsSkrattandehttps://www.familjeliv.se/forum/thread/78187832-religosa-liv-efter-doden/1/nick/79692927
  • Anonym (.)
    FDFMGA skrev 2020-05-18 12:26:15 följande:
    TwoThousands har ju de mest märkliga förmågor - enligt egen utsago, alltså.

    Han kan nog komma att ge mycket inspiration och förklara många sammanhang för kritikerklustret i den här tråden, i synnerhet som han även påstår sig kunna prata med de döda och identifiera häxor och bekämpa demoner. Där kan man verkligen tala om rätt man på rätt platsSkrattandewww.familjeliv.se/forum/thread/78187832-relig...
    Oj. Ja, vad skall man säga? Det var mer... eh... annorlunda än jag trodde.
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2020-05-18 12:26:15 följande:
    TwoThousands har ju de mest märkliga förmågor - enligt egen utsago, alltså.

    Han kan nog komma att ge mycket inspiration och förklara många sammanhang för kritikerklustret i den här tråden, i synnerhet som han även påstår sig kunna prata med de döda och identifiera häxor och bekämpa demoner. Där kan man verkligen tala om rätt man på rätt platsSkrattandehttps://www.familjeliv.se/forum/thread/78187832-religosa-liv-efter-doden/1/nick/79692927
    Som du har påpekat så kan ju vem som helst skriva i tråden. Det är ju verkligen att förlöjliga människor att skriva som du gör nu. Men med det resonemanget förmodar jag att du själv hämtar inspration och får saker förklarade för dig av klyban. 
  • FDFMGA
    Anonym (.) skrev 2020-05-18 13:28:39 följande:
    Oj. Ja, vad skall man säga? Det var mer... eh... annorlunda än jag trodde.
    Ja, det kritiska klustret tar, ähum -  till en del okonventionella metoder när man inhämtar kunskap om pandemin, dess upphov, dess verkan och vilka metoder den bäst bekämpas med.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 14:30:32 följande:
    Som du har påpekat så kan ju vem som helst skriva i tråden. Det är ju verkligen att förlöjliga människor att skriva som du gör nu. Men med det resonemanget förmodar jag att du själv hämtar inspration och får saker förklarade för dig av klyban. 

    Förlöjliga någon som slänger ut konspirationsteorier utan belägg?
    Är det ens möjligt att inte förlöjliga en sådan och när man bemöter med fakta, forskning och saklighet?


    Vi är ju inte på samma sida av universum med den personen som även vägrar föra en diskussion ens på något sätt, och personen säger saker helt utan stöd och bevis.

    En sak jag är 100% säker på, det är att FDFMGA har en integritet och egen analytisk förmåga,
    Vi diskuterar fakta, forskning och saklighet, med en röd tråd, och med syftet att nå fram till nått.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (sant)
    FDFMGA skrev 2020-05-18 14:35:31 följande:
    Ja, det kritiska klustret tar, ähum -  till en del okonventionella metoder när man inhämtar kunskap om pandemin, dess upphov, dess verkan och vilka metoder den bäst bekämpas med.
    Det handlar om en person, ett väldigt litet kluster.
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2020-05-18 14:36:20 följande:

    Förlöjliga någon som slänger ut konspirationsteorier utan belägg?
    Är det ens möjligt att inte förlöjliga en sådan och när man bemöter med fakta, forskning och saklighet?


    Vi är ju inte på samma sida av universum med den personen som även vägrar föra en diskussion ens på något sätt, och personen säger saker helt utan stöd och bevis.

    En sak jag är 100% säker på, det är att FDFMGA har en integritet och egen analytisk förmåga,
    Vi diskuterar fakta, forskning och saklighet, med en röd tråd, och med syftet att nå fram till nått.


    Förlöjliga andra människor som inte är psykotiska. Men det begrep inte du. 
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2020-05-18 14:30:32 följande:
    Som du har påpekat så kan ju vem som helst skriva i tråden. Det är ju verkligen att förlöjliga människor att skriva som du gör nu. Men med det resonemanget förmodar jag att du själv hämtar inspration och får saker förklarade för dig av klyban. 
    Jag förlöjligar inte TwoThousands när jag länkar till en tråd där han skrivit flitigt.

    Och jag har noterat att han långt ifrån är ensam inom kritikerklustret att ta till paranormala förmågor när de kritiserar Sveriges smittskyddsarbete.

    Därmed inte sagt att jag anser att alla kritiker har en ockultistisk ådra, en mig nästående person är mycket kritisk till delar av Sveriges strategi och detta utan att blanda in paranormala iakttagelser i sammanhanget.

    Men i princip har du ju rätt - man är bara ansvarig för det man själv ger uttryck för - fast det gäller ju såväl kritiker som kritiker av kritiken.
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2020-05-18 14:49:56 följande:
    Jag förlöjligar inte TwoThousands när jag länkar till en tråd där han skrivit flitigt.

    Och jag har noterat att han långt ifrån är ensam inom kritikerklustret att ta till paranormala förmågor när de kritiserar Sveriges smittskyddsarbete.

    Därmed inte sagt att jag anser att alla kritiker har en ockultistisk ådra, en mig nästående person är mycket kritisk till delar av Sveriges strategi och detta utan att blanda in paranormala iakttagelser i sammanhanget.

    Men i princip har du ju rätt - man är bara ansvarig för det man själv ger uttryck för - fast det gäller ju såväl kritiker som kritiker av kritiken.
    Nej, du förlöjligar som sagt andra människor som inte lider av psykisk ohälsa men som ändå är kritiska mot hanteringen av pandemin. Och det var givetvis också din avsikt att göra det, precis som det är din avsikt att göra i det inlägg jag nu citerar. 

    Du missförstod lustigt nog inlägget på samma sätt som klyban gjorde. Jag har aldrig förr sett några som helst likheter er emellan - inspirationen måste sannerligen ha slagit i taket på sistone. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin