• Pope Joan II

    Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

    Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

  • Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2022-02-09 23:05:46 följande:

    ROLF, återkom när du pratar om samma sak.
    Vi har inget ministerstyre över myndighet, region eller kommun, det är O L A G L I G T !!!!
    Och ska du rikta kritik mot sjukvården, så är det inte heller på Regeringen, då de inte sköter sjukvården.


    Så nej, vi har inget ministerstyre, och det har jag upprepat många hundra ggr, för en del fattar inte vadv det innebär, precis som du inte gjorde precis.


    Hej Rolf!
    Fortfarande har ingen påstått att Sverige har ministerstyre.
    På dig låter det som om regeringen har noll inflytande på en mängd områden och bara lyder myndigheterna. Gissa vem som ger myndigheterna sina direktiv. 
  • klyban
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-09 23:29:14 följande:
    Hej Rolf!
    Fortfarande har ingen påstått att Sverige har ministerstyre.
    På dig låter det som om regeringen har noll inflytande på en mängd områden och bara lyder myndigheterna. Gissa vem som ger myndigheterna sina direktiv. 

    Det är flera som menar på att det är regeringens fel för nått som FHM har ansvar för.
    Men eftersom jag gärna upprepar att vi inte har ett ministerstyre, då detta är olagligt, så verkar det väldigt svårt för de att ta in som har en politiks agenda att acceptera lagen.

    Och istället försöker de börja prata om hur det verkligen fungerar, och tro det är samma  


     


    Saken är det spelar ingen roll hur många ggr man försöker påstå annat, så står vi kvar vid exakt samma punkt och inget minister sker och att vissa saker har Regering ingen makt över alls.
    Sen kan riksdagen skapa ny lagar, ska en fokusering, men det är nått helt annat och kommer aldrig passa ihop med att det är Regeringens fel för nått som de inte får röra.

    Och det allra mest komiska är att tråden är helt ointresserade att diskutera lösningar för framtiden, det berättar faktiskt allt när vi kommer till ministerstyre som vi inte ens har pga det är lagligt.

    www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Pope Joan II

    170 avlidna vecka 5. Ja, det är nog jättebra att inte fokusera på antal avlidna. Bättre att blunda. 

  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-02-11 17:43:00 följande:
    170 avlidna vecka 5. Ja, det är nog jättebra att inte fokusera på antal avlidna. Bättre att blunda. 

    2500-5000 dör årligen annars av säsongsvirus, det beror oftast på att den gamla inte längre klarar av att bilda antikroppar.
    Och detta är ingen nytt, och man ställer sig verkligen frågande till varför man inte redan verkar veta om detta.


    Så vad är ditt förslag för att ändra detta?
    Undrar då jag inte såg nått alls om nått sånt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2022-02-11 17:59:01 följande:

    2500-5000 dör årligen annars av säsongsvirus, det beror oftast på att den gamla inte längre klarar av att bilda antikroppar.
    Och detta är ingen nytt, och man ställer sig verkligen frågande till varför man inte redan verkar veta om detta.


    Så vad är ditt förslag för att ändra detta?
    Undrar då jag inte såg nått alls om nått sånt.


    Enligt Socialstyrelsen dör 685 personer per säsong, i snitt, av influensa. Vilket säsongsvirus menar du?

    Om dina fantasisiffror på 5000 per år skulle stämma, skulle det innebära 96 dödsfall per vecka. 
  • Pope Joan II
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-11 18:36:04 följande:
    Enligt Socialstyrelsen dör 685 personer per säsong, i snitt, av influensa. Vilket säsongsvirus menar du?

    Om dina fantasisiffror på 5000 per år skulle stämma, skulle det innebära 96 dödsfall per vecka. 
    Han har hört det från "fackfolk" som vet vad de talar om. Det pågår visst någon sorts mörkläggning av hur många det är som egentligen dör att influensan varje år men som aldrig tas upp i annan statistik än fikarummets. 
  • FuckGoggleAskMe
    Pope Joan II skrev 2022-02-11 19:10:16 följande:
    Han har hört det från "fackfolk" som vet vad de talar om. Det pågår visst någon sorts mörkläggning av hur många det är som egentligen dör att influensan varje år men som aldrig tas upp i annan statistik än fikarummets. 
    Ja, och jag har läst att SÄPO varnar för dessa konspirationsteorier. Fast det stämmer nog, antagligen kan man inte lita på Socialstyrelsen eller FoHM när det gäller influensa heller. 
  • Pope Joan II
    FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-11 19:17:37 följande:
    Ja, och jag har läst att SÄPO varnar för dessa konspirationsteorier. Fast det stämmer nog, antagligen kan man inte lita på Socialstyrelsen eller FoHM när det gäller influensa heller. 
    Nej, det är lite av en solfjäder det där. 
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-02-11 19:10:16 följande:
    Han har hört det från "fackfolk" som vet vad de talar om. Det pågår visst någon sorts mörkläggning av hur många det är som egentligen dör att influensan varje år men som aldrig tas upp i annan statistik än fikarummets. 

    Sist vi hade denna diskussionen, så tyckte du den blev tråkig efter vi insåg att tidigare säsongsvirus var mycekt mer dödliga.
    Tror du jag glömt av detta?

    Och nej, jag har aldrig någonsin hört någon i fikarummet ens någonsin nämnt detta, så vad skulle den ad hominem ge oss?

    Jag förstår detta är upprörande för er, men har ingen aning varför ni har så svårt och se att det är mer än officiella siffror på ett virus man inte ens söker som med COVID-19.
    Frågan är varför du har så svårt och ta in att i livets slutskede så dör man av den allra enklaste infektionen, och säsongsvirusen tar massor av dessa liv.
    Och detta är helt normalt, och detta låtsas du inte existerar, undra varför, inte för jag någonsin kommer få reda på detta.


    FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-11 19:17:37 följande:
    Ja, och jag har läst att SÄPO varnar för dessa konspirationsteorier. Fast det stämmer nog, antagligen kan man inte lita på Socialstyrelsen eller FoHM när det gäller influensa heller. 

    Det är viktigt att varna för desinformation, det finns krafter som vill göra gällande att Regeringen styr FHM och att de inte har uppdrag.
    Så ja, det är viktigt att ta upp den desinformation som ges.
    Återkom när du tror att tidigare virus har en dödlighet på 5-10%, eller tror du på det redan? Solig
    www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

    Och det är rätt komiskt att ni glömt av alla som dör utanför sjukhusen, är det medvetet?


    FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-11 18:36:04 följande:
    Enligt Socialstyrelsen dör 685 personer per säsong, i snitt, av influensa. Vilket säsongsvirus menar du?

    Om dina fantasisiffror på 5000 per år skulle stämma, skulle det innebära 96 dödsfall per vecka. 

    15000 i COVID-19, har du missat?
    Har du missat överdödlighet och vad den berättar?(Den stödjer mig.)
    Och ja, detta är de beräknande antalet man uppskattar dör årligen av säsongsvirus.


     


    Dock den extremt största frågan här, varför har du så svårt och acceptera den för?
    Och 90000-100000 dör årligen, så är inte 2500-5000 speciellt mycket där inte.
    Men kanske du inte vet om att äldre tappar sin förmåga att aktivera sin immunrespons mot virus.
    Och att man inte förstår skillnaden med beräknade och det faktiska antalet man bevisligen gjort, ja, då har man mycket stora problem att förstå frågan.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • FuckGoggleAskMe
    klyban skrev 2022-02-12 13:53:48 följande:

    Det är viktigt att varna för desinformation, det finns krafter som vill göra gällande att Regeringen styr FHM och att de inte har uppdrag.
    Så ja, det är viktigt att ta upp den desinformation som ges.
    Återkom när du tror att tidigare virus har en dödlighet på 5-10%, eller tror du på det redan? Soligwww.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

    Och det är rätt komiskt att ni glömt av alla som dör utanför sjukhusen, är det medvetet?


    FuckGoggleAskMe skrev 2022-02-11 18:36:04 följande:
    Enligt Socialstyrelsen dör 685 personer per säsong, i snitt, av influensa. Vilket säsongsvirus menar du?

    Om dina fantasisiffror på 5000 per år skulle stämma, skulle det innebära 96 dödsfall per vecka. 

    15000 i COVID-19, har du missat?
    Har du missat överdödlighet och vad den berättar?(Den stödjer mig.)
    Och ja, detta är de beräknande antalet man uppskattar dör årligen av säsongsvirus.


    Dock den extremt största frågan här, varför har du så svårt och acceptera den för?
    Och 90000-100000 dör årligen, så är inte 2500-5000 speciellt mycket där inte.
    Men kanske du inte vet om att äldre tappar sin förmåga att aktivera sin immunrespons mot virus.
    Och att man inte förstår skillnaden med beräknade och det faktiska antalet man bevisligen gjort, ja, då har man mycket stora problem att förstå frågan.


    Tyvärr förstod jag ingenting av ditt svar på mitt inlägg, så hoppas du kan förtydliga några saker. Får inte till citationstecken på FL, så skriver i CAPS i stället. 

    - Jag skrev om desinformation beträffande att en del inte tror på Socialstyrelsens och FoHMs siffror på dödsfall av influensa. Hur har det med regeringen och FoHMs uppdrag att göra?
    - Definiera TIDIGARE VIRUS.
    - 5-10% av vad?
    - När jag tror på vad?
    - Varför skriver du NI när du svarar mig?
    - Vad får dig att tro att de som dör utanför sjukhusen glömts av? Och hur är det relevant till det jag skrev?
    - Vad menar du med 15 000 i COVID-19, och hur är det relevant för min kommentar om antalet som dött av influensa?
    - Vad menar du med att jag missat överdödligheten och hur kan överdödligheten stödja dig? Låter bisarrt. 
    - Enligt Socialstyrelsen och FoHM dör i snitt 685 personer av influensa varje säsong. Påstår du att de ljuger, och att det i själva verket är uppåt 5000?
    - Vad är det jag har så svårt att acceptera? Säsongsvirus?
    - Vad får dig att tro att jag inte vet om att äldre är mindre motståndskraftiga mot sjukdomar? 
    - Vad menar du med DET FAKTISKA ANTALET MAN BEVISLIGEN GJORT? Vilka är MAN, och vad har gjorts?
    - Vilken fråga syftar du på?

    Du har skrivit någon gång att om man inte förstår vad du skrivit, kan man fråga. Hoppas därför på svar på alla mina frågor. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin