• angel-1990

    Bim maj & juni 2020 ??

    Hej allihopa och välkomna hit

    Jag och sambon är nu inne på 4e försöket till vårt andra barn. Jag har äl om två dagar, alltså den 9/5 och bim den 20/5.

    Bim lista

    Angel90: 20/5

  • Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??
  • Anonym (Humlan)
    Tildasafira skrev 2020-05-12 20:17:42 följande:

    Hmm, ja jag läste det också någonstans, hoppas verkligen det! Isåfall är ju blödningen positiv :) lyckades iallafall mysa med sambon varje dag från den 2/5 till den 9/5 och 11/5 så lääär inte ha missat äl denna gång hehe.

    Nu är det bara väntan kvar. Äl+5 om nu äl skedde i samband med den! Vilken dag är du på?


    Ja, jag håller tummarna för det! Och som du säger så lär ni ha träffat rätt :D

    Jag är på äl+2 och har BIM 24/5. Vi fick också till det bra denna månad, så hoppas att det ska ta sig! Avskyr denna väntan! När har du BIM? :)
  • Tildasafira
    Anonym (Humlan) skrev 2020-05-12 20:28:41 följande:

    Ja, jag håller tummarna för det! Och som du säger så lär ni ha träffat rätt :D

    Jag är på äl+2 och har BIM 24/5. Vi fick också till det bra denna månad, så hoppas att det ska ta sig! Avskyr denna väntan! När har du BIM? :)


    Åh härligt när man får till det, blir mer spännande då :d

    Vi får följas åt - skulle enligt appen ha bim den 24/5 också men nu gissar jag på 22/5, litar nog mer på kroopens tecken på Äl än nån statistik-app!

    Har ni försökt länge? :)
  • Emm94

    Hej,

    Det här är väldigt spännande. Jag skriver nu min första kommentar på familjeliv.

    Vi ska också försöka oss på att bli gravida. Jag är 26 år gammal och min man 25. Detta kommer bli mitt och hans första barn, så allt är så nytt för oss.

    Jag har ätit p-piller tidigare och sedan gått med hormonspiral ett par år, så jag har ingen koll alls på när BIM är (då jag alltid har haft oregelbunden mens).

    Dock kan jag alltid känna när jag har ägglossning (smärta, märker skillnad i kroppstemperatur), så det är ju alltid något. Sist jag hade ägglossning var 30:de april, så jag får se när nästa kommer. Längtar efter ett plus, men har inga höga förväntningar då jag inte riktigt känner min kropp på det sättet än.

    Vad roligt att vi kan följas åt här! :)

  • nellys

    Kul att vi är många som försöker! Jag Har 6 dagar till BIM nu, men är inte alltid mensen kommer exakt på datumet som står i min app, så kan vara någon dag tidigare eller senare också. Vet inte om jag känner efter för mycket, men tycker att brösten är mer ömma än vanligt... Men det kan dom ju bli när mensen är på g också! Så jobbigt att i princip alla symtom på graviditet också kan relateras till mens :-P

  • Strangeness
    nellys skrev 2020-05-13 15:12:18 följande:

    Kul att vi är många som försöker! Jag Har 6 dagar till BIM nu, men är inte alltid mensen kommer exakt på datumet som står i min app, så kan vara någon dag tidigare eller senare också. Vet inte om jag känner efter för mycket, men tycker att brösten är mer ömma än vanligt... Men det kan dom ju bli när mensen är på g också! Så jobbigt att i princip alla symtom på graviditet också kan relateras till mens :-P


    Håller med dig! Kände tecken förra månaden på grav men det var mensen.

    Denna gång har jag verkligen haft ont vid ÄL vilket jag knappt brukar känna annars. Har inte varit utan pstaven så länge heller, kanske är normalt för mig :)
  • Annha354
    nellys skrev 2020-05-13 15:12:18 följande:

    Kul att vi är många som försöker! Jag Har 6 dagar till BIM nu, men är inte alltid mensen kommer exakt på datumet som står i min app, så kan vara någon dag tidigare eller senare också. Vet inte om jag känner efter för mycket, men tycker att brösten är mer ömma än vanligt... Men det kan dom ju bli när mensen är på g också! Så jobbigt att i princip alla symtom på graviditet också kan relateras till mens :-P


    Ja dessa pms symtom eller är det gravid symtom. Det gör mig galen också. Känns som dagarna till bim aldrig tar slut och att man känner efter på allt. Hoppas på positiva besked för dig.
  • Tildasafira

    Hej tjejer!

    Äl+7 idag och tog ett testa tidigt test nu på morgonen vilket visar en väldigt svag skugga, men ändå med lite färg i kanterna(för tidigt jag vet) . Litar absolut inte på att detta är positivt, men kan inte rå för att bli lite hoppfull hehe.

    Någon mer som inte lyckats hålla sig och testat såhär tidigt?!

    Fick en blödning vid äl så ändå rätt säker på att vi prickat in när ägget släppte denna månad. Efter detta har jag inte känt nånting alls egentligen förutom ÖVERDRIVET mycket vita tjocka flytningar hag aldrig annars brukar ha. Ingen aning om vad det betyder? haha. Det drar lite i ena ljumsken på kvällarna också. Jag är en expert på att bli skenis med alla möjliga tidiga symptom så jag vet om att jag lika gärna kan inbilla mig. Har någon här börjat få symptom?

    Behövde bara skriva av mig lite då jag inte känner att jag vill prata med sambon om allt, han blir väkdigt ledsen när jag alltid tror mig vara gravid och sen visar negativt <3

  • Mamma9501

    Någon som vet om det är bra att ha jättemycket genomskinliga flytningar under Äl i flera dagar ? vad kan det bero på, känns nästan som att jag kissar på mig när de kommer

  • Strangeness
    Tildasafira skrev 2020-05-14 08:26:14 följande:

    Hej tjejer!

    Äl+7 idag och tog ett testa tidigt test nu på morgonen vilket visar en väldigt svag skugga, men ändå med lite färg i kanterna(för tidigt jag vet) . Litar absolut inte på att detta är positivt, men kan inte rå för att bli lite hoppfull hehe.

    Någon mer som inte lyckats hålla sig och testat såhär tidigt?!

    Fick en blödning vid äl så ändå rätt säker på att vi prickat in när ägget släppte denna månad. Efter detta har jag inte känt nånting alls egentligen förutom ÖVERDRIVET mycket vita tjocka flytningar hag aldrig annars brukar ha. Ingen aning om vad det betyder? haha. Det drar lite i ena ljumsken på kvällarna också. Jag är en expert på att bli skenis med alla möjliga tidiga symptom så jag vet om att jag lika gärna kan inbilla mig. Har någon här börjat få symptom?

    Behövde bara skriva av mig lite då jag inte känner att jag vill prata med sambon om allt, han blir väkdigt ledsen när jag alltid tror mig vara gravid och sen visar negativt <3


    Jag testar mig bara för att ibland xD Vill se svart på vitt framför mig så jag inte går i en fantasivärld så jag kan lugna mig.

    Jag har haft äl för 1-2 dagar sen å har sjukt ont i ländrygg, svag mensvärk och svullen/spänd över nedre delen av magen. Massa flytningar igår. Känner också att det gör ont/ilar på vänster sida (äggstock möjligtvis).

    Ja man vill ju prata om gtav, äl, sex, m.m 24/7 ^^
  • Strangeness
    Mamma9501 skrev 2020-05-14 09:08:08 följande:

    Någon som vet om det är bra att ha jättemycket genomskinliga flytningar under Äl i flera dagar ? vad kan det bero på, känns nästan som att jag kissar på mig när de kommer


    Ingen kunnig person inom detta område men låter som äggvite flytningar som man har under äl. Står väldigt bra info på rfsu sida tror jag, om flytningar :)
Svar på tråden Bim maj & juni 2020 ??