• Anonym (knappastva?)

    Kvinna på nätet som söker lite kul

    På sexsidor som Bodycontact t ex, där är det inte konstigt. Men på en vanlig dejtsajt? Såg en kvinna nu som uppenbarligen är ute efter lite kul.
    Varningsklockor va?

  • Svar på tråden Kvinna på nätet som söker lite kul
  • Anonym (knappastva?)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-05-22 08:57:36 följande:
    Som jag förstått är det männen som skriver till dem och nej kvinnorna har ingen störning, de är fullständigt normala människor. Och det är inte 100 mejl i timmen heller.

    Du verkar har inte bara en snedvriden bild av män att de ska luras för att misshandla folk utan även av kvinnor. Om en kvinna söker sex på nätet måste hon ju vara störd på nåt sätt? Inte konstigt att det inte går så bra för dig...
    Det verkar vara mycket sällsynt att kvinnor söker sex på nätet, så man undrar ju lite varför.
    Oftast säger kvinnor att de är trötta på alla män på nätet, just för att männen vill ha sex.
    Kvinnor tar också stora risker när de träffar okända män.
    En fördom är också att det är andrasorteringen av kvinnor som använder nätdejting.
    Varför då söka män på nätet för sex, när de lätt kan träffa män på andra sätt?
  • Anonym (knappastva?)
    Anonym (Kåt tjej (50år)) skrev 2020-05-22 08:59:52 följande:
    Jag har sökt en kk på BC. Fick hundratals svar. 
    Men när det väl kommer till kritan så vågade inte många män träffas.
    Bestämde att ses på en neutral plats och det var bara en man som dök upp...
    Precis. På Bodycontact ja. Och du fick hundratals svar.
    På vanliga dejtsajter är det nog inte så vanligt att kvinnor söker lite kul.
    Hur sållade du förresten bland alla mejl?
  • Anonym (Happy Pancake)
    Anonym (Camilla) skrev 2020-05-21 23:02:11 följande:

    Vad är problemet egentligen? Varför skulle inte en kvinna få vara intresserad av bara sexuell kontakt? Män är ju det. För tycker väl inte att det är skillnad mellan kvinnlig och manlig sexualitet? Tycker du Tinder är seriös dejting? Verkar ju vara ytligt som satan att bara gå efter utseende och svajpa.

    Finns inga varningsklockor så länge det framgår tydligt vad önskemålet är. Passar det inte dina behov så scrolla vidare. Inte värre än så. Lycka till i ditt sökande efter kärleken.


    Är Happy Pancake likadant? Sett män med "perfekta" seriösa profiler men som i sitt inre egentligen bara vill ha en sällskapsdam över en weekend. Gäller att luska ut vad de egentligen är ute efter innan skadar sin kropp och själ.

    Ofta har de redan bra tjejkompisar som de vill ha.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (knappastva?) skrev 2020-05-22 09:01:58 följande:
    Det verkar vara mycket sällsynt att kvinnor söker sex på nätet, så man undrar ju lite varför.
    Oftast säger kvinnor att de är trötta på alla män på nätet, just för att männen vill ha sex.
    Kvinnor tar också stora risker när de träffar okända män.
    En fördom är också att det är andrasorteringen av kvinnor som använder nätdejting.
    Varför då söka män på nätet för sex, när de lätt kan träffa män på andra sätt?
    Vad är lättare än att hitta en man på nätet??

    Man riskerar minst lika mycket om man träffar någon irl, det tar längre tid, man har inte samma urval varken i kvalitet eller antal och det är inte lika lätt att bli av med dem om det inte klickar. På nätet kan man bara blocka folk så är det klart.

    Och om man bara är ute efter sex är väl nätet den idealiska platsen att hitta män som är villiga att ställa upp.

    Men ja, en kvinna som är ute efter ett seriöst förhållande lär inte ha samma tur online. Då är det bättre att söka någon irl.
  • Anonym (knappastva?)
    Anonym (knappastva?) skrev 2020-05-21 11:02:26 följande:

    På sexsidor som Bodycontact t ex, där är det inte konstigt. Men på en vanlig dejtsajt? Såg en kvinna nu som uppenbarligen är ute efter lite kul.
    Varningsklockor va?


    Just den här kvinnan tror jag inte är fejkprofil. Ser ut som en vanlig kvinna, inte överstylade bilder, men hon är sexig och attraktiv.
    Jag skulle själv inte skriva, för jag får för mig att hon sitter och fnissar, kanske med väninnorna, när ännu "en dum jävel" skriver Skrattande
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Happy Pancake) skrev 2020-05-22 09:09:04 följande:
    Är Happy Pancake likadant? Sett män med "perfekta" seriösa profiler men som i sitt inre egentligen bara vill ha en sällskapsdam över en weekend. Gäller att luska ut vad de egentligen är ute efter innan skadar sin kropp och själ.

    Ofta har de redan bra tjejkompisar som de vill ha.
    Det verkar vara ungefär lika illa, fast på ett annat sätt. Har en bekant som träffat hur många karlar som helst där, de påstår att de är ute efter seriösa förhållanden men de är totalt skadade och klarar inte av en relation av olika orsaker. Vissa är redan upptagna också. Jag skulle aldrig (varken som man eller kvinna) använda HP eller Tinder om jag ville hitta en relation.
  • Anonym (knappastva?)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-05-22 09:09:06 följande:
    Vad är lättare än att hitta en man på nätet??

    Man riskerar minst lika mycket om man träffar någon irl, det tar längre tid, man har inte samma urval varken i kvalitet eller antal och det är inte lika lätt att bli av med dem om det inte klickar. På nätet kan man bara blocka folk så är det klart.

    Och om man bara är ute efter sex är väl nätet den idealiska platsen att hitta män som är villiga att ställa upp.

    Men ja, en kvinna som är ute efter ett seriöst förhållande lär inte ha samma tur online. Då är det bättre att söka någon irl.
    Ja, jag vet inte, vore intressant om kvinnor kan svara på om nätet är det idealiska när man är ute efter sex.
  • Tunnis
    Anonym (Happy Pancake) skrev 2020-05-22 09:09:04 följande:
    Är Happy Pancake likadant? Sett män med "perfekta" seriösa profiler men som i sitt inre egentligen bara vill ha en sällskapsdam över en weekend. Gäller att luska ut vad de egentligen är ute efter innan skadar sin kropp och själ.

    Ofta har de redan bra tjejkompisar som de vill ha.
    Jag tror att många både män och kvinnor tyvärr smusslar med att dom bara vill ha sex för att ämnet fortfarande är ganska tabu och man inte vågar vara öppen med det. För kvinnorna så är nog risken också överhängande att bli fullständigt dränkt i förslag om dom är öppna med det.

    Sen kan man vara seriös och det behöver det inte betyda att man inte är det för att man träffar någon som bara ledde till sex och inget mer så länge man är ärlig med hur man känner och kommunicerar om det. Kan ju handla om två personer som bara är kåta men som inte ser en relation i den andre, vissa behöver kanske ligga för att känna efter på riktigt vad dom tycker om den andre.

    Det är nog rätt många som är seriösa på HP men eftersom det inte kostar något att skicka meddelanden så är det klart att det kanske är fler som smusslar där.

    Skulle tro att Tinder är mest lekstuga av alla fast det finns seriösa där också såklart.
  • Pinotage
    Anonym (knappastva?) skrev 2020-05-22 09:01:58 följande:
    Det verkar vara mycket sällsynt att kvinnor söker sex på nätet, så man undrar ju lite varför.
    Oftast säger kvinnor att de är trötta på alla män på nätet, just för att männen vill ha sex.
    Kvinnor tar också stora risker när de träffar okända män.
    En fördom är också att det är andrasorteringen av kvinnor som använder nätdejting.
    Varför då söka män på nätet för sex, när de lätt kan träffa män på andra sätt?
    Efter 3-4 år med dejting i åldersspannet 40-55 har jag upplevt att nästan alla kvinnor har varit mycket snabba till sex, fast båda parter har sagt att man bara är ute efter ett seriöst förhållande. Jag skulle säga att de flesta kvinnor jag har träffat på internet har varit ute efter sex i första hand.
    Ser man bara till att träffas på neutral plats första gången man träffas har man minskat risken att något läskigt ska hända - man hinner göra en hyfsat bra bedömning av en annan människa över en kopp kaffe.
    Är man kvinna behöver man inte vara tydlig med att man söker sex - vi män fattar ändå
  • Anonym (Happy Pancake)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2020-05-22 09:09:06 följande:

    Vad är lättare än att hitta en man på nätet??

    Man riskerar minst lika mycket om man träffar någon irl, det tar längre tid, man har inte samma urval varken i kvalitet eller antal och det är inte lika lätt att bli av med dem om det inte klickar. På nätet kan man bara blocka folk så är det klart.

    Och om man bara är ute efter sex är väl nätet den idealiska platsen att hitta män som är villiga att ställa upp.

    Men ja, en kvinna som är ute efter ett seriöst förhållande lär inte ha samma tur online. Då är det bättre att söka någon irl.


    Vad är njutbart med bara sex utan kärlek?

    Vill man inte ha hela paketet dvs sex OCH kärlek?

    Förklara varför män njuter av vara sex och ser då kvinnan bara som ett hål/kropp.

    Varför har det blivit så att många bara söker sex som lätta vägen för tillfredställelse.
Svar på tråden Kvinna på nätet som söker lite kul