• Anonym (kaffedraken)

    Förälskelse och vara irrationell

    Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna, och jag tänkte och betedde mig som en idiot, tyckte många.
    Att jag ens hade mage att försöka och tro att jag hade en chans, galenskaper.

    När ni blir förälskade, hur rationella är ni?
    Kan känslorna ta överhanden, eller handlar ni alltid rätt?

  • Svar på tråden Förälskelse och vara irrationell
  • Tunnis
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 16:58:54 följande:
    Ja, det är väl där det irrationella kommer in, man lurar sig själv för att man har starka känslor.
    Blir jag intresserad av nån i framtiden så vet jag inte hur det blir, eftersom alla är olika. Detta växte fram, först var jag inte alls intresserad. Ibland går det snabbt, ibland tar det tid.
    Fast det är väl det som var min poäng, du lurade dig själv innan du fick känslorna, det var inte kärleken som gjorde dig irrationell utan din fantasi som ledde till att du blev kär, sånt kan du ju förhindra.
  • Anonym (kaffedraken)
    Tunnis skrev 2020-05-21 17:28:05 följande:
    Fast det är väl det som var min poäng, du lurade dig själv innan du fick känslorna, det var inte kärleken som gjorde dig irrationell utan din fantasi som ledde till att du blev kär, sånt kan du ju förhindra.
    Ja, det är som det är. Jag blev kär och är nybörjare på att vara kär i en 20 år yngre. Får bli bättre på sånt här Skrattande
  • Anonym (Mental hälsa)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 17:37:40 följande:
    Ja, det är som det är. Jag blev kär och är nybörjare på att vara kär i en 20 år yngre. Får bli bättre på sånt här Skrattande
    Framför allt får du nog bli bättre på att gå vidare. Du tycker inte själv att du har ältat detta alldeles för länge? För din egen mentala hälsa, menar jag. Mår du bättre över att grubbla på det?
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Mental hälsa) skrev 2020-05-21 17:47:12 följande:
    Framför allt får du nog bli bättre på att gå vidare. Du tycker inte själv att du har ältat detta alldeles för länge? För din egen mentala hälsa, menar jag. Mår du bättre över att grubbla på det?
    Jo, tyvärr är jag sån som person. Och jag mår inte bättre av att grubbla på det, men det blir lättare ju mer tid som går.
  • Anonym (K)

    Man styr inte över sina känslor men över sina handlingar. Allt annat är bara ursäkter.

    Jag var förälskad i en man under lång tid och det var besvarat. Han uppvaktade mig intensivt men jag visste att det aldrig skulle fungera. Det var för stora kulturskillnader. Han är assyrier och jag helsvensk.

    I början är ju allt fantastiskt när man är förälskad men sedan kommer vardagen och det är då det ska hålla. Hade jag gift mig med honom skulle jag ha fått en hel släkt på köpet med fördomar mot svenskar och konservativ kvinnosyn.

    Så jag höll mig undan med ren självdisciplin och tänkte att det går över. Det tog tid och det kan fortfarande kännas i hjärtat när jag tänker på honom men det gick över. Nu är han gift med en assyrisk kvinna och det är garanterat bättre för alla parter.

    Så ja, jag är rationell när det gäller förälskelse och så har jag en jäkla självdisciplin när det krävs.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 16:02:58 följande:

    Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna, och jag tänkte och betedde mig som en idiot, tyckte många.

    Att jag ens hade mage att försöka och tro att jag hade en chans, galenskaper.

    När ni blir förälskade, hur rationella är ni?

    Kan känslorna ta överhanden, eller handlar ni alltid rätt?


    Vad säger din syster?
  • Anonym (Mental hälsa)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 17:58:24 följande:
    Jo, tyvärr är jag sån som person. Och jag mår inte bättre av att grubbla på det, men det blir lättare ju mer tid som går.
    Men har du testat att dejta andra istället?
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2020-05-21 18:02:07 följande:
    Vad säger din syster?
    Haha, du är alltid lika lustig.
    Min syster sa att tjejer i den åldern vill ha jämnåriga.
    Och att tjejen inte var intresserad.
  • Anonym (kaffedraken)
    Anonym (Mental hälsa) skrev 2020-05-21 18:02:23 följande:
    Men har du testat att dejta andra istället?
    Bara varit på dejt med en tjej sen dess.
    Funkade inte.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-05-21 18:05:24 följande:

    Haha, du är alltid lika lustig.

    Min syster sa att tjejer i den åldern vill ha jämnåriga.

    Och att tjejen inte var intresserad.


    Hur många år sen var det?
Svar på tråden Förälskelse och vara irrationell