• Anonym (Synd)

    Träffat ännu en kille som...

    Har träffat ännu en kille som tycker sex är viktigt i en relation. Jag ogillar ju inte sex precis. Jag gillar det, med en kille man tycker om och är attraherad av. Men jag har väl lätt för att glömma bort sexet i en relation, och när en kille säger att han tycker sex är viktigt i en relation så känner jag väl direkt att jag inte vet om jag kan tillfredsställa hans behov tillräckligt bra.

    Detta är alltså en kille som jag har börjat dejta och jag vet inte om jag bör sluta dejta honom nu? Jag gillar ju honom men jag vill ju inte att han ska satsa på en tjej som inte kan ge honom det han behöver i en relation. Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Träffat ännu en kille som...
  • Anonym (Synd)
    Anonym (Court) skrev 2020-05-22 11:38:55 följande:

    Jag tycker du ska träffa en annan sorts kille.

    Han du har träffat nu vill ha en tjej som inte glömmer bort sex i en relation.


    Finns det killar som inte tycker sex är viktigt i en relation då?
  • Anonym (Court)
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:43:19 följande:
    Finns det killar som inte tycker sex är viktigt i en relation då?
    Säkert.
  • manolito
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:23:04 följande:

    Han ville ha sex igår men jag dissade honom.


    Är du inte attraherad av honom?
  • Tunnis
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:43:19 följande:
    Finns det killar som inte tycker sex är viktigt i en relation då?
    Som jag skrev i det första inlägget googla dom 5 kärleksspråken.

    Vi har alla olika behov har inte med kön att göra, för vissa är sex superviktigt för andra lite viktigt eller inte viktigt alls.

    Det bästa brukar vara att hitta en partner som man är kompatibel med.
  • manolito
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:42:25 följande:

    Jag har väl kanske ett lite komplicerat förhållande till sex, lite hämmad sådär, vågar inte göra det jag känner för och är rädd att killen inte ska gilla min kropp, rädd för att han ska tycka jag är äcklig som inte är helrakad därnere osv.

    Jag vill ju självklart prioritera sex för partnerns skull. Jag går inte runt och blir spontant kåt, blir kåt först vid förspelet och det är väl därför det kanske glöms bort då antar jag. Hamnar lätt i att partnern får ta alla initiativ till sex.

    Sen är jag ju livrädd för att bara känna mig som en kk, att jag bara duger för sex typ. Så ja jag har nog lite komplicerat förhållningssätt till sex.


    Du kanske skulle jobba på det där isåfall och bli trygg i din sexualitet och med din kropp.

    Jag tycker själv att sex är viktigt i en relation. Jag attraheras av kvinnor som har en okomplicerad av avslappnad inställning till sex. Jag skulle inte vilja ha en relation där jag hela tiden ska ta alla initiativ och ansvar för att sexlivet ska vara bra. Skulle heller inte vilja ha en relation med en kvinna som bara ställer upp för min skull. Sexet blir sällan bra och det håller inte i längden. Jag har dålig erfarenhet av det där. Då tycker jag det är bättre att man är ärlig från början och säger som det är, dvs det du skriver i tråden.
  • Anonym (Kenneth)
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:42:25 följande:

    Jag har väl kanske ett lite komplicerat förhållande till sex, lite hämmad sådär, vågar inte göra det jag känner för och är rädd att killen inte ska gilla min kropp, rädd för att han ska tycka jag är äcklig som inte är helrakad därnere osv.

    Jag vill ju självklart prioritera sex för partnerns skull. Jag går inte runt och blir spontant kåt, blir kåt först vid förspelet och det är väl därför det kanske glöms bort då antar jag. Hamnar lätt i att partnern får ta alla initiativ till sex.

    Sen är jag ju livrädd för att bara känna mig som en kk, att jag bara duger för sex typ. Så ja jag har nog lite komplicerat förhållningssätt till sex.


    Du behöver jobba på självförtroende och självkänslan helt klart

    Att undvika sex gör faktiskt din relation till sex ännu mer komplicerat.
  • ManiLund
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 11:42:25 följande:
    Jag har väl kanske ett lite komplicerat förhållande till sex, lite hämmad sådär, vågar inte göra det jag känner för och är rädd att killen inte ska gilla min kropp, rädd för att han ska tycka jag är äcklig som inte är helrakad därnere osv.

    Jag vill ju självklart prioritera sex för partnerns skull. Jag går inte runt och blir spontant kåt, blir kåt först vid förspelet och det är väl därför det kanske glöms bort då antar jag. Hamnar lätt i att partnern får ta alla initiativ till sex.

    Sen är jag ju livrädd för att bara känna mig som en kk, att jag bara duger för sex typ. Så ja jag har nog lite komplicerat förhållningssätt till sex.
    Om du är tydlig med det här med killen du uppenbarligen är intresserad av och kan tänka dig att inleda en längre relation med, så kanske möjligheten att få det  att funka ökar jättemycket.

    Om du vet att du har issues med sex och den här killen poängterar att han vill att också den sexuella biten ska fungera, så finns det väl all anledning att köra med öppna kort. Om du vågar säga till honom vad du skriver ovan så är det kanske den bästa början ni kan få.
  • Anonym (Synd)
    manolito skrev 2020-05-22 12:08:52 följande:

    Är du inte attraherad av honom?


    Jo men var rädd för att visa mig naken, kände mig ofräsch, är inte helrakad och han kanske ogillar det. Jag vågade helt enkelt inte.
  • Anonym (Synd)
    Tunnis skrev 2020-05-22 12:11:59 följande:

    Som jag skrev i det första inlägget googla dom 5 kärleksspråken.

    Vi har alla olika behov har inte med kön att göra, för vissa är sex superviktigt för andra lite viktigt eller inte viktigt alls.

    Det bästa brukar vara att hitta en partner som man är kompatibel med.


    Så jag bör alltså lägga ner med den här killen?
  • manolito
    Anonym (Synd) skrev 2020-05-22 12:52:30 följande:

    Jo men var rädd för att visa mig naken, kände mig ofräsch, är inte helrakad och han kanske ogillar det. Jag vågade helt enkelt inte.


    Du avstod från sex för att du tror att han kanske ogillar orakat? Han kanske gillar orakat. Eller tycker att det är något betydelselöst i sammanhanget. Vad ville du själv om du vågat? Skulle du vilja ha sex för egen del för att du var attraherad av honom och njuter av sex? Skulle du vilja ha sex men bara för att inte göra honom besviken? Eller skulle du inte velat ha sex oavsett även om du vågat?
Svar på tråden Träffat ännu en kille som...