• Sussna85

    Ivf Maj 2020

    Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

    Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

    Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

  • Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-13 08:58:40 följande:

    Här har mensen kommit efter den här första behandlingen!

    1 vecka före den egentligen skulle ha kommit om jag räknar med min naturliga cykel, jag har annars 30 dagar så den borde ha kommit på midsommar.

    Men jag är glad att den kom igång så snabbt igen.


    Okej va skönt, så då sätter du fart med sprutor igen imorn då? Min vilopuls har gått upp extra mkt med alla dessa hormoner, eller om det är för att så många äggblåsor tömts så man typ har mkt progesteron i kroppen? Jag vet ett när pulsen går ner ett snäpp så kommer min mens 5-6 dagar efter det. Så nån gång nästa vecka förmodar jag.
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-13 16:47:11 följande:
    Okej va skönt, så då sätter du fart med sprutor igen imorn då? Min vilopuls har gått upp extra mkt med alla dessa hormoner, eller om det är för att så många äggblåsor tömts så man typ har mkt progesteron i kroppen? Jag vet ett när pulsen går ner ett snäpp så kommer min mens 5-6 dagar efter det. Så nån gång nästa vecka förmodar jag.
    Vi måste vänta en mens så att äggstockarna blir normala sa läkaren...så andra dagen på nästa mens då, vilket borde bli i Juli bara cykeln håller sig som vanligtGlad

    Jag ville så gärna börja direkt men men men...
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-13 20:09:12 följande:

    Vi måste vänta en mens så att äggstockarna blir normala sa läkaren...så andra dagen på nästa mens då, vilket borde bli i Juli bara cykeln håller sig som vanligt

    Jag ville så gärna börja direkt men men men...


    Okej då hoppas vi att allt går som planerat nu då! hur känns det idag då? Efter allt som hänt?
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-13 16:45:33 följande:
    Jag kommer faktiskt gå till en annan klinik ifall man inte gör någon annan ändring. Något är ju uppenbart fel med äggen om fem ägg inte ens blir befruktade. Så det vi gör nu fungerar inte. Har ju två försök kvar och tänker inte slösa bort dom ifall man inte tänker till ordentligt nu. Kan va bra att fråga en annan expert faktiskt. Men ja ska inte döma i förväg. Vad vet jag han kanske säger något bra nästa vecka! javisst, humöret går upp o ner. Det är ju helt förståeligt. Ja tycker de är jobbigt med tanke på hur mkt bebisar ja träffar varje dag, samt gravida då jag jobbar med bebis kläder. Så tufft är det! På ett sätt vill jag inte nervärdera andra som har det lätt för att bli gravida, men ja känner att när vi väl får barn så kommer vi älska dom så mkt mer? Varför känner ja mig så elak när ja tänker så?

    De är bra att ha något att göra hela tiden. Njuta av värmen och dricka/äta gott.
    Ja visst ser man gravidmagar överallt extra mycket just nu....Skäms

    Jag förstår dig såväl,och du är inte elak. Du önskar något väldigt mycket bara, och att längta efter nått så mycket är inte lätt.

    Jag har fått höra precis nyligen om kollegor och bekanta som väntar barn, jag säger såklart grattis, men kan inte glädjas mycket över deras lycka så att säga.
    Brukar komma hem till sambon sen och säga väldigt surt "nu är dom gravida oxå,såklart vad annars"
    Det är jobbigt..

    Vi som får kämpa med detta att få ett efterlängtat barn, vi kommer nog att älska barnet lika mycket som de som blir gravida på lättare sätt.
     
    Men jag tror att ödmjukheten och förståelsen finns på ett annat sätt för de par som har fått kämpa för föräldraskapet.
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-13 21:03:30 följande:

    Ja visst ser man gravidmagar överallt extra mycket just nu....

    Jag förstår dig såväl,och du är inte elak. Du önskar något väldigt mycket bara, och att längta efter nått så mycket är inte lätt.

    Jag har fått höra precis nyligen om kollegor och bekanta som väntar barn, jag säger såklart grattis, men kan inte glädjas mycket över deras lycka så att säga.

    Brukar komma hem till sambon sen och säga väldigt surt "nu är dom gravida oxå,såklart vad annars"

    Det är jobbigt..

    Vi som får kämpa med detta att få ett efterlängtat barn, vi kommer nog att älska barnet lika mycket som de som blir gravida på lättare sätt.

     

    Men jag tror att ödmjukheten och förståelsen finns på ett annat sätt för de par som har fått kämpa för föräldraskapet.


    Ja jag känner igen mig där, när andra som inte kämpat lika hårt lyckas och man vill vara glad för deras skull. Men de är kämpigt! Vi är nog väldigt lika allihopa som känner sådär, skulle ja gissa.

    Du fick till en bra förklaring där vad ska du sysselsätta dig med under sommaren nu då? Tills nu kör igång nästa vända?
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-13 22:24:22 följande:
    Ja jag känner igen mig där, när andra som inte kämpat lika hårt lyckas och man vill vara glad för deras skull. Men de är kämpigt! Vi är nog väldigt lika allihopa som känner sådär, skulle ja gissa.

    Du fick till en bra förklaring där vad ska du sysselsätta dig med under sommaren nu då? Tills nu kör igång nästa vända?
    Ja jag ska väl försöka njuta av sommarenSolig Fast tankarna snurrar väldigt mycket runt ivf,en...men jag ska försöka iallafall.

    Vi har lite festligheter inbokade nu i juni början av juli, och just nu har de ju lovat värsta kanonvädret!

    Nästa mens borde infalla där mot 8-10 juli så, det är inte såååå länge dit, haha.

  • Sussna85

    Men jäklar vad jag blöder...mycket mer än en vanlig mens för mig. Men jag antar att det är normalt att ha så första mensen efter en behandlingObestämd

  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-06-14 08:04:05 följande:

    Ja jag ska väl försöka njuta av sommaren Fast tankarna snurrar väldigt mycket runt ivf,en...men jag ska försöka iallafall.

    Vi har lite festligheter inbokade nu i juni början av juli, och just nu har de ju lovat värsta kanonvädret!

    Nästa mens borde infalla där mot 8-10 juli så, det är inte såååå länge dit, haha.


    Ja jag förstår dig precis! :-/ tankarna går, kommer det gå för oss, är de nåt fel, osv vad bra att du har lite kul inplanerat det behöver man! Har du tagit några tillskott eller tänker börja med något nytt innan nästa ivf?

    Precis, de är bara en månad kvar tills ni är igång igen
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-13 20:56:31 följande:
    Okej då hoppas vi att allt går som planerat nu då! hur känns det idag då? Efter allt som hänt?
    Jag har nog landat lite i att det inte gick vägen denna gång.Men. Om det händer igen så kommer jag inte kunna ta det lika bra, det vet jag,usch...då kommer ångesten vara total.

    Hur känns det för dig/er då?
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-06-14 11:55:16 följande:
    Ja jag förstår dig precis! :-/ tankarna går, kommer det gå för oss, är de nåt fel, osv vad bra att du har lite kul inplanerat det behöver man! Har du tagit några tillskott eller tänker börja med något nytt innan nästa ivf?

    Precis, de är bara en månad kvar tills ni är igång igen
    Har ni nått roligt planerat i sommar då? Hörde att ni i sverige får börja röra lite mera på er inom landet iallafall, att restriktionerna har mildratsGlad

    Jag tar nu en kombination av extra C vitamin, alla B vitaminer, folsyra,niacin, biotin och vad de nu var till i den där burken,haha.
    Och sedan jättenattljusolja som ska vara bra för hormonerna. Tänkte börja med Q10 åxo tror jag,som ska vara bra för äggkvaliteten.
Svar på tråden Ivf Maj 2020