• Anonym (Ts)

    Igår hände det.

    Jag känner ingen jag kan prata med då jag bor i en annan stad. Men jag behöver råd och hjälp.

    Jag träffade en kille på Tinder för några månader sedan. Vi har umgåtts flera gånger. Vi hade sex en gång men efter det har vi bara umgåtts som kompisar. Kollat film, tagit promenader och fikat/ätit ute. Jag har skrivit om detta flera gånger för jag försökt sockra det men ska istället skriva sanningen.

    Igår kväll bestämde vi att jag skulle komma över till honom för att umgås. Vi hade roligt och såg en film. När jag skulle hem kramade han mig och jag sa åt han att jag kommer missa bussen om han inte släpper nu. Han erbjuder att köra hem mig istället. Jag säger att vi måste skynda oss då jag känner mig stressad över att hinna med saker hemma och jag ska upp tidigt. Han säger att det tar några minuter att köra hem mig bara och jag ska ta det lugnt. Han tar på sig skor men inte jackan så jag hämtar den åt honom. Han börjar då säga "tror du att du kommer ut härifrån". Jag tar det som ett skämt och han ställer sig framför mig och börjar trycka mot mig så jag kommer ifrån hallen och mot sovrummet. När jag står vid dörren till sovrummet sträcker jag fram en arm i vägen men han fortsätter så jag måste dra in min arm för det gör ont och den blir klämd. Han skrattar och knuffar ner mig i sängen medan jag hela tiden sagt att vi måste åka. Jag säger akta min hand som är skadad då jag är rädd att han ska stötta in i den och det gör ont än. Han skrattar vidare och säger att jag inte kommer komma hem. Jag börjar känna ett starkt obehag och inser väl här att jag inte har en chans i världen då han är stark och jag kan inte ens försvara mig så min kropp bli helt stel. Han knuffar ner mig i sängen och sedan säger han åt mig att flytta upp mig. Jag frågar om han ska våldta mig nu och om han verkligen är så kåt att han går på en tjej som är skadad. Jag säger också att han ser inte dålig ut och kan lätt få en annan tjej. Han skrattar bort allt hela tiden som jag säger och börjar lägga mina ben på hans axlar. Han drar ner dragkedjan på min jacka och trycker sig mot mig så jag ska känna han.. varje gång jag försöker ta mig upp lägger han sig på mig eller trycker ner mig med armen. Han lägger sig sedan på mig så det gör ont i hela kroppen och tar upp mina ben ovanför huvudet. Han lägger huvudet bredvid mitt medan han trycker sig på mig igen. Jag säger aj och han skrattar åt det. Jag säger att jag vill gå och han säger att jag kommer aldrig därifrån och ingen kan hjälpa mig. Han går upp en bit och kollar in i mina ögon medan han ler stort. Tillslut ställer han sig upp för att lägga ner mina ben och jag flyger upp då. Han säger att vi åker nu och jag säger nej jag går. Jag skyndar mig nedför trappan och han följer efter och säger är du seriös. Jag hör inget efter det. Jag bara går.

    Jag kommer hem, duschar och gråter. Tänker på att jag vill dö bara då hela kroppen känns konstig och som en storm av känslor. Jag har knappt sovit och vaknat med panikattack varje gång att han ska vara där. Vad fan ska jag göra? Jag vill just nu bara försvinna och få allt inombords att lugna sig

  • Svar på tråden Igår hände det.
  • Pentra

    Ett sådant jäkla svin du råkade ut för! Jättebra att du gjorde en polisanmälan! Ja, ta foton på alla märken du ser. Vårdcentral och läkare borde prioritera dig, och också dokumentera smärtor och blemmor. Fortsätt att vara stark i detta! Styrkekramar, Pentra

  • Anonym (f)
    Pentra skrev 2020-06-06 12:04:51 följande:

    Ett sådant jäkla svin du råkade ut för! Jättebra att du gjorde en polisanmälan! Ja, ta foton på alla märken du ser. Vårdcentral och läkare borde prioritera dig, och också dokumentera smärtor och blemmor. Fortsätt att vara stark i detta! Styrkekramar, Pentra


    Ja, håller med om att det egentligen är vårdens uppgift, men annars går det bra att själv fotodokumentera.
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-06 11:21:47 följande:

    Tack för alla fina svar. Jag ska kolla den sidan som länkades och även krav maga. Jag ringde vårdcentralen igår men de hade inga tider för samtalskontakt så jag hoppas jag kan hitta någon till veckan som har en tid. Natten har varit otroligt jobbig och jag är svart under ögonen. Poliserna frågade igår om blåmärken men jag sa att jag inte kollat då, såg nu att jag hade ett litet på baksidan av mitt lår. Det är precis där på benet han la sig och tryckte upp mina ben till huvudet. Borde jag ta en bild med datum och skicka till dom på måndag som bevis? Det kanske inte spelar någon roll nu ändå när anmälan är gjord 


    Ja, det spelar roll! Fota och sen ring polisen och fråga om råd. De kanske vill ta ett eget foto.

    Bra att du anmälde. Även om han inte blir dömd så har du tryckt till honom lite. Det är fan inte okej att göra sådär. Dessutom, tänk om han blivit anmäld för detta tidigare men kommit undan? Det kanske han inte alls gör nu. Eller nästa gång, eftersom han redan är anmäld (minst) en gång. Bra jobbat TS!

    Kan du inte sms:a honom och fråga vad han menade med det där han sa? Du kanske får nåt typ av erkännande som du kan använda emot honom.
  • Lena08

    Det kan också vara så att hon väcker björnen som sover. Killen får kanske ett ryck och hittar på något mer skit. Sen kan han uppfatta det som att ts vill ha kontakt.

  • Anonym (f)
    Lena08 skrev 2020-06-06 15:54:56 följande:

    Det kan också vara så att hon väcker björnen som sover. Killen får kanske ett ryck och hittar på något mer skit. Sen kan han uppfatta det som att ts vill ha kontakt.


    Håller med. Tycker ts ska ligga lågt.
  • StevenDiese
    Lena08 skrev 2020-06-06 15:54:56 följande:

    Det kan också vara så att hon väcker björnen som sover. Killen får kanske ett ryck och hittar på något mer skit. Sen kan han uppfatta det som att ts vill ha kontakt.


    Då är han väl jävligt korkad om han hittar på nåt nu när polisen har hans namn.

    Värre om han visste att han va safe.
  • bananmilkshake
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-05 22:38:39 följande:

    Så jag valde att polisanmäla. Nu är det gjort och det känns riktigt tungt. Jag är rädd att han ska så fort han får veta det göra något emot mig. Polisen sa att försöker han något ska jag ringa 112. Men det kommer ta en vecka innan han vet nog. Jag känner mig på stressad och rädd. Hur går man ens vidare efter detta och orkar ens leva. Jag vet att jag hade tur eftersom det inte blev värre. Men jag hör hans röst i mitt huvud hela tiden som säger ''du kommer inte härifrån''. Jag har gråtit större delen av dagen och mår riktigt dåligt


    BRA! Du gjorde det enda rätta. Tänk på att även om dom inte kan göra något, vilket vi såklart hoppas, så syns din anmälan i statistiken vilket kan göra att samhället kanske snart tar sexuellt våld och våldtäkter på allvar! Varje anmälan hjälper! Stor kram till dig, du är bäst. Hjärta
  • Anonym (ooo)

    Jättebra TS! 
    Har du berättat får någon kompis? Det är bra om fler än du vet så att du snabbt kan få hjälp av dem om du behöver. Kanske om du kan få sova hos någon om det är jobbigt att vara själv på natten tex? 

  • Anonym (A)
    Lena08 skrev 2020-06-06 15:54:56 följande:
    Det kan också vara så att hon väcker björnen som sover. Killen får kanske ett ryck och hittar på något mer skit. Sen kan han uppfatta det som att ts vill ha kontakt.
    Håller med
  • Ailin

    Bra gjort!!! Du kan få krisstöd från sjukvården, kurator el psykolog. Du kan också ringa psykiatrin och prata, du mår dem genom 112 om det känns riktigt obehagligt eller är mitt i natten/helger. Din reaktion är helt naturlig, du har varit så bra och klok som har anmält!! Kanske kan detta göra att han inte ger sig på fler tjejer.

  • elalaroné

    Det är gränstestningen inför ett riktigt brott. Typiskt seriemördare eller våldtäksmän.
    Du kommer bli ärrad av detta för du kommer vara den som precis kom undan. Det är normal reaktion. Sök hjälp men anmäl först. Det är din plikt för alla kvinnor som han kommer ta hem.
    Såna här män nöjer sig inte med att testa, de eskalera alltid.
    Snälla, anmäl för våran skull. Vi kvinnor... <3

  • Anonym (Ts)

    Tack för att ni skriver så fina saker. Jag har tagit kort på blåmärket jag hittat och tänkte ringa polisen imorgon igen och fråga om de vill ta kort själva också. Jag ska inte kontakta honom enligt polisen och vill inte det heller. Jag ska även ringa vårdcentralen och be dem om hjälp för att prata med någon så kan de hjälpa mig.

    Jag har sovit riktigt dåligt, gråtit och knappt ätit. Det går i vågor hela tiden och värst är kvällarna. Jag sover med lampan tänd för jag känner mig så rädd. Det är bara en kompis som vet då jag litar på den. Jag vågar inte berätta för min familj då jag är rädd för deras reaktioner. Jag vet att de inte skulle tycka att det är mitt fel men jag vill inte att det ska bli en stor grej också med allt som redan är.

    Jag har tänkt mycket på allt som hände och försöker motivera mig själv med att allt kommer bli bra, även om det inte känns så nu. Men det som gör mig mest rädd av allt detta är att han knappt vågat röra mig innan. Inte ens ute har han hållit i min hand och när vi tittat på film ligger vi på varsin sida av soffan men inte ens då har han ens petat på mig. Jag förstår inte vad detta kom ifrån och det gör mig rädd att denna människa är helt galen egentligen och kapabel till sjukare saker än bara detta. Jag vet att man aldrig kan veta helt säkert men det känns så otroligt konstigt än och skrämmande

    Jag såg att jag fick en fråga ang det han sa, han menade bokstavligen att jag inte kommer komma hem igen. Sen vad hans plan var kring det vet bara han

  • Anonym (?)
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-07 13:35:16 följande:
    Tack för att ni skriver så fina saker. Jag har tagit kort på blåmärket jag hittat och tänkte ringa polisen imorgon igen och fråga om de vill ta kort själva också. Jag ska inte kontakta honom enligt polisen och vill inte det heller. Jag ska även ringa vårdcentralen och be dem om hjälp för att prata med någon så kan de hjälpa mig.

    Jag har sovit riktigt dåligt, gråtit och knappt ätit. Det går i vågor hela tiden och värst är kvällarna. Jag sover med lampan tänd för jag känner mig så rädd. Det är bara en kompis som vet då jag litar på den. Jag vågar inte berätta för min familj då jag är rädd för deras reaktioner. Jag vet att de inte skulle tycka att det är mitt fel men jag vill inte att det ska bli en stor grej också med allt som redan är.

    Jag har tänkt mycket på allt som hände och försöker motivera mig själv med att allt kommer bli bra, även om det inte känns så nu. Men det som gör mig mest rädd av allt detta är att han knappt vågat röra mig innan. Inte ens ute har han hållit i min hand och när vi tittat på film ligger vi på varsin sida av soffan men inte ens då har han ens petat på mig. Jag förstår inte vad detta kom ifrån och det gör mig rädd att denna människa är helt galen egentligen och kapabel till sjukare saker än bara detta. Jag vet att man aldrig kan veta helt säkert men det känns så otroligt konstigt än och skrämmande

    Jag såg att jag fick en fråga ang det han sa, han menade bokstavligen att jag inte kommer komma hem igen. Sen vad hans plan var kring det vet bara han
    Bra att du har en kompis som du litar på. Tänker på dig och tycker att du är så stark.
  • Anonym (Ts)

    Det har nu gått en tid sedan händelsen. Fallet blev nedlagt pga ord mot ord. Det räckte inte att jag hade bilder eller något annat. Jag känner mig bara rädd nu för framtiden så jag kommer söka boende i en annan stad. Känner fortfarande att det inte var värt att anmäla, jag skulle bara låtit allt varit då jag nu bara känner mig mer rädd för han. Nu vet han ju också allt. Jag ångrar mig så mycket

  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-01 11:26:19 följande:

    Det har nu gått en tid sedan händelsen. Fallet blev nedlagt pga ord mot ord. Det räckte inte att jag hade bilder eller något annat. Jag känner mig bara rädd nu för framtiden så jag kommer söka boende i en annan stad. Känner fortfarande att det inte var värt att anmäla, jag skulle bara låtit allt varit då jag nu bara känner mig mer rädd för han. Nu vet han ju också allt. Jag ångrar mig så mycket


    Men har han hotat dig?

    Vilken jävla gris alltså. Kan du inte överklaga? Ofta går det annorlunda i högre instans än hos tingsrätten, de är ganska kassa faktiskt...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2020-07-01 12:40:36 följande:

    Men har han hotat dig?

    Vilken jävla gris alltså. Kan du inte överklaga? Ofta går det annorlunda i högre instans än hos tingsrätten, de är ganska kassa faktiskt...


    Det bror väl på vad du själv tycker. Men jag kände mig hotad och rädd för mitt liv när han gång på gång sa att "du kommer aldrig komma hem igen"...

    Jag kan alltid överklaga men samtidigt vad är det för mening ens då Sveriges rättssystem är så här
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-02 10:28:38 följande:

    Det bror väl på vad du själv tycker. Men jag kände mig hotad och rädd för mitt liv när han gång på gång sa att "du kommer aldrig komma hem igen"...

    Jag kan alltid överklaga men samtidigt vad är det för mening ens då Sveriges rättssystem är så här


    Har du anmält hotet också?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (J) skrev 2020-07-02 17:56:39 följande:

    Har du anmält hotet också?


    Ja hela händelsen blev en polisanmälan. Men den la åklagaren ner och jag fick även veta i efterhand att skulle han göra något mer hjälper inte det att jag anmält han tidigare. Det blir då en ny anmälan som de utreder. Känner mig inte alls säker i Sverige längre som land med denna info
  • Anonym (J)
    Anonym (Ts) skrev 2020-07-06 16:25:59 följande:

    Ja hela händelsen blev en polisanmälan. Men den la åklagaren ner och jag fick även veta i efterhand att skulle han göra något mer hjälper inte det att jag anmält han tidigare. Det blir då en ny anmälan som de utreder. Känner mig inte alls säker i Sverige längre som land med denna info


    Låter som åklagaren är hans kompis...
Svar på tråden Igår hände det.