• Anonym (Ts)

    Är detta en sund man?

    Jag är en 40-årig kvinna med två barn som för ett halvår sen lärde känna en man som är ngr år äldre än mig. Han har inga barn men är jättego mot mina och har alltid velat ha barn. Vi har från början bara varit vänner och han var intresserad av min vännina men sen rann det uti sanden och hon var aldrig intresserad av honom och han började så småningom visa intresse för mig. Vi har haft sex några gånger de senaste veckorna och han verkar vilja ha ett förhållande men det är där jag backar. Jag har frågor om han beteende som jag inte vet om jag borde bry mig om eller bara strunta i.

    Han ringer varje dag och det gillar jag mycket men det blir lätt två timmar i telefon och samtalet handlar till ca 90 procent om honom och hans liv. Han pratar även väldigt nedlåtande om sina ex och framhäver sig själv till skyarna. Detta får mig att bli så osäker och eftersom jag levt med en man som psykiskt misshandlade mig är jag livrädd att hamna i liknande situation. Andra saker är subtila och de kan jag inte förklara. De är svåra att veta om det är mina egna sår eller något han gör. Jag får tex dåligt samvete och känner mig dålig om jag inte pratar länge. Jag upplever att han växlar mellan kall och varm men det kan ju bero på att jag tvekar att gå in i en relation och kanske sårar honom. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Är detta en sund man?
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Sara) skrev 2020-06-06 10:58:07 följande:

    Han gör precis som personer brukar göra när de inleder en relation där de vill ha kontrollen över sin partner. Lyssna på magkänslan! En relation ska handla om två personers behov, inte om att den ena är fin och fantastisk för att hen låter den andra ta allt utrymme.


    Tack. Jag behöver höra detta för samtligt som min magkänsla säger en sak vill jag på något sätt inte tro den. Känner mig onykter och inne i hans värld och synsätt
  • Avenia
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-06 10:38:52 följande:

    Det jag är rädd för att jag låter mina rädslor ta över. Han säger att han aldrig träffat en sån underbar människa som mig och det gör mig ju så glad. Sen kan han plötsligt skicka en bild till mig på han och hans vackra vännina som fikar men sen när jag blir osäker skriver han massor av fint och hur hon vill träffa mig och tycker jag verkar underbar. Detta har blivit mindre i slutet och nu säger han ofta att han vill leva med mig. Han har en osäker sida som nästan verkar blyg och samtidigt kan han säga hur hemsk han ex var och att han alltid har gjort allt för sina ex och att de inte förtjänade det. Är väldigt attraherad av honom och han är mjuk och fin mot mig och vi har mkt samhörighet men just de här sidorna gör mig såå osäker


    Tydliga psykopatdrag!

    Han kommer att fortsätta på det här viset, med att sänka dig och sedan bekräfta dig. Samma spel om och om igen. Narcissister njuter av att ha makten över dina känslor. Och av det du skriver att döma har han det! För han gör dig ledsen, sedan får hans ord dig att vilja ha honom. Det är lite unken raggningsteknik över det hela. Det finns en föreläsare om lär ut till män att de ska göra kvinnan osäker för att göra henne mer tillgänglig. Söndra och härska är vad det är.

    Bara av dina inlägg ser man ganska tydligt hur du totalt köper hans ord. Ham får göra dig osäker, sedan sväljer du totalt hans ord om hur fantastisk du är. Och vips har han dig under kontroll. Alla män vet att det är vad en kvinna vill höra. Men säger han samma sak med sina handlingar? Titta på hans handlingar och manipultion av dina känslor istället.

    En sund man skickar inte såna bilder, han vill bara bryta ner dig för att du ska kasta dig i hans famn efter bekräftelse.
  • JonasSa

    Jag vet inte mycket men skulle du känna dig trygg med honom som ett ex?


    Ta dig en funderare.

  • Anonym (Ts)
    Avenia skrev 2020-06-06 11:06:07 följande:

    Tydliga psykopatdrag!

    Han kommer att fortsätta på det här viset, med att sänka dig och sedan bekräfta dig. Samma spel om och om igen. Narcissister njuter av att ha makten över dina känslor. Och av det du skriver att döma har han det! För han gör dig ledsen, sedan får hans ord dig att vilja ha honom. Det är lite unken raggningsteknik över det hela. Det finns en föreläsare om lär ut till män att de ska göra kvinnan osäker för att göra henne mer tillgänglig. Söndra och härska är vad det är.

    Bara av dina inlägg ser man ganska tydligt hur du totalt köper hans ord. Ham får göra dig osäker, sedan sväljer du totalt hans ord om hur fantastisk du är. Och vips har han dig under kontroll. Alla män vet att det är vad en kvinna vill höra. Men säger han samma sak med sina handlingar? Titta på hans handlingar och manipultion av dina känslor istället.

    En sund man skickar inte såna bilder, han vill bara bryta ner dig för att du ska kasta dig i hans famn efter bekräftelse.


    Detta är så svårt. Han skickar alltid bild när hans vännina hälsar på. Men samtidigt skickar han ofta bilder på när hans manliga vänner också kommer så där vet man ju inte riktigt. Han skickar mkt bilder överhuvudtaget. Men jag blir osäker när han skickar så mkt på henne, bara hon är förbi fem min så kommer det en bild på henne i soffan. Jag sa till en gång och sen pratar han inte alls mkt om henne längre
  • pyssel
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-06 10:57:43 följande:

    Tack för ditt svar. Ja där är ju något som gör att jag tvekar så att gå in i något. En kvävande känsla som slår till när jag gett lite av mig själv. Sen får jag panik om han inte skriver på morgonen som han brukar och han säger ibland att jag aldrig behöver oroa mig för något. Att han kommer finnas hela livet om jag vill. Sen kan han säga senare att han aldrig förlåter misstag. Om jag tar upp att jag är rädd att jag ska göra något säger han att inte syftar på mig. Att jag är annorlunda och aldrig skulle såra honom. Han syftar på oärlighet som är det värsta han vet. Han kan ha lång moralpredikan i telefon men höjer mig som en riktig kvinna som är mogen och samtidigt som det gör mig glad gör det mig förbryllad. Jag är väldigt rädd att bli övergiven och har nog dragits till män som verkligen ser mig och bombarderar med kärlek.


    Kära du, det här låter väldigt oroväckande. Jag hade avslutat kvickt med "det är jag, inte du", för att det förmodligen blir skonsammast för en själv att skona hans twistade självbild.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Ts)
    pyssel skrev 2020-06-06 11:20:11 följande:

    Kära du, det här låter väldigt oroväckande. Jag hade avslutat kvickt med "det är jag, inte du", för att det förmodligen blir skonsammast för en själv att skona hans twistade självbild.


    Ja jag skyller redan helt och hållet på mig själv att jag inte går in i någon riktig relation. Det som är tuffast för mig just nu är att jag tycker så synd om honom. Han säger att jag gett honom glädje i livet och att han innan var väldigt deppig. Att han mår så otroligt bra med mig. Det gör så ont att såra honom
  • mammabitch

    En person som pratar skit om sina ex (inte bara berättar att hen blivit sårad och så) borde få alla varningsklockor att ringa!

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-06 11:28:41 följande:
    Ja jag skyller redan helt och hållet på mig själv att jag inte går in i någon riktig relation. Det som är tuffast för mig just nu är att jag tycker så synd om honom. Han säger att jag gett honom glädje i livet och att han innan var väldigt deppig. Att han mår så otroligt bra med mig. Det gör så ont att såra honom

    Du får inte glömma dig själv, TS. Du har ingen skyldighet att leva med en man bara för att HAN mår bra av det. Du skriver att han ser dig, och visst gör han det: han ser exakt vilka trådar han ska dra i för att få dig dit han vill. Men bryr han sig om dig?
  • Anonym (op)
    Anonym (Ts) skrev 2020-06-06 11:28:41 följande:
    Ja jag skyller redan helt och hållet på mig själv att jag inte går in i någon riktig relation. Det som är tuffast för mig just nu är att jag tycker så synd om honom. Han säger att jag gett honom glädje i livet och att han innan var väldigt deppig. Att han mår så otroligt bra med mig. Det gör så ont att såra honom
    Fast du lever ju inte för att göra honom lycklig. Han kanske skulle behöva lära sig vara lycklig i sig själv, så andra inte behövs för att fylla det behovet.

    Oavsett så måste du bedöma om du blir lycklig av hela grejen, och det verkar du utifrån inte helt bli.
Svar på tråden Är detta en sund man?