• Mallanino

    Testdag 27/6 2020

    Hejsan! Letar efter fler som har testdag 27/6 eller runt där som vill följas åt :D

    Jag hade äggplocket i Måndags och fick ut 3 ägg var av bara ett klarade sig. Jag skulle haft insättning på onsdagen men det hade delat sig ojämt så dom ville vänta för dom trodde inte det skulle klara sig... Dock på torsdagen såg allt perfekt ut så nu ruvar jag :D Detta är vårt första IVF försök och vi går privat i Malmö på Livio :)

  • Svar på tråden Testdag 27/6 2020
  • Mallanino
    MissKS skrev 2020-06-27 20:24:44 följande:

    Grattis Mallanino!

    Det blev väldigt många plus i denna tråden.Så himla roligt!!


    Tack så mycket! :D<3

    Ja hur många blev det egentligen:P så roligt:)
  • Anonym (Längtan)
    Mallanino skrev 2020-06-27 21:05:48 följande:

    Tack så mycket! :D<3

    Ja hur många blev det egentligen:P så roligt:)


    Så himla kul att vi blev några stycken ändå :)

    Visst tog du 6 lutinus om dagen och 3 progynon?

    Har du pratat med kliniken ska du fortsätta med samma?

    Jag ska fortsätta samma mängd sa min klinik och fick tid den 3 augusti för ultraljud på Livio.
  • Mallanino
    Anonym (Längtan) skrev 2020-06-29 15:43:37 följande:

    Så himla kul att vi blev några stycken ändå :)

    Visst tog du 6 lutinus om dagen och 3 progynon?

    Har du pratat med kliniken ska du fortsätta med samma?

    Jag ska fortsätta samma mängd sa min klinik och fick tid den 3 augusti för ultraljud på Livio.


    Nu blandade du nog ihop mig med någon :) jag tar tre om dagen :P
  • Anonym (Längtan)
    Mallanino skrev 2020-06-29 15:55:13 följande:

    Nu blandade du nog ihop mig med någon :) jag tar tre om dagen :P


    Hehe det gjorde jag nog, får gå tillbaka i tråden.
  • MissKS

    Jag tar två Crinone och kliniken sa att jag kan sluta. Jag bad att få fortsätta och då sa de att jag ta en varje kväll. När ska ni göra VUL?


    Vad har ni för symtom? 


    Jag har ont i brösten, särskilt utsidan. Igår hade jag halsbränna och mådde illa, men idag har jag t.o.m. kunnat äta en glass. Känns som om det växlar enormt. 


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Grilimy
    MissKS skrev 2020-06-27 09:47:42 följande:

    Hur många missfall har du haft?


    Jag har förlorat 4 bebisar pga mitt immunförsvar som stöter bort. Jag har kontaktat dem idag och bett om rätt behandling i augusti om vi sätter tbx det frysta. Jag fick telefontid i Aug så vet inget mer innan dess. Lång ovisshet om det är över för oss eller ej. För utan rätt behandling så är det ingen idé att ens försöka mer. :(
  • Anonym (Längtan)

    Hej på er!

    Hur går det för er som plussat, mår ni bra.

    Mitt första plus någonsin slutade tyvärr i missfall i söndags v 6+2 det va nog det värsta jag har varit med om i mitt liv, den smärtan o allt som kom ut hemskt.

    Tror vi ger upp vi orkar nog inte mer fler besvikelse. Resan startade 2011 tror vi avslutar den här 2020

    Händer det mirakel så blir vi överlyckliga o för det inte det så är det ändå okej.

    Lycka till allihopa

    Kram Mira

  • Mallanino
    Anonym (Längtan) skrev 2020-07-14 11:17:10 följande:

    Hej på er!

    Hur går det för er som plussat, mår ni bra.

    Mitt första plus någonsin slutade tyvärr i missfall i söndags v 6+2 det va nog det värsta jag har varit med om i mitt liv, den smärtan o allt som kom ut hemskt.

    Tror vi ger upp vi orkar nog inte mer fler besvikelse. Resan startade 2011 tror vi avslutar den här 2020

    Händer det mirakel så blir vi överlyckliga o för det inte det så är det ändå okej.

    Lycka till allihopa

    Kram Mira


    Usch så tråkigt att höra! Jag beklagar verkligen:(

    Jag mår skit emellanåt, mår illa som tusan hela dagarna och känner mig sjuk (utan att vara det) Jag går in i vecka 8 imorgon så hoppas ju att toppen har varit nu så det börjar dala med detta måendet =/

    Jag hoppas ni får uppleva ett mirakel <3

    Kram M
  • MissKS
    Anonym (Längtan) skrev 2020-07-14 11:17:10 följande:

    Hej på er!

    Hur går det för er som plussat, mår ni bra.

    Mitt första plus någonsin slutade tyvärr i missfall i söndags v 6+2 det va nog det värsta jag har varit med om i mitt liv, den smärtan o allt som kom ut hemskt.

    Tror vi ger upp vi orkar nog inte mer fler besvikelse. Resan startade 2011 tror vi avslutar den här 2020

    Händer det mirakel så blir vi överlyckliga o för det inte det så är det ändå okej.

    Lycka till allihopa

    Kram Mira


    Så oerhört orättvist och sorgligt. Förstår både din sorg och vad du har varit med om fysiskt. Har haft tre missfall och ett MA med efterföljande abort. Det är en tuff upplevelse som verkligen kan knäcka den allra starkaste. Ta han om dig!
    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • MissKS
    Mallanino skrev 2020-07-14 20:17:51 följande:
    Usch så tråkigt att höra! Jag beklagar verkligen:(

    Jag mår skit emellanåt, mår illa som tusan hela dagarna och känner mig sjuk (utan att vara det) Jag går in i vecka 8 imorgon så hoppas ju att toppen har varit nu så det börjar dala med detta måendet =/

    Jag hoppas ni får uppleva ett mirakel <3

    Kram M
    Jag mår också uselt. Mår konstant illa och får någon gång per timme kväljningar och måste verkligen andas mig ur det för att inte kräkas. Jag är otroligt trött, hungrig, törstig och känner mig sjuk. Men jag är tacksam för alla symtom. imorgon har vi ett tidigt VUL, vecka 8, och jag är så nervös....
    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Mallanino
    MissKS skrev 2020-07-14 23:57:16 följande:

    Jag mår också uselt. Mår konstant illa och får någon gång per timme kväljningar och måste verkligen andas mig ur det för att inte kräkas. Jag är otroligt trött, hungrig, törstig och känner mig sjuk. Men jag är tacksam för alla symtom. imorgon har vi ett tidigt VUL, vecka 8, och jag är så nervös....


    Låter precis som mina dagar! Jag försöker tänka att det kommer något positivt ur det men det är inte lätt när man inte riktigt förstått att man är gravid ännu.

    Lycka till idag! Jag är lite rädd för det där, har läst om så många nu som haft mf och så :S ska träffa barnmorskan för första gg nästa onsdag (v9 då)
  • MissKS

    Jag förstår oron. Har man starka symtom och mår dåligt så är risken för MA mindre, sa min Bm.

    Ultraljudet gick fantastiskt bra. Jag höll för ögonen och var super rädd, men bara efter ett par sekunder sa hon ?Jag ser hjärtslag!!?. Det var helt magiskt. Otroligt tråkigt att inte kunna dela det med maken bara.pga Coronan fick han inte följa med.


    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Mallanino
    MissKS skrev 2020-07-16 20:23:46 följande:

    Jag förstår oron. Har man starka symtom och mår dåligt så är risken för MA mindre, sa min Bm.

    Ultraljudet gick fantastiskt bra. Jag höll för ögonen och var super rädd, men bara efter ett par sekunder sa hon ?Jag ser hjärtslag!!?. Det var helt magiskt. Otroligt tråkigt att inte kunna dela det med maken bara.pga Coronan fick han inte följa med.


    Då hoppas jag din Bm har rätt :)

    Va härligt att det gick bra och ja det är så tråkigt att dom inte får följa med :(
  • Jagerika

    Vi har idag fått beskedet att våran bebis inte lever, den hade avstannat i v5-6 och har fått tabletter som stöter ut fostret. Skulle varit i v11 idag :( när vi äntligen lyckats bli gravida så händer detta :( är så himla ledsen..

  • Anonym (L)
    MissKS skrev 2020-07-16 20:23:46 följande:

    Jag förstår oron. Har man starka symtom och mår dåligt så är risken för MA mindre, sa min Bm.

    Ultraljudet gick fantastiskt bra. Jag höll för ögonen och var super rädd, men bara efter ett par sekunder sa hon ?Jag ser hjärtslag!!?. Det var helt magiskt. Otroligt tråkigt att inte kunna dela det med maken bara.pga Coronan fick han inte följa med.


    Det är ju supermånga som inte känner mycket symtom alls, tycker det var en dum kommentar av din bm. Varför skulle de va mindre risk för missfall/ma ju mer man känner? Jag har inte känt något symtom alls och fick förra veckan se ett tickande hjärta i v10 och har aldrig hört att det ska va större missfallsrisk om man inte har några symtom.

    Blir ju jätteorolig av såna där kommentarer :/
Svar på tråden Testdag 27/6 2020