• PelloBello

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Zia29
    Nykär15 skrev 2020-10-21 22:36:55 följande:

    Försök glädjas är mitt tips, njut och tänk positiva saker <3 i de flesta fall väntar man trots allt ett barn!


    Glada är vi, vi känner bara att vi inte vill ta ut något i förskott. Jo, så är det. Tack för peppen! <3
  • FasterOwe
    Zia29 skrev 2020-10-20 20:37:14 följande:

    Tog detta idag och är i chock. Förstår inte riktigt hur det kunde bli ett så starkt streck när jag, trodde jag, fick positivt på ÄL-test för ca 10 dagar sen. Antingen reagerade ÄL-testerna på HCG i urinen eller så väntar jag tvillingar :P Har ingen aning om hur långt gången jag skulle vara heller då jag aldrig fick nån mens efter mitt MA...


    Grattis!
  • FasterOwe

    Gah!

    Pratade med min syster igår som är läkare. Hon sa, något som jag glömt, att mannens spermier blir ju kokta om han får feber, vilket min karl har haft båda de två gångerna vi försökt sen missfallet. Så himla dålig tajming med feber PRECIS när jag har ägglossning, och två gånger i rad! Och att vi skulle nog räkna med att det tar ett halvår innan vi blir med barn.. hoppas ändå att han har återhämtat sig så pass bra att det kan gå den här månaden.

    Hur går det för er andra?

  • Nykär15
    FasterOwe skrev 2020-10-23 19:18:10 följande:

    Gah!

    Pratade med min syster igår som är läkare. Hon sa, något som jag glömt, att mannens spermier blir ju kokta om han får feber, vilket min karl har haft båda de två gångerna vi försökt sen missfallet. Så himla dålig tajming med feber PRECIS när jag har ägglossning, och två gånger i rad! Och att vi skulle nog räkna med att det tar ett halvår innan vi blir med barn.. hoppas ändå att han har återhämtat sig så pass bra att det kan gå den här månaden.

    Hur går det för er andra?


    Åh nej vad typiskt!

    Mens här igen :/ cd2 och räknar med äl om 9-10 dagar :)
  • Zia29
    FasterOwe skrev 2020-10-23 19:13:51 följande:

    Grattis!


    Tack snälla! Håller tummarna för er och att ni snart får ert plus! <3
  • Lilja3389

    Har gått två och en halv vecka sen missfallet, inatt började jag blöda? Kom ut lite klumpar? Blev så förvånad, blödde första veckan. Sen på efter kontrollen såg allt bra ut? Gjorde bara för de ett gravtest som visa negativt.

    Ska ringa gyn sen och fråga, för detta känns väldigt märkligt? Har ni andra varit med om liknande?

  • anniissen

    Joinar denna tråd jag också :) Fick ett plus för första gången i augusti men slutade tyvärr i ett MA v.10 (6-7) 18:e september...Allt såg fint ut på efterkontrollen och enligt ÄL test och Natural C så har jag haft ägglossning och mens efter det..Nu på onsdag har jag beräknad ÄL igen och hoppas verkligen på denna gång. Blir knäpp kan inte tänka på något annat. Och det jobbigaste i allt detta är att det känns som flödet på instagram och Facebook är endast på vänner som blir gravida, är gravida eller ny förlästa bebisar...Och BÄSTA VÄNNEN plussa några dager efter mitt MA...vissa dagar är jobbigare än andra...Testar Rosenrot denna gång, några erfarenheter ?

  • fruitloop
    anniissen skrev 2020-11-08 20:42:24 följande:

    Joinar denna tråd jag också :) Fick ett plus för första gången i augusti men slutade tyvärr i ett MA v.10 (6-7) 18:e september...Allt såg fint ut på efterkontrollen och enligt ÄL test och Natural C så har jag haft ägglossning och mens efter det..Nu på onsdag har jag beräknad ÄL igen och hoppas verkligen på denna gång. Blir knäpp kan inte tänka på något annat. Och det jobbigaste i allt detta är att det känns som flödet på instagram och Facebook är endast på vänner som blir gravida, är gravida eller ny förlästa bebisar...Och BÄSTA VÄNNEN plussa några dager efter mitt MA...vissa dagar är jobbigare än andra...Testar Rosenrot denna gång, några erfarenheter ?


    Beklagar :( Gjorde abort på mitt MA i vecka 9 den 24 september.


    Min mens slutade precis nu, och jag kör rosenrot denna månad. Har kört rosenrot förut. Blivit gravid både med och utan rosenrot, så vet tyvärr inte om det gör skillnad. Men känns som det ialf ökar chansen för ägglossning :) så därför kör jag det nu.


    Har också svårt att tänka på annat. Bara googlar om allt hela tiden. Kör rosenrot nu, sen ska jag börja med progesteronkräm efter ÄL och sen Trombyl så fort jag är gravid (då det var mitt tredje mf/ma på bara 5 månader).


    Skönt att du ha ÄL redan nu på onsdag, min dröjer nog en vecka till. Känns som en evighet bort! 

    Håller tummarna för oss nu!

  • fruitloop
    anniissen skrev 2020-11-08 20:42:24 följande:

    Joinar denna tråd jag också :) Fick ett plus för första gången i augusti men slutade tyvärr i ett MA v.10 (6-7) 18:e september...Allt såg fint ut på efterkontrollen och enligt ÄL test och Natural C så har jag haft ägglossning och mens efter det..Nu på onsdag har jag beräknad ÄL igen och hoppas verkligen på denna gång. Blir knäpp kan inte tänka på något annat. Och det jobbigaste i allt detta är att det känns som flödet på instagram och Facebook är endast på vänner som blir gravida, är gravida eller ny förlästa bebisar...Och BÄSTA VÄNNEN plussa några dager efter mitt MA...vissa dagar är jobbigare än andra...Testar Rosenrot denna gång, några erfarenheter ?


    Tillägg: Jag har känt av ägglossningen mycket mer när jag kört rosenrot :)
Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet