• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 07:39:15 följande:

    Ja men precis! Vad roligt <3

    Så spännande! Då är vi inne i den fertila perioden nu då:D


    Fertila perioden here we go :D
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-22 21:09:42 följande:

    Tacksam för er! Känns skönt att vi är ett fint gäng som kan stötta varandra <3 har inga direkt nära kvinnliga vänner att dela detta med så det är ovärderligt att få ha er att dela detaljer, fysiska som psykiska och få råd, stöttning och pepp<3 kram


    Samma här, så är väldigt tacksam för internet och alla ni fina kvinnor som finns här. <3 Kram!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia

    Många har som går in i sin fertila period nu! Hejja hejja!!!

    För egen del sniglar tiden på ÄL+4/5... men ska ha vänner på besök i helgen, då tänker jag att tiden kommer gå fortare

    Åhhh, vad jag hoppas på augusti!! Hade älskat att ha ett maj barn, då våren är min favoritperiod på året

  • ellie86

    Så härligt peppiga ni är här! <3 
    Enligt NC kommer jag gå in i min fertila period snart, men sen håller den på i typ fem veckor haha så får ju ta det med en rejääääl nypa salt! 


    Har ju haft massa flytningar som känts sådär precis-före-äggevite-stadiet i över en vecka nu, men det blir inte så mycket av det. SÅ kul är det ju inte att köra schemalagt sex i vad som lika gärna kan vara fem veckor bort. Med sonen så låg vi bara dagen jag fick positivt ÄL-test och dagen efter - och det gick ju ändå! Men man känner ju att man inte vill "slösa bort" en chans. Hm.

  • Trean2021

    Jag är lite fundersam. Jag är på semester och har inte tillgång till ältester. Dock hade jag mensliknande smärtor igår och även lite vattniga flytningar. Tror ni det kan vara tecken på ägglossning och i såna fall är det att ägglossning sker eller att den är på gång? Vi hade sex igår och idag men nu kommer vi bo ganska trångt med mina föräldrar under helgen och möjligheterna till sex är ytterst små. Finns det någon chans att dessa gånger räcker?

  • Entusiastisk
    Trean2021 skrev 2020-07-23 12:14:46 följande:

    Jag är lite fundersam. Jag är på semester och har inte tillgång till ältester. Dock hade jag mensliknande smärtor igår och även lite vattniga flytningar. Tror ni det kan vara tecken på ägglossning och i såna fall är det att ägglossning sker eller att den är på gång? Vi hade sex igår och idag men nu kommer vi bo ganska trångt med mina föräldrar under helgen och möjligheterna till sex är ytterst små. Finns det någon chans att dessa gånger räcker?


    Vattniga "flytningar" är också fertilt dvs spermierna kan klara sig och simma i det så ser låter väl lovande! För sen kan de leva upp den 5 dygn ju :) sen kanske ni kan försöka er på en snabbis på något spännande ställe och smyga iväg från föräldrarna om 2 dagar för säkerhetsskull(om det går).. Ha en mysig helg<3
  • Anonym (..)
    Jenzia skrev 2020-07-23 10:24:43 följande:

    Många har som går in i sin fertila period nu! Hejja hejja!!!

    För egen del sniglar tiden på ÄL+4/5... men ska ha vänner på besök i helgen, då tänker jag att tiden kommer gå fortare

    Åhhh, vad jag hoppas på augusti!! Hade älskat att ha ett maj barn, då våren är min favoritperiod på året


    Blir väl aprilbarn?
  • Amidina
    ellie86 skrev 2020-07-23 11:41:42 följande:

    Så härligt peppiga ni är här! <3 

    Enligt NC kommer jag gå in i min fertila period snart, men sen håller den på i typ fem veckor haha så får ju ta det med en rejääääl nypa salt! 

    Har ju haft massa flytningar som känts sådär precis-före-äggevite-stadiet i över en vecka nu, men det blir inte så mycket av det. SÅ kul är det ju inte att köra schemalagt sex i vad som lika gärna kan vara fem veckor bort. Med sonen så låg vi bara dagen jag fick positivt ÄL-test och dagen efter - och det gick ju ändå! Men man känner ju att man inte vill "slösa bort" en chans. Hm.


    Har du kollat vad Vulverine skriver om att boosta fram ägglossning? :) För mig har det funkat förr när den dröjt, att ta en rejäl dos d-vitamin, försöka få mer och bättre sömn, och (iaf tillfälligt) lägga om kosten så den är full av vitaminer, mineraler, och fett, för att få ägget att släppa taget. :) Hoppas du hittar rätt metod och att det går vägen den här gången!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
Svar på tråden BIM Augusti 2020