• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Nykär15

    BIM 28-30/8

    Hade MA i vecka 10 precis, äl kom på cd 14-16 från att missfallet blödde ut med hjälp av Cytotec. Har inga förhoppningar eg att det skulle ta sig direkt, aldrig gjort det innan efter mf/ma.

    Men är roligare följas mot BIM iaf och iaf hoppas mensen kommer och att cykeln blir normal direkt.

  • Nykär15

    Förlåt, jag har ju förstås BIM i juli och inte augusti! Jag byter tråd men räknar att jag hoppar in här snart då jag inte har nån större förhoppning på plus redan nu...

  • Jenzia
    Anonym (..) skrev 2020-07-23 12:25:08 följande:

    Blir väl aprilbarn?


    Jag har två BIM i augusti, då den senare blir med BF i maj
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-23 13:31:51 följande:

    Jag har två BIM i augusti, då den senare blir med BF i maj


    Känns ju nästan lite fuskigt att du får två chanser samma månad. ;P Men hoppas dina två veckor går fort nu och slutar med ett aprilbarn ändå! ;)
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-23 13:37:50 följande:

    Känns ju nästan lite fuskigt att du får två chanser samma månad. ;P Men hoppas dina två veckor går fort nu och slutar med ett aprilbarn ändå! ;)


    Haha, ja faktiskt! Dubbelt så fertil i augusti! Hehe!

    Hur går det med din tapp? Missat att svara på ditt senaste inlägg ju. Min är fortsatt högt uppe, når den knappt, och bakåt vänd.
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-23 13:51:38 följande:

    Haha, ja faktiskt! Dubbelt så fertil i augusti! Hehe!

    Hur går det med din tapp? Missat att svara på ditt senaste inlägg ju. Min är fortsatt högt uppe, når den knappt, och bakåt vänd.


    Har inte kollat än idag, men hoppas den har flyttat upp lite. Börjar känna liiite mol på vänster sida, så nåt är på gång iaf. :) Ska försöka hålla mig en timme eller två till innan jag testar och känner av.

    Har iaf läst att majoriteten av kvinnor har en hög tapp när de är gravida, så vi får väl hoppas att din håller sig där! Hade varit häftigt om man kunde upptäcka det så ju. :D Hur går det med tempen, väntade du tills morgonuppvaknandet idag?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Talanda

    Hej! Har läst lite i tråden och tänkte försöka smyga mig in här :)

    31 år. Detta blir fjärde försöket till första barnet. Blev gravida på tredje försöket men slutade i MF. Efter blödning konstaterade ofostrig graviditet som var på väg ut via VUL, blöddet ut missfallet några dagar senare. Lite oregelbunden mens, men uppskattar ÄL runt 11 augusti och BIM 25 augusti. Testar med ÄL-tester.

    Oavsett om detta är första barnet eller man redan har barn eller om man försökt länge eller inte hoppas jag att vi alla plussar snart! Lycka till alla <3

    31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

    1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

    3/8,My871,33år,femte barnet

    4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

    7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

    8/8, Cassus, 32 år, första barnet

    8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

    9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

    9/8 Amidina, 34 år, första barnet

    9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

    10/8 saraama, 30 år, andra barnet

    11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

    11/8 Canama, 31 år, andra barnet

    11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

    12/8 Msofie, 24 år, första barnet

    15/8 Link92, 28 år, första barnet

    16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

    17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

    18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

    19/8 Linjana, 28 år, första barnet

    21/8 lariz, 24 år, andra barnet

    25/8 Talanda, 31 år, första barnet

  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-07-23 13:51:38 följande:

    Haha, ja faktiskt! Dubbelt så fertil i augusti! Hehe!

    Hur går det med din tapp? Missat att svara på ditt senaste inlägg ju. Min är fortsatt högt uppe, når den knappt, och bakåt vänd.


    Okej, så länge kunde jag hålla mig. XD Är dock rätt förvirrad för äl-testet var svagare idag än igår.. så ska nog ta ett nytt lite senare idag.

    Tappen ligger stadigt kvar halvvägs upp, men tycker den har dragit sig ännu mer mot vänster sida, ligger liksom kloss intill väggen.
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Anonym (Kinder)
    Trean2021 skrev 2020-07-23 12:14:46 följande:

    Jag är lite fundersam. Jag är på semester och har inte tillgång till ältester. Dock hade jag mensliknande smärtor igår och även lite vattniga flytningar. Tror ni det kan vara tecken på ägglossning och i såna fall är det att ägglossning sker eller att den är på gång? Vi hade sex igår och idag men nu kommer vi bo ganska trångt med mina föräldrar under helgen och möjligheterna till sex är ytterst små. Finns det någon chans att dessa gånger räcker?


    Vattniga flytningar kommer före äggviteflytnigarna. Du kan ju dock ligga ett par dagar före ägglossning så då kan du definitivt vara fertil. Tryck fingrarna mot varandra och håll koll på när det börjar bli segare och trådigare så närmar du dig ägglossningen.

    Försök smita undan ;) 
Svar på tråden BIM Augusti 2020