• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 22:01:11 följande:

    hm.. ja, har svårt att bli klok på det.. Har verkligen världens sämsta luktsinne också.. xD men ja, time will tell! 


    Jenzia skrev 2020-07-23 22:09:19 följande:

    Hmm... Nu kanske det blir TMI, men jag använder ju ibland menskopp efter sex eller insemination och då brukar den samla upp lotion-aktig/krämig vätska, då jag saknar bättre benämning på det. Kanske är det en blandning av allt möjligt, för det ser ju inte ut som sädesvätska men blev lite nyfiken på det här med att sperma byter konsistens


    Här hittade jag!

    "Ejaculation changes texture as soon as it leaves the penis. It often starts off thick and warm, but becomes watery and cool after being exposed to the air for a few minutes."

    Finns ju inte massvis med luft i muffen, men lite syre slinker nog in när han slinker ut. XD

    Sen är det ju olika från karl till karl och ibland även gång till gång, beroende på vad de äter, kvalitén på sperman, osv. :) Även där är det helt sjukt mycket man inte fått veta förr! Nu har det ju dessutom kommit en massa ny forskning på att ägget är mer kräset vad gäller spermier än vad man kunnat ana, det är inte alla som duger. :p
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Alexandra93

    Dagarna går såå långsamt nu efter äl! Är bara på äl+3 än så länge....

    Lyckades få till det tre dagar i rad runt äl så hoppas att det har tagit sig nu!

  • Entusiastisk
    Canama skrev 2020-07-23 21:49:40 följande:

    Hejhopp!

    Här är en till som gått in i fertil period! Så sjuukt taggad!!! Haft en vecka med huset fullt, kusiner, svärmödrar (eller ja, en då), fastrar, hundar och allt möjligt men NU i helgen blir de bara jag, sambon och dottern, så då hoppas jag på att få till de lite grann hehe! Testar med ÄL tester och de har varit helt blanka hela veckan...... men ev börjar de komma lite färg idag, dock hann de torka innan jag läste av det så de kanske inte är tillförlitligt? Hoppas ÄL kommer senast på måndag, på tisdag åker nämligen sambon iväg igen.......

    Jag tror inte jag hade ÄL förra månaden. Dotter var som en igel på bröstet eftersom de var så varmt. Sen kom mensen typ 5 dagar sent... nån som vet hur/om ÄL påverkas om den uteblivit månaden innan? Kommer den senare/tidigare? Kraftigare? Kan man släppa flera ägg? Ni verkar vara så kunniga här <3


    Om jag får spekulera lite med erfarenhet från mig själv som också ammar och friammade under de första 8 månader vi försökt..
    För mig blev min lutealfas för kort för att ägget skulle hinna fästa innan mensen kom de månaderna jag hade äl. Sen hade jag kanske inte super koll hur mycket hon ammade och när men verkade som att ju mer jag ammade desto oftare uteblev äl, vilket såklart är logiskt.. Jag tog många ältest de första månaderna när vi började försöka(och jag friammade) i hopp om att fånga första äl. Hade varierande starka ältest men aldrig positivt, hade sånna cb advanced och fick östrogenhöjning varje månad men ingen mens och ingen LH peak dvs ingen ägglossning..

    Jag drog ju sen ner amningen till bara morgon och kväll tillsist när jag insåg att det aldrig kom till att gå om jag inte gjorde det och det verkar för mig som att min kropp är helt med på banan igen direkt från dagen jag drog ner, mina bröst har fått sin vanliga storlek, kroppen mår helt annorlunda, min cykel verkar regelbunden, normala symptom på äl och en lutealfas på 14 dagar.. För mig kom min kropp liksom igång direkt oavsett hur cykeln innan såg ut. Men det är garanterat olika från person till person, hur mycket ni ammar och andra förutsättningar..
    Vet du hur lång lutealfas du har? testade du med ältest förra månaden också?
    Man kan släppa flera ägg(under 24h = tvåäggstvillingar) men du kan bara ägglossa en gång per cykel.

    Kanske en ide att börja tempa också om det är möjligt för att kunna bekräfta din ägglossning.
    Är det något jag hade gjort annorlunda hade det varit det, för då hade jag kunnat se redan då att jag aldrig fick ägglossning och kunnat spara alla tester xD.. För vid varje östrogenhöjning och fertilt sekret, älsymptom så fick jag upp hoppet och trodde att nu så, och sen kom aldrig någon mens.. sen igen och igen...Hade jag tempat hade jag vetat att äl aldrig ägde rum..Och likadant bekräfta att min lutealfas var för kort de månaderna jag äl. Även om dottern troligtvis inte varit redo mycket tidigare för att dra ner, men jag kanske inte hade haft så höga förväntningar.. men, bara input från en annan som friammade och hoppades och trodde att det skulle gå. Vet flera som friammat och att det funkat för(jag var dock naiv och trodde att det var en självklarhet även för mig men det är det ju inte för alla tyvärr). Vet inte om du blev något klokare.. Hoppas att det funkar för dig ändå, hade älskat att få fortsätta friamma och få bli gravid.. Men men får iallafall amma morgon och kväll <3 

    kram och lycka till! är också i min fertila period nu! WOHO!
  • Trean2021
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-23 15:25:59 följande:

    Vattniga flytningar kommer före äggviteflytnigarna. Du kan ju dock ligga ett par dagar före ägglossning så då kan du definitivt vara fertil. Tryck fingrarna mot varandra och håll koll på när det börjar bli segare och trådigare så närmar du dig ägglossningen.

    Försök smita undan ;) 


    Ok! Ja då får vi försöka se om det kan ordnas en omgång till Haha! Har lite olika appar och en säger att äl ska ske idag och en att den ska ske på lördag men jag vet inte riktigt hur de analyserar detta... förra månaden var appen fel på flera dagar gällande mens!
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-07-23 22:37:27 följande:
    Jenzia skrev 2020-07-23 22:09:19 följande:

    Hmm... Nu kanske det blir TMI, men jag använder ju ibland menskopp efter sex eller insemination och då brukar den samla upp lotion-aktig/krämig vätska, då jag saknar bättre benämning på det. Kanske är det en blandning av allt möjligt, för det ser ju inte ut som sädesvätska men blev lite nyfiken på det här med att sperma byter konsistens


    Här hittade jag!

    "Ejaculation changes texture as soon as it leaves the penis. It often starts off thick and warm, but becomes watery and cool after being exposed to the air for a few minutes."

    Finns ju inte massvis med luft i muffen, men lite syre slinker nog in när han slinker ut. XD

    Sen är det ju olika från karl till karl och ibland även gång till gång, beroende på vad de äter, kvalitén på sperman, osv. :) Även där är det helt sjukt mycket man inte fått veta förr! Nu har det ju dessutom kommit en massa ny forskning på att ägget är mer kräset vad gäller spermier än vad man kunnat ana, det är inte alla som duger. :p
    hmm... intressant! Tack för att du dela!
    Ska googla på forskningen imorgon! Det är en hel vetenskap dethär.. och det enda av allt detta fick man lära sig att missade man ett p-piller så blev man typ gravid direkt. Och sen att flytningar var typ för att hålla det rent aldrig att det hade med fertiliteten att göra.. och pmedel ska vi inte snacka om! ja.. asså tacksam att man fått veta det nu och att ni kloka kvinnor finns här inne så man får veta mer och kan diskutera <3 Godnatt! Hörs imorgon <3
  • Anonym (Kinder)
    Trean2021 skrev 2020-07-23 22:53:57 följande:
    Ok! Ja då får vi försöka se om det kan ordnas en omgång till Haha! Har lite olika appar och en säger att äl ska ske idag och en att den ska ske på lördag men jag vet inte riktigt hur de analyserar detta... förra månaden var appen fel på flera dagar gällande mens!
    ja ni får försöja få till det ;)

    kör du inga ägglossningstest?
  • Cassus

    En till i sin fertila period här :)

    Ältesterna visar att de snart är dags och idag hade jag lite känningar av (vad jag gissar är) äl då jag brukar känna av det! Denna gång på höger sida och brukar känna av mer på vänster nu när jag de senaste månaderna försökt känna av min kropp mer.

    Är så taggad och hoppas verkligen på plus denna gång! Har bestämt mig för att inte testa tidigt utan faktiskt vänta till bim denna månad :) Hur tänker ni andra kring att testa sig- tidigt eller senare?

  • Epidemiya

    Hej, jag hoppar också in. Lite kort om mig. Är gift, 27 år gammal och planerar första barnet. Jag och min man var egentligen inne på adoption, men fick avslag för att vi är för unga. Vi gick reda på att vi förmodligen skulle få avslag först ett halvår in i processen under andra mötet (första efter introduktionen) vilket känns surt då de lika gärna kunde sagt det direkt och vi kunde börjat försöka bli med barn i december 2019.

    Jag blev oplanerat gravid en månad in i vår relation för tre år sedan och gjorde abort. Nu har min man förmodligen problem med sköldkörteln vilket kom fram i coronatiderna då han fick sin temperatur mätt ofta. Den är kring 35 grader. Hoppas det inte påverkar oss i barnaskapandet. Han har fått tid hos läkare i september (fem månader efter det upptäcktes).

    Jag har nu införskaffat ägglossningstest. Ska börja testa den 26 juli då det är 10 dagar sedan mensens första dag. Vi försökte förra måndagen men jag blev inte gravid då. Hoppas på augusti!

    31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

    1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

    3/8,My871,33år,femte barnet

    4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

    7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

    8/8, Cassus, 32 år, första barnet

    8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

    9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

    9/8 Amidina, 34 år, första barnet

    9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

    10/8 saraama, 30 år, andra barnet

    11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

    11/8 Canama, 31 år, andra barnet

    11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

    12/8 Msofie, 24 år, första barnet

    15/8 Link92, 28 år, första barnet

    16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

    17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

    18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

    19/8 Linjana, 28 år, första barnet

    19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

    21/8 lariz, 24 år, andra barnet

    25/8 Talanda, 31 år, första barnet

  • Entusiastisk
    Jenzia skrev 2020-07-23 22:09:19 följande:

    Hmm... Nu kanske det blir TMI, men jag använder ju ibland menskopp efter sex eller insemination och då brukar den samla upp lotion-aktig/krämig vätska, då jag saknar bättre benämning på det. Kanske är det en blandning av allt möjligt, för det ser ju inte ut som sädesvätska men blev lite nyfiken på det här med att sperma byter konsistens


    Vet inte hur jag citerar båda xD

    Men hittade detta, så det ska jag testa nästa gång jag är osäker :D

    "Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten."
  • Anonym (Kinder)
    Entusiastisk skrev 2020-07-23 23:16:55 följande:
    Vet inte hur jag citerar båda xD

    Men hittade detta, så det ska jag testa nästa gång jag är osäker :D

    "Du kan undersöka det här genom att lägga lite sekret i ett glas vatten. Ägglossningssekretet förblir klumpigt. Spermier eller slidsekret lösgörs i vatten."
    citera flera kan du göra genom att klicka citera på alla inlägg du vill citera och sen skriver du.
Svar på tråden BIM Augusti 2020