• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • H0nd3ndär
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 12:39:59 följande:

    Använder gravidkollens.. Såg att du skrivit tidigare om att de kanske är lite sämre!? Men de bör ju iaf bli starkare tycker jag för att räknas till positivt.. Får kanske köpa andra till nästa månad i värsta fall.. Men hoppas den bara dippar lite för att snart öka! Ska bli spännande att se iaf :)

    Det är mest den tydligheten mellan innan och efter ägglossningen jag är mest intresserad av.. Vill liksom inte gå runt och undra om man missade peaken liksom så det ska bli kul att se hur hela kurvan sen kommer se ut! Tack för svaret det känns betryggande iaf..

    Kram <3


    Har man tydlig peak går det säkert bra att använda. Och när man har lärt sig hur de funkar med sin egen kropp är de med säker ok. Jag har bara gått positivt på dem en gång och det vart denna cykeln. Fick då 1,24 men de andra jag använder babyplans gav med samma 1,72. Så lite olika. Övriga gånger får jag alltid max low med dem, runt 0,7-0,8 trots att jag får över 1 med babyplans.
  • Anonym (Kinder)

    Svårt å säga, för mig ser det ut så där en hel vecka före ägglossning .


    schulia1 skrev 2020-07-26 10:23:43 följande:


    Såhär ser dagens ÄL-test ut på CD13. Bör bli fullt utslag imorgon (CD14) eller senast på tisdag (CD15). Vad tror ni? :)
  • Anonym (Kinder)
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 15:05:28 följande:

    Verkligen superkul med så många som är aktiva och precis som ni säger har äl runt samma dag.. Ska bli kul att följas åt hela vägen!

    Jag fick faktiskt ännu bättre fertilt sekret nu på eftermiddagen.. Asså det är så spännande!

    Min man tycker jag totalt snöat in, hahaha!När han frågar vad vi pratar om här inne så känns han ändå lite lättad att slippa allt tjat om sekret, temp, nu gick ältest upp.. Nej nu gick det ner.. Osv Haha!

    Vad härligt Canama att höra att ditt liv också föll på plats när du hittade din andra hälft <3

    Odlarmamman.. Låter jobbigt med sånt illamående.. Vet inte om du kan läsa dig till något hos vulverinekoos!? Och såklart extra jobbigt när man då vill bli gravid när det är ett tecken.. :/


    känner mig utanförGråterGråter.. hahaha nejdåSkrattande, jag ligger på dag 24 idag, ägglossning+10. Fortfarande sjukt ont i brösten, vaknade i natt för att jag råkat lägga mig på mage och det gjorde ont. Idag när jag var på kalas så är det en bekant som är supergullig, hon har downs och är inte så smidig alltid och hon sa "är du gravid?" Drömmer haha. Pshycic?  Får hoppas det hahaha..
  • odlarmamman
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-26 16:47:52 följande:

    känner mig utanför.. hahaha nejdå, jag ligger på dag 24 idag, ägglossning+10. Fortfarande sjukt ont i brösten, vaknade i natt för att jag råkat lägga mig på mage och det gjorde ont. Idag när jag var på kalas så är det en bekant som är supergullig, hon har downs och är inte så smidig alltid och hon sa "är du gravid?"  haha. Pshycic?  Får hoppas det hahaha..


    Avis på dig som kommit längre i cykeln =) inte många dagar kvar då innan du vet eller får mens. Hoppas det blir plus på stickan då för dig <3

    Vad fint ändå, hoppas det är så, att hon kände det <3

    Min 5 åring har hela sommaren frågat mig flera gånger varför jag ser gravid ut, att det ser ut som att jag snart ska föda osv =P inte lika kul när man varit menssvullen och försöker bli gravid men inte är det.
  • mangon

    Hoppar in här.

    Har bim på fredag.

    2a försöket. Födde vårt andra barn december -19.

    Detta är andra mensen efter fl.

    Skulle vara så mysigt med en till tätt nu.

    31/7 -1/8 Kinder 32 år. första barnet

    Mangon. 29år. Tredje barnet.

    1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

    2/8 Jenzia, 36 år, första barnet

    3/8,My871,33år,femte barnet

    4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

    5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

    7/8, Fruffe, 27 år, första barnet

    8/8, Cassus, 32 år, första barnet

    8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

    9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

    9/8 Amidina, 34 år, första barnet

    9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

    9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

    10/8 saraama, 30 år, andra barnet

    11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

    11/8 Canama, 31 år, andra barnet

    11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

    12/8 Msofie, 24 år, första barnet

    15/8 Link92, 28 år, första barnet

    16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

    17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

    18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

    19/8 Linjana, 28 år, första barnet

    19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

    21/8 lariz, 24 år, andra barnet

    25/8 Talanda, 31 år, första barnet

  • Danni 83

    Jösses vad ni skriver, jag läser och läser. Min mens är precis slut så nu börjar den eviga väntan på äl, hoppas vi får till myset men det borde vi. Bim 17/8.

    Välkomna alla nya. Hoppas på plus för oss i augusti!


    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Cassus

    Min äl spelar mig spratt denna månad! Första gången jag testade stickor från gravidkollen istället för cb digitala och tyckte aldrig att de blev något supertydligt sträck :/ Med cb brukade jag få fast smiley.

    Hade dock känningar av äl men IOM testerna blev jag osäker om jag ens hade någon denna månad! Fler som använt dessa och inte brukar få så starka streck? Nu är det väl bara att vänta 2 veckor och se om det blev nåt denna månad.

  • Amidina
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 12:36:07 följande:
    Vi har varit tillsammans i 5 år. Var 26 och 29år då. Det bara sa klick, trots att han inte alls är i närheten vad för killar jag dragits till innan(och tur är väl det för ingen av de andra har varit riktigt vettiga, har bara haft sånna bad boys och inga stadiga relationer).

    När man ha samma värderingar, vet vad man vill ha utav livet så finns det ju ingen tid att förlora! Härligt när man bara vet! Man blir ju klokare med åren också ju!! Mysigt!

    Beklagar din pappa:( gick det snabbt eller var han sjuk om jag får fråga<3 vad skönt att du varit nära dina föräldrar och är så nära din mamma.. Ja, det är lite jobbigt när man inte får ha den relationen men önskar till sina föräldrar. Men får se till att göra det bättre för min dotter och blivande barn och barnbarn.. <3 härligt att hon lugnat ner sig ;) får hoppas min mamma också gör.. Hehe..

    Oj vad länge du följt henne!? Hon skriver så intressant man blir helt hooked!!

    Okej! Men det vet jag vad det är! Hur kommer det sig att du flyttat runt liksom? Bor din mamma kvar på rosengård nu mellan varven eller? Hur var det att växa upp där?

    Sånt är så sjukt roligt ju! Åh Irland hade varit häftigt att åka till, vad jobbade du då med?

    Jag har också varit med om en såndär "oj världen är såå liten"

    Träffade en kille i Sverige från Australien.. Åkte till Australien några år senare, han bjöd in mig och ngr vänner att bo hos han och hans föräldrar där.. Sen hördes vi inte så mycket mer.. Några år senare åkte jag till USA och sprang på honom på ett hostel bara sådär..

    Har du alltid regelbundna cykler och ägglossning liksom? Kollade det om sekretet, såg att du skrev det om krämiga och kollat lite om det men det är ju förbaskat svårt.. Men som sagt någongång lär jag väl äl och glad iaf att jag tempar så jag sen kan få det bekräftat så får vi köra på sålänge det krävs helt enkelt.. Skönt ni säkrat upp inför din äl!

    Ha en fin dag du med <3
    Det är ju så himla underbart när det bara smäller till sådär! <3 Man känner sig helt ofantligt lyckligt lottad att ha hittat sin själsfrände "redan", känns ju som att vissa letar hela livet.

    Tack. Det gick väldigt fort, men han var sjuk rätt länge och skulle fylla 75 så det kom liksom inte som världens chock även om man nog aldrig är riktigt redo.
    Ja, du har ju världens chans att ge dina barn allt det du önskade, det är väl egentligen vad de flesta föräldrar vill, men det känns som att idag börjar vi äntligen förstå mer och mer vad de faktiskt behöver för att bli kompletta människor. :) 

    Haha, japp! På sidan Helgon när det begav sig, då skrev hon mycket om resorna hon gjort till olika urfolk och det var så fascinerande! Sen försvann hon och flera år senare så hittade jag henne i ett forum för lite mer vilda människor som ville gå sin egen väg, och så har jag följt hennes skriverier sen dess. :)

    Ja du.. :P Det har blivit en del flyttar tillsammans med ex, och sen ifrån dem, jag är väl lite av en rastlös själ också som "längtar hem", men har lite svårt att hitta det där hemmet. :) Men är betydligt närmre nu än jag nånsin varit iaf! Mamma lämnade Malmö i februari i år och bor i byn här uppe/i sin stuga hos oss. :) Rosengård var väldigt mycket "snällare" när jag växte upp, men på senare år har det ju blivit värre och värre med våldet, vilket är otroligt sorgligt att se. Jag har ju dock många fina minnen därifrån. Är du uppvuxen i Hbg?

    Oj haha, där kan man snacka om på andra sidan världen! Jag jobbade som IT-support där borta, jättemånga svenskar som åker dit och jobbar med det, och verkligen en upplevelse jag inte ångrar! Verkar som att du också rest en del? :)

    Japp, har i princip alltid haft. Sen har jag ju lyckats räta upp den lite, förlänga min lutealfas och sådär (efter att allt gick åt skogen pga stress och munkpeppar av nån anledning), vilket var jobbigt med sååå värt det! Själv då?
    Det är skitsvårt med allt annat fertilt sekret än äggvitan och det vattniga tycker jag. :P 
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    odlarmamman skrev 2020-07-26 13:07:13 följande:

    Verkar vara många som är inne i den fertila perioden just nu <3 spännande =)

    Är det nån mer än jag som mår illa varje månad mellan ägglossning och mens? Har haft det så i några år åtminstone. Så jobbigt. En sak att må illa sen om man väl blir gravid men så irriterande att ha det så varje månad. Det påverkar vad jag kan äta och ibland känns det nästan som jag är nära att kräkas liksom. Så irriterande att ha det så 12 dagar per cykel. Undra om man kan göra nåt åt det.


    Jupp, men för mig är det ett symtom från endometriosen. :/ Förstår ju dock hur förlamande det kan vara. Har du fått kollat vad det kan vara? Har för mig att obalans i hormonerna kan bidra till det, men är inte säker.. 
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Amidina
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-26 16:47:52 följande:
    känner mig utanförGråterGråter.. hahaha nejdåSkrattande, jag ligger på dag 24 idag, ägglossning+10. Fortfarande sjukt ont i brösten, vaknade i natt för att jag råkat lägga mig på mage och det gjorde ont. Idag när jag var på kalas så är det en bekant som är supergullig, hon har downs och är inte så smidig alltid och hon sa "är du gravid?" Drömmer haha. Pshycic?  Får hoppas det hahaha..
    Oooh, då får vi verkligen hoppas att hon är lite synsk! :D När tänkte du börja testa?
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
Svar på tråden BIM Augusti 2020