• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Cassus
    Entusiastisk skrev 2020-07-26 18:44:20 följande:

    Jag känner samma.. Beräknas ha äl imorgon.. Får jag ingen peak med dessa men sen att tempen går upp köper jag några andra till nästa månad iaf.. Inte fått närheten till positivt

    Såhär har mina sett ut nu..

    Har du bilder på dina?


    Konstigt!!! Men skönt att veta att andra har samma :) CB är ju mkt enklare att läsa av, blev orolig för jag har inte heller fått temphöjning ännu och de brukar jag få. Denna cykel är nog en chansning helt enkelt!

    Bifogat bild, den längst ner är från idag. Enligt appen skulle jag haft äl igår lördag. Men de ser ju inte ut så på dessa tester och inte heller på tempen.

  • Entusiastisk
    Cassus skrev 2020-07-26 23:42:30 följande:

    Konstigt!!! Men skönt att veta att andra har samma :) CB är ju mkt enklare att läsa av, blev orolig för jag har inte heller fått temphöjning ännu och de brukar jag få. Denna cykel är nog en chansning helt enkelt!

    Bifogat bild, den längst ner är från idag. Enligt appen skulle jag haft äl igår lördag. Men de ser ju inte ut så på dessa tester och inte heller på tempen.


    Hm.. Ja det är ju konstigt men allt skvallrar ju om att varje du eller jag nte haft äl.. Men då bör den ju snart komma om inget annat :) idag skriker hela min kropp att det är riktigt nära att äl så ska bli kul att se lh idag.. ^^ huvudsaken är ju att man äl, apparna gör ju bara en beräkning.. Så vi får helt enkelt mysa på till det blir bekräftat :D tempen kan inte ljuga iaf så än finns det hopp för oss!!
  • Entusiastisk

    Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

    Och lite mer sömn nu :D hehe!

  • saraama

    S



    Såhär brukar inte min kurva se ut. Jag brukar ha lägre temp innan ägglossning. Nu är den ju smygande uppåt bara. Hmm... iofs har jag sovit dåligt och vaknat flera ggr senaste 3 nätterna. Får försöka lita på ältest och sekret som var i helgen. Hoppas på mer höjning i tempen nu iaf

  • saraama
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 05:02:03 följande:

    Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

    Och lite mer sömn nu :D hehe!


    Låter ju jättebra! Blir en bra måndag med fisk till middag och mys på kvällen. Låter som min kväll igår ;) Lax till middag och mys trots att mannen skulle upp strax efter 5 idag och börja jobba efter semestern. Haha!
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-26 23:08:01 följande:

    Attans vi fick inte till det idag. Barnen vaknade när vi var på g. :D Så typiskt. Hoppas man har chans ändå. Vi fick till det vid positivt äl-test. Borde kunna ta sig ändå va?


    Typiskt! Vi lyckades natta om vår son och sedan sov han så gott så. Ibland går ju inte det. Men spermierna lever ju flera dagar och du har ju haft positivt ältest =)
  • Jensan88
    saraama skrev 2020-07-27 07:46:52 följande:

    Typiskt! Vi lyckades natta om vår son och sedan sov han så gott så. Ibland går ju inte det. Men spermierna lever ju flera dagar och du har ju haft positivt ältest =)


    Vi lyckades få den ena att somna om men självklart så vaknade den minsta strax efteråt och hade bestämt sig för att leka. :/ :D

    Vi har myst mycket under den fertila veckan och under dagen då äl-testet gav som mest utslag. Så jag hoppas sååå att det har tagit sig. :) När har du äl?
  • saraama
    Jensan88 skrev 2020-07-27 08:01:22 följande:

    Vi lyckades få den ena att somna om men självklart så vaknade den minsta strax efteråt och hade bestämt sig för att leka. :/ :D

    Vi har myst mycket under den fertila veckan och under dagen då äl-testet gav som mest utslag. Så jag hoppas sååå att det har tagit sig. :) När har du äl?


    Ja men då har ni ju goda chanser =) Jag hade ÄL igår, bim 8/8. Så vi har ju typ samma? Fick dock lite tidig ÄL redan på CD12. Mensen var senare än vanligt i juli så det kanske beror på det
  • Anonym (?)
    Entusiastisk skrev 2020-07-27 05:02:03 följande:

    Uppdatering: verkligen det absolut fertilaste sekretet idag riktigt toppfertilt.. Blev helt lyrisk, gud vad man kan lära sig grejer.(och gud vad man kan bli besatt, haha!) . Kände jag behövde få skriva av mig så exalterad jag blev.. Tappen jättehög, supermjuk och väldigt öppen, centrerad, lagom molvärk i "tjejmagen" temp på 36.12 idag precis som igår.. Nu väntas bara lhpeaken sen en rejäl dos d vitamin, fisk till middag och härligt mys!

    Och lite mer sömn nu :D hehe!


    Alltså förlåt men det du gör är ju fullkomligt livsfarligt. Att hålla på och leka med tappen gör dig inget gott över huvudtaget, mer som så att det får kroppen att stöta ut eventuellt foster.

    Jag har en fråga till alla er här, så som ni planerar och tvingar er själva och era karlar till att ha sex specifika dagar, gör inte det er bara ont? Stress osv påverkar ju en att bli gravid och den stress ni sätter på er själva och era män gör nog snarare som så att ni inte lyckas bli gravida.

    Varför inte slappna av istället ?
  • Jensan88
    saraama skrev 2020-07-27 08:10:15 följande:

    Ja men då har ni ju goda chanser =) Jag hade ÄL igår, bim 8/8. Så vi har ju typ samma? Fick dock lite tidig ÄL redan på CD12. Mensen var senare än vanligt i juli så det kanske beror på det


    Jepp, vi har BIM samtidigt. :) Så spännande. Hoppas hoppas att vi får plus på stickan.

    Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden BIM Augusti 2020