• Anonym (TS)

    Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

    Ligger i sluttampen på en vårdnadstvist där jag yrkat på ensam vårdnad. Vi separerade när vår son var lite över ett år, han är nu lite över 3 år.

    Han har haft sitt boende hos mig. Pappan har förvisso velat ha mer umgänge men jag har inte känt mig trygg med att lämna bort honom över natten, så han har haft sonen dagtid 2-3 dagar i veckan. Efter vårdnadstvisten drog igång så har han sonen nu sen ett tag tillbaka tre dagar (två nätter) två veckor, 2 dagar (8-17.30). Jag har nu fått erbjudande om jobb 23 mil bort och har tackat ja. Huvudförhandlingen är i slutet på augusti och jag undrar om det kommer ses negativt att jag flyttar?

  • Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
  • EnAnonumius
    Anonym (TS) skrev 2020-07-12 21:33:42 följande:
    Jag funderar på om jag får ha kvar boendet om jag erbjuder umgänge varje veckoslut istället...
    Har läst alla dina inlägg i denna tråd..

    Jag säger så här..
    Jag önskar och hoppas att pappan får enskild vårdnad när tvisten är över. Så jag önskar lycka till, till pappan (och enbart pappan).

    Du borde få maximalt på sin höjd varannan helg umgänge och att betala underhåll. För större egoistiskt och egocentrerad människa har jag inte sett(läst) på länge. Du väljer enbart dina egna intressen före barnets rättigheter, det är så otroligt övertydligt att du gör detta.  


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (På egen risk)
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 13:02:11 följande:

    Vi väntar och ser vad tingsrätten svarar. Förhoppningsvis kan dom ge besked utan muntlig förhandling.


    Har domstolen kallat till MUF kommer det att hållas MUF om inte rätten bestämmer något annat. Så vad du hoppas spelar ingen roll.

    Har du tittat på kallelsen för att se om de kan meddela interimistiskt beslut även om part uteblir?
  • Anonym (TS)
    Anonym (På egen risk) skrev 2020-07-13 13:20:57 följande:

    Har domstolen kallat till MUF kommer det att hållas MUF om inte rätten bestämmer något annat. Så vad du hoppas spelar ingen roll.

    Har du tittat på kallelsen för att se om de kan meddela interimistiskt beslut även om part uteblir?


    Min advokat besvarade tingsrätten att hon är bortrest. Och att vi ändå inte kommer kunna komma överens så en muntlig förhandling är lönlös.
  • Nemiia
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 13:50:47 följande:

    Min advokat besvarade tingsrätten att hon är bortrest. Och att vi ändå inte kommer kunna komma överens så en muntlig förhandling är lönlös.


    Vad tråkigt för dig... Då kommer rätten att fatta beslut ändå med eller utan dig. De kommer också tänka en hel del om ditt föräldraskap om du inte dyker upp för att din advokat har semester. Din advokat verkar vara ganska inkompetent.
  • Anonym (TS)

    Verkar änsålänge som det inte blir något förrän huvudförhandling. Har pratat med tingsrätten

  • Nemiia
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 14:14:15 följande:

    Verkar änsålänge som det inte blir något förrän huvudförhandling. Har pratat med tingsrätten


    Spännande vad säger dom där då?
  • Anonym (TS)
    Nemiia skrev 2020-07-13 14:21:25 följande:

    Spännande vad säger dom där då?


    Dom hade inte koll på att det skulle vara någon muntlig förhandling eller något interimistiskt beslut.
  • Nemiia
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 14:24:03 följande:

    Dom hade inte koll på att det skulle vara någon muntlig förhandling eller något interimistiskt beslut.


    Ok, så du har alltså inte fått en kallelse? Hur fick du informationen då?
  • Annita
    Anonym (TS) skrev 2020-07-13 14:24:03 följande:

    Dom hade inte koll på att det skulle vara någon muntlig förhandling eller något interimistiskt beslut.


    Varifrån kom den infon från början då?
  • Anonym (TS)
    Annita skrev 2020-07-13 14:26:07 följande:

    Varifrån kom den infon från början då?


    Nemiia skrev 2020-07-13 14:26:02 följande:

    Ok, så du har alltså inte fått en kallelse? Hur fick du informationen då?


    Min advokat har ju fått mail från dom som hon besvarat att vi ej kan närvara på muntlig förhandling... så jag vet inte riktigt vad som händer. Den som hade hand om det hade gått på semester nu.

    Så kanske tur för mig
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?