• Anonym (TS)

    Ska jag vänta på min älskare?

    Min älskare är personen jag vill leva med! Han vill leva med mig med, han ska bara... Är det värt att vänta eller följer han den klassiska mallen för alla otrogna män?

  • Svar på tråden Ska jag vänta på min älskare?
  • Anonym (Sjuk)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-03 18:29:14 följande:

    Han ville kanske inte avsluta men var så säker i sitt beslut just där och då. Att han MÅSTE göra detta! Det tog inte en vecka innan han hörde av sig...


    Jag tror han hade blivit besviken och ledsen oavsett vilket val han hade gjort faktiskt.

    Har läst andra trådar här på fl när män valt frun och sen ändå saknat älskarinnan.

    Detta verkar bara ske när älskarinnan ställer ultimatum, vilket jag tolkar som att mannen egentligen vill ha båda delarna. Trygga frun och spännande älskarinnan
  • Petrellie
    Anonym (TS) skrev 2020-08-03 18:14:39 följande:

    Det är bara på messenger han skickar och där kan jag inte blocka honom... Jag kan läsa hans meddelande på hemskärmen utan att öppna dom så han tror inte jag läst, men han fortsätter ändå skicka. Senast skrev han nåt i stil men att jag inte var nummer två men hans val är ändå familjen nu och att vår kärlek bara är hemlig just nu. Samtidigt så vet ju varken han eller jag var det här slutar. Han kanske nöjer sig med den kärlek han känner till sin familj även om han faktiskt skulle älska mig. Så nej, han ger mig ingen ro. Jag faller ju egentligen för honom varje gång telefonen plingar till av ett meddelande från honom även om jag även i mina tankar försöker ignorera det :(

    Självklart inte bra att ljuga men sanningen skulle vara värre för henne!


    Men varför stänger du inte av aviseringarna på den tråden då? Eller startar han nya varje gång han skriver?
  • Petrellie

    Och man kan både blockera en person och "ignorera meddelanden" på Messenger så det finns sätt för dig att slippa se hans meddelanden. Om du verkligen vill alltså.

  • smulpaj01

    Äh... TS, du lurar INGEN här (tror jag?) om att du inte svarar för att du bestämt dig för att gå vidare. Du svarar honom inte just nu som ett test för att du vill ha bekräftelse på att han ändå hör av sig så du gott kan fortsätta leva i din dröm. Detta är verkligen så tragiskt. Du är kär - han är det definitivt inte. Nu klarar du inte att stå emot längre och då kn*llar du med honom igen och DENNA gång kommer han (i din värld) lämna frun pga risken att förlora dig. Tror tyvärr inte ens detta kommer lyckas utan ni kommer traggla på i mörkret ett par år till...

  • Annita
    Anonym (TS) skrev 2020-08-03 18:14:39 följande:

    Det är bara på messenger han skickar och där kan jag inte blocka honom... Jag kan läsa hans meddelande på hemskärmen utan att öppna dom så han tror inte jag läst, men han fortsätter ändå skicka. Senast skrev han nåt i stil men att jag inte var nummer två men hans val är ändå familjen nu och att vår kärlek bara är hemlig just nu. Samtidigt så vet ju varken han eller jag var det här slutar. Han kanske nöjer sig med den kärlek han känner till sin familj även om han faktiskt skulle älska mig. Så nej, han ger mig ingen ro. Jag faller ju egentligen för honom varje gång telefonen plingar till av ett meddelande från honom även om jag även i mina tankar försöker ignorera det :(

    Självklart inte bra att ljuga men sanningen skulle vara värre för henne!


    Jag har bara följt tråden utan att svara, för du får väldigt bra svar som jag hoppas hjälper dig genom detta. Men när jag läser att han nu skriver i bästa casanova-stil till dig, trots att han sa att han skulle avsluta, då blir jag riktigt förbannad. Maken till bekräftelsekåt, narcissistisk, oempatisk gubbj*vel... ursäkta, men han är riktigt elak och bryr sig inte om någon annan än sig själv.

    Han är en väldigt bra skådespelare, och han vet exakt vad han ska säga och hur han ska titta på dig eller darra på stämman för att få dig dit han vill. Börjar du tvivla så messar han dig ett handritat hjärta och du smälter totalt, precis som han avsåg.

    Usch, blir så arg å dina vägnar!!
  • Anonym (Sjuk)
    smulpaj01 skrev 2020-08-03 19:06:06 följande:

    Äh... TS, du lurar INGEN här (tror jag?) om att du inte svarar för att du bestämt dig för att gå vidare. Du svarar honom inte just nu som ett test för att du vill ha bekräftelse på att han ändå hör av sig så du gott kan fortsätta leva i din dröm. Detta är verkligen så tragiskt. Du är kär - han är det definitivt inte. Nu klarar du inte att stå emot längre och då kn*llar du med honom igen och DENNA gång kommer han (i din värld) lämna frun pga risken att förlora dig. Tror tyvärr inte ens detta kommer lyckas utan ni kommer traggla på i mörkret ett par år till...


    Har samma känsla. Han kommer skriva tills hon ger sig och de kommer vara på ruta 1 igen. Sen efter husköpet blir det kanske en till unge också el förnyade äktenskapslöften och ts blir helt knäckt Igen
  • Anonym (Tuppis)
    Annita skrev 2020-08-03 19:06:39 följande:

    Jag har bara följt tråden utan att svara, för du får väldigt bra svar som jag hoppas hjälper dig genom detta. Men när jag läser att han nu skriver i bästa casanova-stil till dig, trots att han sa att han skulle avsluta, då blir jag riktigt förbannad. Maken till bekräftelsekåt, narcissistisk, oempatisk gubbj*vel... ursäkta, men han är riktigt elak och bryr sig inte om någon annan än sig själv.

    Han är en väldigt bra skådespelare, och han vet exakt vad han ska säga och hur han ska titta på dig eller darra på stämman för att få dig dit han vill. Börjar du tvivla så messar han dig ett handritat hjärta och du smälter totalt, precis som han avsåg.

    Usch, blir så arg å dina vägnar!!


    Tack! Du skrev det jag tänkte
  • Fiona M
    Annita skrev 2020-08-03 19:06:39 följande:

    Jag har bara följt tråden utan att svara, för du får väldigt bra svar som jag hoppas hjälper dig genom detta. Men när jag läser att han nu skriver i bästa casanova-stil till dig, trots att han sa att han skulle avsluta, då blir jag riktigt förbannad. Maken till bekräftelsekåt, narcissistisk, oempatisk gubbj*vel... ursäkta, men han är riktigt elak och bryr sig inte om någon annan än sig själv.

    Han är en väldigt bra skådespelare, och han vet exakt vad han ska säga och hur han ska titta på dig eller darra på stämman för att få dig dit han vill. Börjar du tvivla så messar han dig ett handritat hjärta och du smälter totalt, precis som han avsåg.

    Usch, blir så arg å dina vägnar!!


  • Anonym (Spring nu)
    Anonym (TS) skrev 2020-08-03 18:14:39 följande:

    Det är bara på messenger han skickar och där kan jag inte blocka honom... Jag kan läsa hans meddelande på hemskärmen utan att öppna dom så han tror inte jag läst, men han fortsätter ändå skicka. Senast skrev han nåt i stil men att jag inte var nummer två men hans val är ändå familjen nu och att vår kärlek bara är hemlig just nu. Samtidigt så vet ju varken han eller jag var det här slutar. Han kanske nöjer sig med den kärlek han känner till sin familj även om han faktiskt skulle älska mig. Så nej, han ger mig ingen ro. Jag faller ju egentligen för honom varje gång telefonen plingar till av ett meddelande från honom även om jag även i mina tankar försöker ignorera det :(

    Självklart inte bra att ljuga men sanningen skulle vara värre för henne!


    Det är ju bara skitsnack. Du är inte ens hans andra val just nu. Han väljer dig inte alls. Han har aldrig haft dig som nummer ett. Det är ju bara löjligt att tro på honom. Han har ingen kärlek alls till dig. Det måste du ju se? Ingen man som älskar en kvinna väljer frivilligt att leva sitt liv med en annan kvinna. Du står med öppna armar och ber på dina knän att han ska ta dig, tar vilken förnedring som helst för honom men han väljer en annan kvinna. Du kan ju inte känna dig älskad..
  • molly50
    Anonym (TS) skrev 2020-08-03 18:14:39 följande:
    Det är bara på messenger han skickar och där kan jag inte blocka honom... Jag kan läsa hans meddelande på hemskärmen utan att öppna dom så han tror inte jag läst, men han fortsätter ändå skicka. Senast skrev han nåt i stil men att jag inte var nummer två men hans val är ändå familjen nu och att vår kärlek bara är hemlig just nu. Samtidigt så vet ju varken han eller jag var det här slutar. Han kanske nöjer sig med den kärlek han känner till sin familj även om han faktiskt skulle älska mig. Så nej, han ger mig ingen ro. Jag faller ju egentligen för honom varje gång telefonen plingar till av ett meddelande från honom även om jag även i mina tankar försöker ignorera det :(

    Självklart inte bra att ljuga men sanningen skulle vara värre för henne!
    Be honom sluta kontakta dig då.
    Som jag skrev så är det ju rent elakt av honom att kontakta dig varje dag och ge dig falska förhoppningar.

    Hur vet du det om du inte har pratat med henne?
Svar på tråden Ska jag vänta på min älskare?