• Baconpie

    Försök med första barnet - BIM augusti 2020

    Tycker det varit fint att följas åt med andra första barns-försökare, så gör därför en ny tråd för augusti.

    Baconpie, 35 år, BIM 18/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:07
    30/7 Blanket, 34 år
    31/7 - 1/8 Kinder 32 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    18/8 Baconpie, 35 år
    BIM? Link92, 28 år
    Anonym (Tiima­) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-07-29 09:10
    30/7 Blanket, 34 år
    1/8 Kinder 32 år
    BIM 2/8, Darnell, 30 år
    2/8 Jenzia, 36 år
    11/8 minisessan 30år
    15/8 Anonym (Tiima­) 30 år
    15/8 Link92, 28 år
    18/8 Baconpie, 35 år

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020
  • Steeph

    Cd 13, låg fertilitet (rund ring på cb digitala)... blir en lång väntan på ÄL. Fler som har ägglossning runt dag 17-18?

  • Snuttis13
    Steeph skrev 2020-08-10 11:13:58 följande:

    Cd 13, låg fertilitet (rund ring på cb digitala)... blir en lång väntan på ÄL. Fler som har ägglossning runt dag 17-18?


    Ja jag brukar ha runt där också, denna cykeln hade jag på dag 16 så det brukar variera lite mellan CD15-18. Det verkar ju vara normalt att den kan variera lite som jag läst om på olika trådar här på FL iallafall :) 
  • CairoCarro
    Baconpie skrev 2020-08-10 07:58:11 följande:

    Jösses, i morse hade min temp stigit 0,3 grader. Får mig att tänka att det möjligen är ?triphasic? tempkurva som man kan få när man blivit gravid. Hoppas!


    Oh, vad spännande! Ska du försöka dig på ett tidigt gravtest snart? :)
  • Baconpie
    CairoCarro skrev 2020-08-10 14:42:52 följande:

    Oh, vad spännande! Ska du försöka dig på ett tidigt gravtest snart? :)


    Jag är onekligen sugen, men det känns så deppigt när det blir minus. Nästan roligare att leva på hoppet i några dagar till. Vi får se om jag ångrar mig. Är bara på ÄL+9, beräknad BIM på fredag. Kanske vågar mig på ett prova på onsdag.
  • CairoCarro
    Baconpie skrev 2020-08-10 15:30:21 följande:

    Jag är onekligen sugen, men det känns så deppigt när det blir minus. Nästan roligare att leva på hoppet i några dagar till. Vi får se om jag ångrar mig. Är bara på ÄL+9, beräknad BIM på fredag. Kanske vågar mig på ett prova på onsdag.


    Jag förstår verkligen vad du menar. Minus är verkligen inte kul även om man vet att det kan vara för tidigt för ett plus.. Förra månaden testade jag inte förrän BIM+1 eller nåt sånt.. denna månad känner jag för att testa mer och tidigare dock, haha. Kommer väl ångra mig när jag får ett första minus.

    Låt oss veta när det är dags att testa! :) Håller tummarna.
  • Anonym (Tiima)

    Jag har bim på lördag, men känner idag av mensvärk och pms.. så gissar att mensen kommer. Men man kan hoppas det är annan verk och andra hormoner som spökar! Denna väntar är så seeg.. jag har inte tänkt ta något test, men har några gamla rfsu test, men hört att dom är osäkra att ta.. hur tänker ni kring tester? Jag tänker det kan vara skönt att ta ett test innan bim, så man får veta när man vill. Så man inte behöver vara rädd att gå på toa på jobbet och få mensen då

  • Anonym (Kinder)
    Link92 skrev 2020-08-10 06:23:54 följande:
    Haha men ja ÄL+10 såklart! Måste totalt missuppfattat ditt inlägg för det var det jag läste att du skrivit också. Ber om ursäkt!

    Ja ÄL-tester fungerar närsom för mig också, men faktiskt oftast bäst med morgonurin även om många märken avråder en från att testa med det. Det beror väl på hur lång peak man har osv :)

    Idag har min temperatur ökat igen men känner ändå att det inte blev något denna gång heller... Känns så hopplöst!
    haha tänkte nästan det, ingen fara! A de kanske är bäst på morgon egentligen, jag brukar ha peak på två dagar i alla fall och den brukar smyga upp ditt rätt sakta så man blir inte överraskad. 

    Varför känner du så? Det kan det ju ändå gjort :) håller tummarna!
  • Link92
    Anonym (Kinder) skrev 2020-08-11 00:39:57 följande:

    haha tänkte nästan det, ingen fara! A de kanske är bäst på morgon egentligen, jag brukar ha peak på två dagar i alla fall och den brukar smyga upp ditt rätt sakta så man blir inte överraskad. 

    Varför känner du så? Det kan det ju ändå gjort :) håller tummarna!


    Tack! Vad gullig du är. Efter 14 månader av försök känns det bara så hopplöst ibland, som att alla blir gravida med en gång utom vi.. min svåger och hans fru berättade att de skulle ha barn precis när jag tagit ut min spiral så då tänkte jag att de skulle kunna bli födda samma år. Kul med en jämnårig kusin! Idag är det barnet sju månader och det känns som att de kommer hinna få en till innan vi blir gravida..

    Jag har bestämt mig för att testa nu på torsdag (då vi har bröllopsdag) och blir det inget då så hör jag av mig till barnlöshetskliniken i vår region som öppnar igen på måndag. Är det något galet vill man ju få veta det nu.

    Förlåt för deppig ton, men ibland måste man bara få det ur sig.
  • CairoCarro
    Link92 skrev 2020-08-11 12:43:20 följande:

    Tack! Vad gullig du är. Efter 14 månader av försök känns det bara så hopplöst ibland, som att alla blir gravida med en gång utom vi.. min svåger och hans fru berättade att de skulle ha barn precis när jag tagit ut min spiral så då tänkte jag att de skulle kunna bli födda samma år. Kul med en jämnårig kusin! Idag är det barnet sju månader och det känns som att de kommer hinna få en till innan vi blir gravida..

    Jag har bestämt mig för att testa nu på torsdag (då vi har bröllopsdag) och blir det inget då så hör jag av mig till barnlöshetskliniken i vår region som öppnar igen på måndag. Är det något galet vill man ju få veta det nu.

    Förlåt för deppig ton, men ibland måste man bara få det ur sig.


    Alltså, all cred till er. Efter 14 månader hade jag haft en galet deppig ton, tycker det är väldigt starkt av dig/er att ni kämpar på, så be inte om ursäkt för att det låter deppigt! Man vet ju egentligen att det kan ta runt ett år, men samtidigt har man nån annan inställning att det borde gå fort. Håller alla tummar och tår att det går denna gång och om inte så hoppas jag att ni kan få bra svar hos kliniken!
  • Link92
    CairoCarro skrev 2020-08-11 13:42:31 följande:

    Alltså, all cred till er. Efter 14 månader hade jag haft en galet deppig ton, tycker det är väldigt starkt av dig/er att ni kämpar på, så be inte om ursäkt för att det låter deppigt! Man vet ju egentligen att det kan ta runt ett år, men samtidigt har man nån annan inställning att det borde gå fort. Håller alla tummar och tår att det går denna gång och om inte så hoppas jag att ni kan få bra svar hos kliniken!


    Tack för pepp!

    Ja vi har varit hyfsat duktiga på att fokusera på annat under tiden och jag har inte riktigt hängt med på att det gått såhär lång tid sedan vi började. Innan har man ju en bild av att man blir gravid så fort man inte skyddar sig och här på FL dyker det alltid upp tjejer som blir gravida på första försöket. Såklart roligt med all glädje som det innebär men det blir påfrestande för en själv till slut. Tar pauser härifrån med jämna mellanrum när det känns destruktivt.

    Ja jag hoppas de agerar snabbt! Om inte är vi beredda att göra en utredning privat och betala för det :)
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM augusti 2020