• Svar på tråden Bf April 2021
  • Nostalgity

    8+0 idag...nu går vi in i vecka 9! Shit alltså. Jag har inga symptom att tala om sådär...bara grymt svullen mage ibland, magen funkar inte som den ska och jag har bara illamående när magen är tom.

    Detta är mitt 4e barn, med sonen som är född -18 så mådde jag illa heeeela tiden! Från start. Det enda som hjälpte var att äta...så de första 12 veckorna gick jag upp ca 5 kg haha. Nu tror jag inte att jag har gått upp något än. . . O det tackar jag för. Har lite att ta av från förra graviditeten hehe. Dock inte överviktig sådär!

    Hur har ni det med symptom, hur mår ni och vilken vecka är ni i?

  • Cecilia84

    Hej, äe ny här och är i v 6+5, bf 27 april.

    Har mått som vanligt, nästan bättre. Men idag... har kräkts 2 gånger och känner mig helt överkörd, vet inte hur jag ska orka med resten av dagen...

    Jag är gärna med i den hemliga Facebook-gruppen jag läste om högre upp om det finns plats?

  • Anonym (Gravid igen)

    Imorgon går jag in i v 9

    Mår helt ok, lite illamående vissa dagar o ibland halsbränna

    Tyckte mig ana rosa på pappret efter toabesök....hoppas jag bara såg fel...orkar inte fler mf.

    Ska till mvc imorn för hälsosamtal, funderar på om jag ska ringa och få ett vul.

  • Anonym (FB-gruppen)

    Jadå, än så länge finns det plats i den hemliga FB-gruppen. Det är bara att skriva till stila så addar hon er till gruppen. Välkomna! Solig

  • Anonym (Symtom)

    Hur mår alla nu?

    Går in i v. 8 idag, men inga symtom. Lite ömma bröst på morgonen bara. Dock inga blödningar ännu.

  • Producenten

    Jag upplever stor skillnad i magstorlek om jag jämför med min första graviditet. Då märkte jag skillnad först i vecka 13 (kunde inte knäppa jeansen), men jag kunde utan problem dölja gravidmagen under oversize-skjortor till vecka 22. Den här gången fick jag överge mina vanliga jeans redan i vecka 9 och jag tycker att magen syns redan nu (i vecka 10). KAN det verkligen vara så att gravidmagen syns redan, eller är jag bara svullen och förstoppad? Haha.. jag är iaf glad att jag jobbar hemifrån så att jag inte behöver oroa mig för att chefen och kollegorna ska se magen. Vi ska jobba hemifrån åtminstone året ut, så jag kan dölja detta rätt länge om jag skulle vilja hehe. Nån mer som också upplever att det syns redan?

  • Anonym (Mjao)
    Producenten skrev 2020-09-07 19:18:49 följande:

    Jag upplever stor skillnad i magstorlek om jag jämför med min första graviditet. Då märkte jag skillnad först i vecka 13 (kunde inte knäppa jeansen), men jag kunde utan problem dölja gravidmagen under oversize-skjortor till vecka 22. Den här gången fick jag överge mina vanliga jeans redan i vecka 9 och jag tycker att magen syns redan nu (i vecka 10). KAN det verkligen vara så att gravidmagen syns redan, eller är jag bara svullen och förstoppad? Haha.. jag är iaf glad att jag jobbar hemifrån så att jag inte behöver oroa mig för att chefen och kollegorna ska se magen. Vi ska jobba hemifrån åtminstone året ut, så jag kan dölja detta rätt länge om jag skulle vilja hehe. Nån mer som också upplever att det syns redan?


    Samma här!! Det är mitt största beskymmer, magen är jättestor och då jag är i v 10 så är det såklart inte ngn bebis där även om det ser ut så ;). Problemet är att magen spökar generellt, öm och gasig och det är ändå lite småjobbigt. Känner inte igen det från mina övriga graviditeter. Sitter oxå hemma och jobbar och tackar övre makter för det... haha. Har beställt mammabyxor annars är det mjukisar som gäller... pga större om midjan men magen (tarmarna) ömmar så det går inte m tajtar grejjer.

    Annars ömmar brösten och jag är få trött av mig, hänger mest i soffan om kvällarna.

    Är det ngn som är 38 år här?
  • Dance dance dance
    Anonym (Mjao) skrev 2020-09-07 20:21:51 följande:
    Samma här!! Det är mitt största beskymmer, magen är jättestor och då jag är i v 10 så är det såklart inte ngn bebis där även om det ser ut så ;). Problemet är att magen spökar generellt, öm och gasig och det är ändå lite småjobbigt. Känner inte igen det från mina övriga graviditeter. Sitter oxå hemma och jobbar och tackar övre makter för det... haha. Har beställt mammabyxor annars är det mjukisar som gäller... pga större om midjan men magen (tarmarna) ömmar så det går inte m tajtar grejjer.

    Annars ömmar brösten och jag är få trött av mig, hänger mest i soffan om kvällarna.

    Är det ngn som är 38 år här?
    Ja, om några månader når jag 38. Glad
  • BubblanBm
    BubblanBm skrev 2020-08-31 21:42:23 följande:

    Hej!

    Sorry att jag kapar er tråd :)
    Kajsa heter jag och är barnmorska. Jag och en kollega håller på att sätta ihop en hemsida för att kunna erbjuda forum med barnmorska som stöd och även privat rådgivning om graviditet och amning.

    Vi säker nu test grupp för att se hur vi kan ordna detta på bästa sett. 
    Vore så roligt om någon av er skulle vilja vara med och skapa ett forum. 
    Som testperson får ni gratis rådgivning 1 timme och amningsrådgivning inför och under amning. 

    Intresserad? Mejla [email protected]

    kaaxen.wixsite.com/plustillbebis (inte färdig sida ;)

     


    Halloj igen!

    Fått några intresserade. Inte för sent att hänga på. 

    Vi är förstår också jätte nyfikna på första intrycket av hemsidan eller om det är något ni saknar / anledningen till att ni inte tänker att det är något för er. 

    mejla [email protected] eller gå in på hemsidan och skriv i "kontakta oss". 
    Stort tack på förhand för er tid. 
    Varma hälsningar Kajsa
Svar på tråden Bf April 2021