• Svar på tråden Bf April 2021
  • Juno89
    Tissel91 skrev 2020-09-30 16:07:12 följande:
    Välkommen!! Jag tänkte stanna här och det verkar som några till i tråden gör det, vilket känns kul. Det finns facebook-grupp också vet däremot inte om det finns platser kvar i den, lite längre bak i tråden hittar du vem du kan kontakta för att vara med i den.

    Jag var på mitt sista inskrivningsbesök i veckan och ska gå på mitt första ultraljud den 13:e. Längtar jättemycket!

    Vet du vilken vecka du är i? Hur mår du? :)
    Tack! Är idag i v 12+4. Blev framflyttad en dag på UL igår. Mår mycket bättre nu än för än vecka sedan. Var så sjukt trött och lätt illamående stora delar av dagen.Men mådde så bra att jag fick panik inför UL att nu var bebisen död istället. Att man aldrig kan slappna av helt Drömmer Nu ska jag i alla fall försöka vara bättre.

    Vilken vecka är du i? Kul med UL snart.
  • Linkaa
    Producenten skrev 2020-09-30 22:00:25 följande:

    Vi väntar också andra barnet och vår förstfödda kommer att vara 3 år och 2 månader när småsyskonet anländer. Jag tycker att syskonvagn verkar helt onödigt. Vår dotter vill i princip aldrig sitta i vagnen ändå, hon vill gå själv. Och de fåtal gånger som hon faktiskt åker barnvagn tycker jag att det är på gränsen till för tungt som det är redan (hon väger 15-16 kg). Nä, det blir absolut ingen syskonvagn här.


    Okej nä det förstår jag ifall hon inte vill åka nu heller, våran älskar att åka med i vagnen fortfarande, är egentligen bara om man ska åka iväg nån stans och typ gå på stan eller liknade som jag tänker att man skulle ha haft en syskonvagn, men jag är kluven, kan nog mycket väl vara så att om man köper en vagn så kommer det säkert bara bli ståendes så vi får väl se :)
  • Jinthry
    Linkaa skrev 2020-10-01 09:46:17 följande:
    Okej nä det förstår jag ifall hon inte vill åka nu heller, våran älskar att åka med i vagnen fortfarande, är egentligen bara om man ska åka iväg nån stans och typ gå på stan eller liknade som jag tänker att man skulle ha haft en syskonvagn, men jag är kluven, kan nog mycket väl vara så att om man köper en vagn så kommer det säkert bara bli ståendes så vi får väl se :)
    Jag tänker att i början kanske det inte är aktuellt med långa promenader och så pga konstant bajsande bebis och ammande? Så ni kanske kan inhandla en ståbräda begagnat, och gå längre och längre promenader så kan ni utvärdera lite då hur mycket er dotter orkar med då? Det är väl drygt ett halvår kvar, och mycket kan hända innan dess!
  • Anonym (Mjao)
    Linkaa skrev 2020-09-30 19:53:04 följande:

    Kul med någon fler i gruppen! Jag stannar här iallafall:)

    Jag väntar mitt andra, jag har en liten fundering, tror ni att man kommer behöva en syskonvagn? När den här bebben anländer så har vårat första precis fyllt 3, tänker främst om man vill ta någon längre promenad så blir det ju lite tufft för en 3 åring att gå själv eller stå på en stå bräda, men samtidigt kanske det är helt bortkastat, hur tänker ni? :)


    Min första va några månader yngre (än din)när lillebror föddes.Men vi hade ståbräda först,hatade det.Kom förlångt ifrån vagnen med ett barn emellan så efter 2 veckor köpte jag en syskonvagn.Bästa köpet och hade den i 2 år....men gissar det beror mkt på vad man gör.Jag bor centralt och gick mkt och även handlade och då kunde jag lasta i den andra delen.Vi hade även cykelvagn oxå.

    Denna gång har vi sålt av allt i vagnväg och även allt annat.Blir till att börja på nytt.hej hej blocket säger jag!
  • Enmsik

    Ni som är gravida med andra barnet ett fler. Hur kommer ni ihåg andra graviditeten med att känna livmodern? Med första kände jag livmodern i vecka 14 (när jag var kissnödig på morgonen). Nu med andra så kände jag den imorse redan i vecka 11 (10+3). Känns tidigt ändå eller kan det vara så med andra barnet? :)

  • Linkaa
    Jinthry skrev 2020-10-01 18:58:56 följande:

    Jag tänker att i början kanske det inte är aktuellt med långa promenader och så pga konstant bajsande bebis och ammande? Så ni kanske kan inhandla en ståbräda begagnat, och gå längre och längre promenader så kan ni utvärdera lite då hur mycket er dotter orkar med då? Det är väl drygt ett halvår kvar, och mycket kan hända innan dess!


    Jo så är det ju, vi ska då inte köpa någon ny utan ska köpa någon billig begagnad om det ska köpas någon, vi ska fortsätta fundera :)
  • Linkaa
    Anonym (Mjao) skrev 2020-10-01 22:49:00 följande:

    Min första va några månader yngre (än din)när lillebror föddes.Men vi hade ståbräda först,hatade det.Kom förlångt ifrån vagnen med ett barn emellan så efter 2 veckor köpte jag en syskonvagn.Bästa köpet och hade den i 2 år....men gissar det beror mkt på vad man gör.Jag bor centralt och gick mkt och även handlade och då kunde jag lasta i den andra delen.Vi hade även cykelvagn oxå.

    Denna gång har vi sålt av allt i vagnväg och även allt annat.Blir till att börja på nytt.hej hej blocket säger jag!


    Okej jag kan nog tänka mig att man känner ganska fort om man behöver någon eller inte :) vi har sparat varenda grej sen vårat första så att lillasyskonet kommer få ärva nästan allt, och det som inte ärvs kommer nog köpas begagnat på blocket här också :)
  • Anonym (Mjao)
    Enmsik skrev 2020-10-02 08:27:55 följande:

    Ni som är gravida med andra barnet ett fler. Hur kommer ni ihåg andra graviditeten med att känna livmodern? Med första kände jag livmodern i vecka 14 (när jag var kissnödig på morgonen). Nu med andra så kände jag den imorse redan i vecka 11 (10+3). Känns tidigt ändå eller kan det vara så med andra barnet? :)


    Är i vecka 14 nu och har kännt det iaf 2 veckor! :)
  • Enmsik
    Anonym (Mjao) skrev 2020-10-02 14:48:40 följande:

    Är i vecka 14 nu och har kännt det iaf 2 veckor! :)


    Tack då känns det ändå lugnt! Var kanske sen med första. Åå andra sidan visste jag inte så mycket då vad jag skulle leta efter och hur det skulle kännas. :)
  • Anonym (Mjao)
    Enmsik skrev 2020-10-02 15:15:22 följande:

    Tack då känns det ändå lugnt! Var kanske sen med första. Åå andra sidan visste jag inte så mycket då vad jag skulle leta efter och hur det skulle kännas. :)


    Fast jag känner den bara vid det läget du berättat, på morgonen innan jag kissat :)
Svar på tråden Bf April 2021