• Svar på tråden Bf April 2021
  • Juno89
    Linkaa skrev 2020-10-08 10:41:50 följande:
    Så skönt att få göra kub, vi får inte det där jag bor men jag fick ett ul i vecka 10+5 för att datera graviditeten och då såg allt bra ut så jag hoppas man kan lita på det, rul är ju några veckor bort och vid det laget så går det nog inte dölja mer :)
    Skönt att du fick ett UL iaf! Jag gjorde ett privat redan i v 8 för att jag inte pallade med ovissheten. Har haft ett mf och att ma tidigare :( 

    Men nu verkar allt gå vägen och vi ser så mycket fram emot att välkomna mini i april.
  • Fia92

    Hur går det för er alla? 

    Jag gjorde ett snabbt ultraljud i samband med ett läkarbesök förra veckan (10+6) och såg ett hjärta som pickade, läkaren mätte dock inte storleken.

    Imorgon har jag tid för ultraljud för KUB men är så himla, himla nervös och har en sjukt dålig magkänsla. Precis alla symtom är helt borta och jag har inte känt mig det minsta gravid på drygt en vecka. Gick in i vecka 13 idag (12+0).

    Nu behöver jag lite uppmuntran. Är det någon som har haft symtom som försvunnit helt men där det ändå har sett bra ut på KUB? 

  • Jinthry
    Fia92 skrev 2020-10-08 15:46:50 följande:

    Hur går det för er alla? 

    Jag gjorde ett snabbt ultraljud i samband med ett läkarbesök förra veckan (10+6) och såg ett hjärta som pickade, läkaren mätte dock inte storleken.

    Imorgon har jag tid för ultraljud för KUB men är så himla, himla nervös och har en sjukt dålig magkänsla. Precis alla symtom är helt borta och jag har inte känt mig det minsta gravid på drygt en vecka. Gick in i vecka 13 idag (12+0).

    Nu behöver jag lite uppmuntran. Är det någon som har haft symtom som försvunnit helt men där det ändå har sett bra ut på KUB? 


    De flesta symtomen brukar ju just försvinna när man närmar sig vecka 12+
    När jag väntade min son mådde jag rätt bra mellan v14-22
  • Anonym (Mjao)

    Hej,

    Jag är i v 15 (14+1), tycker det rullar på nu, tränar lite igen och så. Lite trött men inte så galet så man somnar stående.

    Känner ff inget i magen, hade hoppas på lite fladder snart iaf! Blir lite mer verkligt då. Inga direkta symptoms så annars. Svullnar lätt om fötter och anklar och så klart brösten är större.

    Har sett bebis 2 ggr nu men har inte fått tid till rum än. Vet inte när det blir faktiskt, tycker allt är lite senare än vad jag tänkt mig. Kub var förra veckan, så räknar nog inte m rum förre. Typ v 20 el så.

  • Juno89
    Fia92 skrev 2020-10-08 15:46:50 följande:

    Hur går det för er alla? 

    Jag gjorde ett snabbt ultraljud i samband med ett läkarbesök förra veckan (10+6) och såg ett hjärta som pickade, läkaren mätte dock inte storleken.

    Imorgon har jag tid för ultraljud för KUB men är så himla, himla nervös och har en sjukt dålig magkänsla. Precis alla symtom är helt borta och jag har inte känt mig det minsta gravid på drygt en vecka. Gick in i vecka 13 idag (12+0).

    Nu behöver jag lite uppmuntran. Är det någon som har haft symtom som försvunnit helt men där det ändå har sett bra ut på KUB? 


    Jag förstår precis hur du känner. Mådde så bra och inga symtom dagarna inna KUB at jag var övertygas om att allt gått åt helvete. Men där inne låg en liten bebis. 

    Och bara för att man mår bra ett tag så kommer det dagar som är värre. Inte varit illmående på 2 veckor och idag(13+5) fick jag en överraskining i form av morgonillamående igen. Hoppas det bara var denna morgon Drömmer
  • Linkaa
    Juno89 skrev 2020-10-08 13:03:06 följande:

    Skönt att du fick ett UL iaf! Jag gjorde ett privat redan i v 8 för att jag inte pallade med ovissheten. Har haft ett mf och att ma tidigare :( Men nu verkar allt gå vägen och vi ser så mycket fram emot att välkomna mini i april.


    Jo det va skönt, förstår din oro, då är det lika bra att se till att få göra ett ul för att lugna sig själv, jag hade bokat ett privat i en annan stad än våran men avbokade det då jag fick ett av barnmorskan, men nu ångrar jag mig litegrann, skulle ha fått göra det privata ul i veckan, men nu försöker jag tänka att allt är bra med bebis endå!
  • Fia92

    Här kommer en update. På ultraljudet fick jag se en liten skrutt som låg och klappade händerna. Mätte även lite större än vad vi räknat med utifrån sista mens så preliminärt är vi 4 dagar längre fram (12+5 istället för 12+1). Nu hoppas jag på att också kunna andas ut lite :)

  • Tissel91
    Fia92 skrev 2020-10-09 11:25:57 följande:

    Här kommer en update. På ultraljudet fick jag se en liten skrutt som låg och klappade händerna. Mätte även lite större än vad vi räknat med utifrån sista mens så preliminärt är vi 4 dagar längre fram (12+5 istället för 12+1). Nu hoppas jag på att också kunna andas ut lite :)


    Åh, vilken härlig update!! Bra sätt att ta helg på :) Jag längtar så efter mitt UL som jag ska på. På tisdag är det äntligen min tur ^^
  • Anonym (Mjao)

    Hej,

    Lite uppdatering här oxå. Fick svaret efter Nipt och allt såg bra ut även här. Tror mig känna lite fladder nu oxå.. iiii

    Trevlig helg.

Svar på tråden Bf April 2021