• Svar på tråden Bf April 2021
  • Tissel91

    Hej igen, nu kommer min uppdatering!

    Kom precis hem från UL, wow vad häftigt det var :) <3

    Hamnade däremot lite i chock då det visade sig vara två små där inne och inte en. Båda mår jättebra, så det känns skönt att kunna andas ut. Jag har inte haft så mycket gravidsymptom alls och därför inte reflekterat över att det skulle kunna vara tvillingar. Känslomässigt är jag nog i en blandning av överlycklig och livrädd, haha!

  • Linkaa
    moder_jord skrev 2020-10-13 10:26:51 följande:

    Nu när illamåendet borde börja avta (är i v 12) har jag istället fått en rejäl svängom för 1 v sedan och gått från konstant illamående men nästan inga kräkningar till att istället spy mer eller mindre konstant genom hela dagarna.

    Det enda som funkar är att sitta helt stilla och Ha det lugnt omkring mig. Men det är ju rentav omöjligt ensam hemma med två småttingar. (Har en 2 och en 3 åring hemma) Att vänta en trea är verkligen nått helt annat.

    Här i regionen jag bor i har man bara RUL v 18. Inget annat ultraljud erbjuds. Kub eller annat får man heller inte göra här. (Tydligen ska de ha lagt till UL v 12 sen sist jag var gravid.) Men tagit bort det pga covid. Dock fick jag åka på koll v 9 pga konstanta smärtor vid äggstocken som tack och lov visade sig inte vara något från äggstockarna eller livmodern. Så verkar komma från ligament eller annat. Tack och lov. Hjärtat blinkade på. Det var skönt att få se. Har varit olidligt att alltid vänta till RUL att få titta. Så ett litet bevis på att nån lever där inne var skönt att se.


    Du är inte ensam! Jag har mått pyton mellan vecka 5 till 10, tänkte att yes nu är illamåendet över men oj så fel jag hade, har precis som du mått illa i typ en vecka nu och jag är i vecka 14.. och där jag bor får man inte heller något annat än RUL så nu är det en lång väntan tills man blir kallad till det, fick se bebisen i vecka 11 då barnmorskan ville fastställa hur långt gången jag var, och då såg då allt bra ut hoppas allt fortfarande är bra där inne :)
  • Linkaa
    Tissel91 skrev 2020-10-13 17:13:57 följande:

    Hej igen, nu kommer min uppdatering!

    Kom precis hem från UL, wow vad häftigt det var :) <3

    Hamnade däremot lite i chock då det visade sig vara två små där inne och inte en. Båda mår jättebra, så det känns skönt att kunna andas ut. Jag har inte haft så mycket gravidsymptom alls och därför inte reflekterat över att det skulle kunna vara tvillingar. Känslomässigt är jag nog i en blandning av överlycklig och livrädd, haha!


    Så spännande med tvillingar! Grattis :)
  • Anonym (Mjao)
    Tissel91 skrev 2020-10-13 17:13:57 följande:

    Hej igen, nu kommer min uppdatering!

    Kom precis hem från UL, wow vad häftigt det var :) <3

    Hamnade däremot lite i chock då det visade sig vara två små där inne och inte en. Båda mår jättebra, så det känns skönt att kunna andas ut. Jag har inte haft så mycket gravidsymptom alls och därför inte reflekterat över att det skulle kunna vara tvillingar. Känslomässigt är jag nog i en blandning av överlycklig och livrädd, haha!


    Vilken överraskning!Grattis!
  • Fia92

    Finns det platser kvar i Facebook-gruppen? Och finns det någon som skulle kunna lägga till mig i så fall? Jag skrev till Stila men hon är inte med i gruppen längre utan hänvisade mig till "er andra".

  • Tissel91

    Tack!! Haha ja, väl sammanfattat spännande och överraskning!

    Hoppas någon i tråden är kvar som kan hjälpa dig med fb-gruppen :)

  • Juno89
    Tissel91 skrev 2020-10-13 17:13:57 följande:

    Hej igen, nu kommer min uppdatering!

    Kom precis hem från UL, wow vad häftigt det var :) <3

    Hamnade däremot lite i chock då det visade sig vara två små där inne och inte en. Båda mår jättebra, så det känns skönt att kunna andas ut. Jag har inte haft så mycket gravidsymptom alls och därför inte reflekterat över att det skulle kunna vara tvillingar. Känslomässigt är jag nog i en blandning av överlycklig och livrädd, haha!


    Men grattis! Låter fantastiskt och jätteläskigt Glad
  • Angelicabon

    Hallo!

    Är det någon som kika kön tidigare än på rul v.19? Vi har bokat tid på en privat klinik för att sambo ska få vara med. V. 16+0 är tiden bokad. Vi hoppas (!!!) att det inte är för tidigt att se =))

  • Fruffe
    Angelicabon skrev 2020-10-14 18:49:48 följande:

    Hallo!

    Är det någon som kika kön tidigare än på rul v.19? Vi har bokat tid på en privat klinik för att sambo ska få vara med. V. 16+0 är tiden bokad. Vi hoppas (!!!) att det inte är för tidigt att se =))


    Vad kul! Håller tummarna!

    Vi valde och göra nipt och då får man reda på kön också. Så väntar spänt på resultat..
  • Anonym (Mjao)

    Hej

    Idag fick jag bokning till rul, i v 20 få jag göra det. Alltså om 4 veckor. Min första grav va detta första gången man fick se att ngt ens levde där. Nu tredje graviditeten blir det 3:dje gången gången jag få se bebis!

    Berättade för chefen idag. Phu! Väntade mig större reaktioner så det gick bra (finns ingen naturlig ersättare). Fick ändå kommentaren att ?måste vara sista rycket nu? med tanke på min ålder. Är 37 år.

    Häls Kajsa

Svar på tråden Bf April 2021