• Anonym (Män utan sex på flera år?)

    Klarar sig son är män utan en kk eller är behovet så starkt att ha en tjej nära?

    Klarar sig utan sex under flera år eller letar de gärna upp en tjej att vara med kk utan känslor bara för att bli kramad/bekräftad?

  • Svar på tråden Klarar sig son är män utan en kk eller är behovet så starkt att ha en tjej nära?
  • molly50
    Tecum skrev 2020-08-02 14:18:48 följande:
    Även om det finns fler män än kvinnor som vill ha kk tror jag att de flesta män vill ha en riktig relation. Ett kk är t ex inte exklusivt, hon eller han kan ha andra. Dessutom blir det lätt obalans i en kk-relation, den ene får mer känslor än den andre.
    Fast ska man tro det som skrivs här på FL så stämmer ju inte det du skriver,att de flesta män vill ha en riktig relation.
    Utan att de flesta män istället bara vill ha sex.
    Och många,eller de flesta,kvinnor vill inte känna sig som ett onaniredskap.
  • Anonym (olika språk)
    molly50 skrev 2020-08-02 15:11:32 följande:
    Fast ska man tro det som skrivs här på FL så stämmer ju inte det du skriver,att de flesta män vill ha en riktig relation.
    Utan att de flesta män istället bara vill ha sex.
    Och många,eller de flesta,kvinnor vill inte känna sig som ett onaniredskap.
    Ja och detta gäller inte bara på FL och Flashback. Detta gäller i västländer och i individualistiska strukturer och samhällen. Det har utvecklats så vilket visat sig tydligt i dejtingkulturen. Förut har män indirekt betalt för sex och tagit kvinnors kroppar för given i äktenskap eftersom kvinnor behövt bli försörjda av män. Då har det haft fri tillgång till sex, våldtäkt i många fall vilket inte ansågs som våldtäkt eftersom samtycke inte var lag. Men idag när kvinnor kan bestämma själv över sina kroppar och vill ha partners med kvalitet som de valt själv blir mäns behov och ömskemål väldigt tydligt. Deras sexbehov är större än deras känslomässiga  om de får välja. Många män väljer bort kärlek även om de har möjlighet till detta nästan varje gång de ligger med en ny kvinna, något som de flesta män blir erbjudna fort de haft sexuell relation med en kvinna eftersom dessa i högre grad får känslor och vill fortsätta utveckla relationen. Om jag ser till min bekantskapskrets drar sig män ofta för att ha sex med kvinnor eftersom de är rädda att kvinnor ska vilja mer, medan kvinnorna dras sig för att ha sex för att männen aldrig vill mer.
  • Tecum
    molly50 skrev 2020-08-02 15:11:32 följande:
    Fast ska man tro det som skrivs här på FL så stämmer ju inte det du skriver,att de flesta män vill ha en riktig relation.
    Utan att de flesta män istället bara vill ha sex.
    Och många,eller de flesta,kvinnor vill inte känna sig som ett onaniredskap.
    Nu går jag efter erfarenheter i verkligheten, inte FL. Här skriver mest kvinnor och männen är för få för att utgöra ett statistiskt underlag. Dessutom håller jag inte med, många av de seriösa män (inte troll) som skriver här vill ha en relation men hittar ingen att ha den med.

    Om det bara vore män som vill ha KK-relationer skulle fenomenet inte existera, det krävs som sagt en av varje kön...
  • Anonym (Män utan sex på flera år?)
    Tecum skrev 2020-08-02 15:58:09 följande:

    Nu går jag efter erfarenheter i verkligheten, inte FL. Här skriver mest kvinnor och männen är för få för att utgöra ett statistiskt underlag. Dessutom håller jag inte med, många av de seriösa män (inte troll) som skriver här vill ha en relation men hittar ingen att ha den med.

    Om det bara vore män som vill ha KK-relationer skulle fenomenet inte existera, det krävs som sagt en av varje kön...


    Garanterat är att de män som är kk är fler och därmed fler män på färre antal kvinnor som frivilligt utsätter sig att vara en mans kk.

    Därmed frodas alla supergonoree när det finns människor som lever primitivt etc.
  • Anonym (olika språk)
    Tecum skrev 2020-08-02 15:58:09 följande:
    Nu går jag efter erfarenheter i verkligheten, inte FL. Här skriver mest kvinnor och männen är för få för att utgöra ett statistiskt underlag. Dessutom håller jag inte med, många av de seriösa män (inte troll) som skriver här vill ha en relation men hittar ingen att ha den med.

    Om det bara vore män som vill ha KK-relationer skulle fenomenet inte existera, det krävs som sagt en av varje kön...
    Det finns säkert några frivilliga och ömsesidiga kkrelationer, men hur jag upplever det när jag talat med särskilt kvinnor, men även några män som velat mer, är att en kkrelation lätt uppstår "ofrivilligt" av den som känner minst, som ju är den som styr. Den som har känslor går ofta med på att träffas på undermåliga villkor bar för att få vara nära personen de gillar. På så sätt har många kvinnor hamnat i ofrivilliga kksamkväm med män för att det är det enda de kan få av de allra flesta de går på dejt med.
  • Anonym (Män utan sex på flera år?)
    Anonym (olika språk) skrev 2020-08-02 16:06:06 följande:

    Det finns säkert några frivilliga och ömsesidiga kkrelationer, men hur jag upplever det när jag talat med särskilt kvinnor, men även några män som velat mer, är att en kkrelation lätt uppstår "ofrivilligt" av den som känner minst, som ju är den som styr. Den som har känslor går ofta med på att träffas på undermåliga villkor bar för att få vara nära personen de gillar. På så sätt har många kvinnor hamnat i ofrivilliga kksamkväm med män för att det är det enda de kan få av de allra flesta de går på dejt med.


    Ja visst är det så.

    Därmed är ett KK förhållande en relation i obalans då en hoppas på mer.

    I själva verket är det rätt förnedrande och ett utnyttjande av den ena parten.
  • molly50
    Anonym (olika språk) skrev 2020-08-02 15:35:39 följande:
    Ja och detta gäller inte bara på FL och Flashback. Detta gäller i västländer och i individualistiska strukturer och samhällen. Det har utvecklats så vilket visat sig tydligt i dejtingkulturen. Förut har män indirekt betalt för sex och tagit kvinnors kroppar för given i äktenskap eftersom kvinnor behövt bli försörjda av män. Då har det haft fri tillgång till sex, våldtäkt i många fall vilket inte ansågs som våldtäkt eftersom samtycke inte var lag. Men idag när kvinnor kan bestämma själv över sina kroppar och vill ha partners med kvalitet som de valt själv blir mäns behov och ömskemål väldigt tydligt. Deras sexbehov är större än deras känslomässiga  om de får välja. Många män väljer bort kärlek även om de har möjlighet till detta nästan varje gång de ligger med en ny kvinna, något som de flesta män blir erbjudna fort de haft sexuell relation med en kvinna eftersom dessa i högre grad får känslor och vill fortsätta utveckla relationen. Om jag ser till min bekantskapskrets drar sig män ofta för att ha sex med kvinnor eftersom de är rädda att kvinnor ska vilja mer, medan kvinnorna dras sig för att ha sex för att männen aldrig vill mer.
    Ja,det är väl den uppfattningen jag har fått också.
    Och den erfarenheten jag hade innan jag träffade min man.
  • molly50
    Tecum skrev 2020-08-02 15:58:09 följande:
    Nu går jag efter erfarenheter i verkligheten, inte FL. Här skriver mest kvinnor och männen är för få för att utgöra ett statistiskt underlag. Dessutom håller jag inte med, många av de seriösa män (inte troll) som skriver här vill ha en relation men hittar ingen att ha den med.

    Om det bara vore män som vill ha KK-relationer skulle fenomenet inte existera, det krävs som sagt en av varje kön...
    Självklart krävs det två för att kunna ha en kk-relation.
    Och jag säger inte att det inte finns kvinnor som vill ha en kk-relation.
    Men jag tror att det är fler killar än tjejer som vill ha det så.
    Och det är inte enbart efter att ha läst här utan även enligt mina egna erfarenheter.
  • molly50
    Anonym (olika språk) skrev 2020-08-02 16:06:06 följande:
    Det finns säkert några frivilliga och ömsesidiga kkrelationer, men hur jag upplever det när jag talat med särskilt kvinnor, men även några män som velat mer, är att en kkrelation lätt uppstår "ofrivilligt" av den som känner minst, som ju är den som styr. Den som har känslor går ofta med på att träffas på undermåliga villkor bar för att få vara nära personen de gillar. På så sätt har många kvinnor hamnat i ofrivilliga kksamkväm med män för att det är det enda de kan få av de allra flesta de går på dejt med.
    Det är så jag upplever det också.
    Dels genom egna upplevelser men också genom vänner och bekanta jag har pratat med. Både kvinnor och män.
  • Anonym (Jorå)

    Man, 42år. Ja, för mig går alldeles utmärkt att klara mig utan sex... i flera år. Inga konstigheter. Föredrar allt som oftast ensamheten.

  • Anonym (Män utan sex på flera år?)
    Anonym (Jorå) skrev 2020-08-02 23:55:56 följande:

    Man, 42år. Ja, för mig går alldeles utmärkt att klara mig utan sex... i flera år. Inga konstigheter. Föredrar allt som oftast ensamheten.


    Så den fysiska närheten och sexet en kvinna kan ge klarar du dig enkelt utan?
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Män utan sex på flera år?) skrev 2020-08-03 06:33:05 följande:

    Så den fysiska närheten och sexet en kvinna kan ge klarar du dig enkelt utan?


    Ja
  • Anonym (Män utan sex på flera år?)
    Anonym (Jorå) skrev 2020-08-03 07:04:45 följande:

    Ja


    Du måste vara en av av få.

    De flesta män skaffar sig snabbt ons eller kk.

    Bra av dig att ha moral.
  • Anonym (Försökt ha KK)

    Jag klarar inte av att ha KK. har försökt några gånger. Blir kär efter ett par träffar ändå. Jag skulle kanske kunna ha ONS, men mer än så och jag kan inte hantera det. Sex=kärlek tydligen.

    Det är lite trist för alla andra snubbar verkar ju kunna göra så, separera sex och kärlek. Men inte jag av någon anledning.

  • Anonym (Män utan sex på flera år?)
    Anonym (Försökt ha KK) skrev 2020-08-03 07:51:33 följande:

    Jag klarar inte av att ha KK. har försökt några gånger. Blir kär efter ett par träffar ändå. Jag skulle kanske kunna ha ONS, men mer än så och jag kan inte hantera det. Sex=kärlek tydligen.

    Det är lite trist för alla andra snubbar verkar ju kunna göra så, separera sex och kärlek. Men inte jag av någon anledning.


    Är tjej och samma för mig, Får sexuellt intresse vara med de män som jag skulle kunna bli kär i men då blir jag ändå kär efter några träffar.

    ONS känns tomt och bara ångestfyllt och onödigt.
  • Anonym (Försökt ha KK)
    Anonym (Män utan sex på flera år?) skrev 2020-08-03 07:58:01 följande:
    Är tjej och samma för mig, Får sexuellt intresse vara med de män som jag skulle kunna bli kär i men då blir jag ändå kär efter några träffar.

    ONS känns tomt och bara ångestfyllt och onödigt.
    ONS känns så för mig med. Tomt, ångestfyllt och onödigt efter jag har haft det, men jag tror att jag skulle kunna ha det med "rätt" person och det hade känts ok. Rent teoretiskt alltså.

    Jag tänker mig en madam som jag skulle vara väldigt fysiskt attraherad av, men att hon samtidigt har en helt olidlig personlighet. Kanske narcissist, taskig, elak, påfrestande, en riktigt jobbig människa helt enkelt. Men det får inte finnas något i personligheten jag kan vända till "Det där kanske bara är som hon spelar" eller "Hon är nog inte så egentligen" utan det måste vara extremt så att inte min hjärna kan hitta på ursäkter att tycka om henne.

    Då hade det nog funkat med ONS och KK.
  • Anonym (Män utan sex på flera år?)
    Anonym (Försökt ha KK) skrev 2020-08-06 15:41:20 följande:

    ONS känns så för mig med. Tomt, ångestfyllt och onödigt efter jag har haft det, men jag tror att jag skulle kunna ha det med "rätt" person och det hade känts ok. Rent teoretiskt alltså.

    Jag tänker mig en madam som jag skulle vara väldigt fysiskt attraherad av, men att hon samtidigt har en helt olidlig personlighet. Kanske narcissist, taskig, elak, påfrestande, en riktigt jobbig människa helt enkelt. Men det får inte finnas något i personligheten jag kan vända till "Det där kanske bara är som hon spelar" eller "Hon är nog inte så egentligen" utan det måste vara extremt så att inte min hjärna kan hitta på ursäkter att tycka om henne.

    Då hade det nog funkat med ONS och KK.


    Men går du verkligen igång av en kvinna med hemsk personlighet?
  • Anonym (Försökt ha KK)
    Anonym (Män utan sex på flera år?) skrev 2020-08-06 15:46:02 följande:
    Men går du verkligen igång av en kvinna med hemsk personlighet?
    Jag skulle kunna tänka mig hypotetiskt att jag skulle kunna göra det.

    Fast där kommer problemet, jag har träffat ett par tjejer som verkligen vart horribla som människor, men min hjärna lurar mig att hitta på grejer att tycka om i hennes personlighet ändå. Så träffas man några gånger, sedan är jag kär i en helt horribel person.

    En ex. var helt galet svartsjuk, kontrollerande och hade ett explosivt humör. Glad först sedan tvärvända till jättearg. En verkligen horribel madam det där, det tyckte jag före och sedan efter. Där tänkte jag faktiskt att ok hon är horribel redan från start, men hon var attraktiv, det var länge sedan jag hade sex...så ok. KK men inte mer tänkte jag.

    Efter att ha träffats ett par gånger växte hon i mina ögon på något vänster. Svartsjukan och kontrollerandet tolkade jag som att hon brydde sig, humörsvängningarna var psykisk ohälsa och inte hennes fel och jag såg tusen kvaliteer som egentligen inte fanns hos henne. Jag blev jättekär ändå.

    Ett par samlag och sedan var jag djupt förälskad i henne och tyckte att hon var den mest fantastiska person jag någonsin mött.  Min hjärna jobbar mot mig. 

    Men kanske att det skulle kunna funka att hålla avstånd som KK med någon som är ännu värre än det. Jag vågar nog inte chansa, men kanske att jag hade kunnat.
Svar på tråden Klarar sig son är män utan en kk eller är behovet så starkt att ha en tjej nära?