• Anonym (Fia)

    Så trist att utseendet ska spela så stor roll.

    Singel sen många år, rätt nöjd med det. Söker ingen aktivt och dejtar aldrig nånsin. Livet funkar så bra ändå, har vänner och fullt upp. Men finns en kille jag känner och vi klickar jättebra, har otroligt kul när vi möts. Samma intressen och humor. Han är singel sen några år han också. Vet han sagt till en bekant att han tycker att jag är jättesöt.

    Sen har vi den där detaljen med att jag är en rejält stor kvinna. Snygg, ja, det är jag nog. Men tjock. Och inte är sånt bara att ändra i en handvändning även om man vill.

    Jag fattar att alla tänder på olika saker. En del gillar smala, en del tjocka. En del gillar rödhåriga och andra blondiner. Men just nu känns det surt. Jag är utåtriktad och trevlig, oftast med ett stort leende och med glimten i ögat när vi ses. Men icke att han gör ngt och själv vågar jag inte blotta mig.

    Min vän är istället skitsnygg med världens kropp. Smal midja, stora bröst och vackra ögon. När hon blev singel stod killarna på rad. Bokstavligen. Hon grubblade också på om hon dög, om de bara ville ha henne för hennes utseende och struntade i om hon var smart och rolig. Vilka olika funderingar man kan ha! Lika trist för henne som för mig.

    Känns som pubertetssnack, men jag är faktiskt medelålders. Överlever absolut, detta är I-landsproblem, ville bara gnälla lite över orättvisorna i världen.

  • Svar på tråden Så trist att utseendet ska spela så stor roll.
  • Anonym (Xylofon)
    Anonym (Fia) skrev 2020-08-02 11:22:55 följande:

    Det har handlat om rent praktiska saker, blandat med humor. Men han avslutar kvickt. Igår kväll så surrade han på en del och skickade även självmant foton från vår gemensamma hobby. Vi har väl haft kontakt via messenger kanske 5 eller 6 ggr senaste två åren.


    Och vad i detta skulle han kunna koppla ihop till att du är intresserad?
  • Anonym (x)

    Min tolkning av det du berättar är att han gillar dig som vän.

  • Anonym (Fia)
    Anonym (Rödluvan) skrev 2020-08-02 11:44:29 följande:
    Men va?? Hemma hos dig..

    Men tjejen...nästa gång han kommer måste du göra ett move. Be honom stanna på en kaffe och klä upp dig lite. Inte överdrivet men sexigt...

    Försök få till en kyss. Stå nära...bla bla bla du fattar...

    Se sugen ut..haha. Bara kör...
    Kom på det där med kaffet efteråt, dricker ju inte själv så hade ingen tanke på det. Få till en kyss? Ha ha, du är galen!
  • Anonym (Fia)
    Anonym (x) skrev 2020-08-02 12:04:12 följande:

    Min tolkning av det du berättar är att han gillar dig som vän.


    Japp, det tror jag också. Men hade jag varit smalare hade han gett det chansen. Och det är just det som är min inledande tanke, vad trist det är att utseendet spelar sån roll! Jag är ju likadan själv, finns massor av bra killar som jag aldrig ger chansen. Så funkar det väl för de flesta? Vi människor är idioter.
  • Fjäril kär
    Anonym (Fia) skrev 2020-08-02 12:08:50 följande:

    Japp, det tror jag också. Men hade jag varit smalare hade han gett det chansen. Och det är just det som är min inledande tanke, vad trist det är att utseendet spelar sån roll! Jag är ju likadan själv, finns massor av bra killar som jag aldrig ger chansen. Så funkar det väl för de flesta? Vi människor är idioter.


    Men han har ju aldrig fått chansen eftersom du själv tycks glida undan från ämnet och inte våga säga vad du tycker.

    Hur ska han då kunna veta?
  • fornminne
    Anonym (Fia) skrev 2020-08-02 12:08:50 följande:
    Japp, det tror jag också. Men hade jag varit smalare hade han gett det chansen. Och det är just det som är min inledande tanke, vad trist det är att utseendet spelar sån roll! Jag är ju likadan själv, finns massor av bra killar som jag aldrig ger chansen. Så funkar det väl för de flesta? Vi människor är idioter.

    Alla tänder inte på alla sorts kroppar. Och det finns ju många kraftigt överviktiga kvinnor (och män) som har partner, eller hur? Så att kalla det ?idioti? att ha vissa utseendekrav, tycker jag är lite hårt. Få har skyhöga krav på utseende, och de lär förbli ensamma. Självklart är personlighet mm, ännu viktigare. Men det ena behöver inte utesluta det andra. Huruvida killen i ditt fall är intresserad eller inte, är omöjligt att svara på eftersom du inte direkt har varit tydlig själv. Om han är pratsam och rolig men ?avslutar snabbt?, som du skriver, kan det hända att han bara ser dig som vän. Eller så tror han att du inte är intresserad och vill inte verka efterhängsen. Svårt att veta.
  • Anonym (Adam)

    Jag vet att jag gör mig skyldig till en viss generalisering nu. Lätt gjort i dessa sammanhang och mina ursäkter i förväg, men ärligt talat tycker jag att de tjejer som betraktas som "fula" är oftast betydligt trevligare, mer okonstlade och jordnära än de snygga. De är mer sig själva och försöker inte förhäva sig hela tiden. Jag upplever de som mer pålitliga också. Givetvis finns det "snyggingar" som är allt det också, men ja..... Men till deras fromma får man väl säga att även dem är offer för utseendehetsen. Får man dagligen höra att man är snygg och sexig och killarna står på rad stiger det lätt en upp i huvudet såpass att man börjar bete sig därefter. 

  • Anonym (hmm)

    Fast nu vet du ju inte om det är utseendet som gör om han EVENTUELLT inte är intresserad av dig, du har ju inte ens frågat ut honom. Synd att han blir dömd innan du ens har hört dig för om han ens är intresserad av dig på ett mer romantiskt sätt eller inte. 

  • Anonym (ekorren)
    Anonym (Adam) skrev 2020-08-02 19:26:53 följande:

    Jag vet att jag gör mig skyldig till en viss generalisering nu. Lätt gjort i dessa sammanhang och mina ursäkter i förväg, men ärligt talat tycker jag att de tjejer som betraktas som "fula" är oftast betydligt trevligare, mer okonstlade och jordnära än de snygga. De är mer sig själva och försöker inte förhäva sig hela tiden. Jag upplever de som mer pålitliga också. Givetvis finns det "snyggingar" som är allt det också, men ja..... Men till deras fromma får man väl säga att även dem är offer för utseendehetsen. Får man dagligen höra att man är snygg och sexig och killarna står på rad stiger det lätt en upp i huvudet såpass att man börjar bete sig därefter. 


    Jag tror det är lätt för både tjejer och killar att bli beroende av den bekräftelsen, och även att man kanske glömmer att jobba på vissa andra saker i sin personlighet för att alla tycker man är så fantastiskt intressant ändå.

    Själv har jag ofta låtit bli att fixa till mig och sminka mig i långa perioder för jag blir alldeles för fåfäng då. Går närapå in i lyktstolpar som en korkad papegoja för att jag går och speglar mig i skyltfönster och tänker på hur jag ser ut "hela tiden".

    Sånt har jag inte riktigt tid med när jag vill prestera saker, faktiskt.

    Men jag kan säga att det är jobbigt för de tjejer som bara hade sitt utseende men inte har lyckats för övrigt i livet, när de blir runt 50. Har en i släkten som skulle bli Hollywoodfru och drog till New York vid 20. Hon fick aldrig riktigt fast miljonären på kroken så hon sitter nu i en etta i Sverige och är alkoholist med KF-skulder istället.
  • Jon the papa

    Det jobbiga med alla killar är ju att alla killar är "trumvirvel"..... Alla individer med olika tycke och smak..

    Att utseendet spelar "mest" roll är något jag "känner" mest är någonting "ofta" tjejer med dåligt självförtroende säger som ett försvar av sorts.

    Med det sagt så spelar ju faktiskt utseendet en väldigt stor roll. Nu kan jag ju inte tala för "alla" då jag tyvärr inte besitter denna kollektiva kunskap. Men "livet enligt mig" säger att det verkar göra så för en antagligen stor majoritet. Och jag tycker det är en fin sak. Förstår inte varför det ska användas som ett nästintill skällsord.

    Med det sagt, så är det ju en väldans tur att hela den här ytligheter en väldans massa bara älskar att beskåda. Är helt och hållet subjektivt.

    Och visst. För de flesta verkar "regelverket" följa att de som är till synes smala/vältränade, hälsosamma och lite i trim med fina ansiktsdrag, toppar ligan på "vill ha".

    Det är bara så det är. Eller verkar iallafall vara för den breda massan. Men det betyder ju inte att man inte kan falla för någon som inte är eller anser sig vara i toppligan.

    Jag är ju mer för den där "toppligan" när det kommer till glansig yta. Fast jag bokstavligen älskar sneda tänder av någon outgrundlig anledning.

    Mulliga eller storväxta går helt enkelt inte ihop med vad jag kan attraheras av då det helt enkelt är utanför vad jag helt subjektivt är attraherad av. Har testat många gånger med härliga personligheter i stora hyddor. Men det fungerar helt enkelt inte för mig.

    Alla måste ha en mix av både utsida och insida för att matcha härligt. Det är det jag sett fungerar längst för alla som levt i de där glada härliga förhållandena.

    Folk vill så envist rangordna det där med "tittar bara på yta och inte insida"

    För mig är de på precis samma plats. Och lika viktiga.

    (och kom ihåg att insida/utsida är subjektivt och olika för alla)

    Men en sak jag med 100% tvivellös säkerhet kan säga är att.

    Snubben du snackar med är helt katastrof och totalt oförmögen till att läsa tankar. Det kan "INGEN". Vissa kan ha bra magkänsla med subtila signaler. Med tom dessa kör ju med kvalificerade gissningar.

    Som en skrev här över. Det fan bästa för både kvinnor och män. Är att basicly skriva ett plakat med vad man faktiskt vill.

    Och vill inte personen detsamma eller utforska det. Så är det helt fantastiskt okey.

    Vill personen utforska så är det ju helt fantastiskt bara. Kör på liksom.

    Men att vänta på att folk "ska fatta" är bara tidsödande och meningslöst.

    Kör bara. Enda man kan få är ett nej tack.

    Och det är herre jävla massa bättre än ett "kanske" det ska man aldrig bemöda sig med.

    Eller ett "JAAAA!!!!" Och det är awesome.

  • Anonym (Adam)
    Anonym (ekorren) skrev 2020-08-03 10:16:47 följande:
    Jag tror det är lätt för både tjejer och killar att bli beroende av den bekräftelsen, och även att man kanske glömmer att jobba på vissa andra saker i sin personlighet för att alla tycker man är så fantastiskt intressant ändå.

    Själv har jag ofta låtit bli att fixa till mig och sminka mig i långa perioder för jag blir alldeles för fåfäng då. Går närapå in i lyktstolpar som en korkad papegoja för att jag går och speglar mig i skyltfönster och tänker på hur jag ser ut "hela tiden".

    Sånt har jag inte riktigt tid med när jag vill prestera saker, faktiskt.

    Men jag kan säga att det är jobbigt för de tjejer som bara hade sitt utseende men inte har lyckats för övrigt i livet, när de blir runt 50. Har en i släkten som skulle bli Hollywoodfru och drog till New York vid 20. Hon fick aldrig riktigt fast miljonären på kroken så hon sitter nu i en etta i Sverige och är alkoholist med KF-skulder istället.
    Ojdå. Ja. Så kan det gå. Var det inte en så sån tjej med i Lyxfällan i början av serien? Någon blondin i Ljungskile som hade som mål att bli hollywoodkärring? Det blev sisådär med det. Söt var hon, men uppenbart korkad och t.o.m Hollywoodmiljonärer har sina standarder på en fru.
Svar på tråden Så trist att utseendet ska spela så stor roll.