• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-09-23 16:16:02 följande:

    Åh grattis :) vilken vecka är du i då nu?

    Tack :)


    Jag går in i 6+0 imorgon
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-09-23 16:16:02 följande:

    Åh grattis :) vilken vecka är du i då nu?

    Tack :)


    Jag går in i 5+0 imorgon
  • Thessan81
    GlitterLina skrev 2020-09-23 16:16:02 följande:

    Åh grattis :) vilken vecka är du i då nu?

    Tack :)


    Skrev fel först men 5+0 imorgon
  • Prit
    Thessan81 skrev 2020-09-23 23:04:26 följande:

    Skrev fel först men 5+0 imorgon


    Hur känner ni tjejer? Jag är i v 5 4+5 Imorgon. Har molvärk ibland men framförallt huvudvärk! Brösten känns inte lika ömma och inga andra symptom. Jo är väldigt trött... Men det kan likaväl bero på jobbet ? Börjar bli orolig.

    Har dock fått tid hos barnmorskan precis v6 för inskrivning och blev kallad till Sahlgrenska v8. Man längtar ihjäl sig dit för att slippa oroa sig. Är det tidigt för de typiska symptomen ? Känner att jag bara vill bli illamående hur sjukt det än låter
  • Thessan81
    Prit skrev 2020-09-23 23:23:30 följande:

    Hur känner ni tjejer? Jag är i v 5 4+5 Imorgon. Har molvärk ibland men framförallt huvudvärk! Brösten känns inte lika ömma och inga andra symptom. Jo är väldigt trött... Men det kan likaväl bero på jobbet ? Börjar bli orolig.

    Har dock fått tid hos barnmorskan precis v6 för inskrivning och blev kallad till Sahlgrenska v8. Man längtar ihjäl sig dit för att slippa oroa sig. Är det tidigt för de typiska symptomen ? Känner att jag bara vill bli illamående hur sjukt det än låter


    Hej. Jag har ömma bröst lite molandevärk ibland. Börjar må lite illa så måste äta innan jag stiger upp och jag är jätte trött och har knappt någon ork
  • GlitterLina
    Thessan81 skrev 2020-09-24 00:07:23 följande:

    Vecka 6 (5+0)


    :) jag har testdag nästa helg spännande & väldigt nervöst
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-23 20:17:48 följande:

    Jag undrar om det inte är enklare att använda donerade spermier istället för ägg om det inte är dina ägg i sig det är fel på? Vid äd krävs ju mycket mer noggrann och avsevärt längre medicinering för att inte embryot ska stötas ut. Du har ju dessutom barn sedan tidigare.. Men självklart hoppas jag att ni slipper allt vad donation heter!!!

    Jag har aldrig känt mig så ickegravid som nu. Ledsen, bitter och svårt att acceptera. Invänta en mastodontblödning som jag brukar få efter ivf och ringa det sista tunga samtalet till kliniken.


    Jo,började googla igår och kolla upp möjlighet till ÄD,det är som du skriver,en längre process,och dyrare dessutom. På Aurakliniken tar de från 5900? för en ÄD,spermiedonation var typ 400?/rör.

    Min tanke var mest att jag skulle vilja ge sambon chansen att se sig själv i sitt barn. Jag har två barn som är från mig,de liknar mig på så många vis...Med spermiedonation faller de bort...men,jag tog upp det med sambon igår. Trodde tanken skulle skrämma honom lite,men han tog det med ro. Och nu har jag gett honom en chans att bearbeta det lite i väntan på domen för våra ägg idag.

    Fy lider med dig! Vad mycket acceptans det behövs i denna process egentligen,allt vad som innefattar detta med ivf...acceptans att måsta gå vidare på så många sätt...styrkekramar till dig! <3

    Men om det är ok att fråga,det är verkligen sista försöket för er? Är det pga av åldern? Eller bara att orken för flera försök är slut?
  • Thessan81
    Thessan81 skrev 2020-09-23 23:04:26 följande:
    Vecka 6 (5+0)
    GlitterLina skrev 2020-09-24 07:13:24 följande:

    :) jag har testdag nästa helg spännande & väldigt nervöst


    Ja de e spännande håller tummarna
  • Odengatan10
    Thessan81 skrev 2020-09-24 00:05:19 följande:

    Hej. Jag har ömma bröst lite molandevärk ibland. Börjar må lite illa så måste äta innan jag stiger upp och jag är jätte trött och har knappt någon ork


    Så svårt det här med symtom, mina har kommit och gått vilket har oroat mig. Detta då min föregående graviditet slutade med ett hjärta som inte slog och innan UL hade jag avtagande symtom. Varit extremt orolig då mina symtom varit borta ett par dagar, men igår kom illamående och ömma bröst plötsligt tillbaka. Idag bara ömma bröst. Lite yrsel på

    morgonen. Tycker att jag blir mer andfådd vid träning men ibland undrar jag om jag bara inbillar mig.

    Kanske är det som ngn så klokt skrev tidigare, att kroppen vänjer sig vid högre hcg och därav mindre symtom i perioder. Verkar så olika för alla.

    Jag är i v.5+6 om jag räknar rätt. Har UL i v.6+6 så 1v kvar
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020