• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Hunny B
    Thessan81 skrev 2020-09-26 17:29:40 följande:

    Så Nice hoppas de e bra här med och att de bara är en vanlig blödning. Ja detta e runt min bim nu


    Hur går det? Jag blödde lite idag också, var inte så mycket så jag hoppas på det bästa då jag vet att jag lätt blöder men blev såklart jätteorolig nu. Fick bara till mig att avvakta och ta nytt gravtest i slutet av veckan av kliniken. Tortyr att gå runt och inte veta!
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-09-28 14:37:52 följande:

    Jag har egentligen inte känt av att jag har reagerat på sprutorna,då har jag haft mellan 8-11 st äggblåsor på mina 3 ivf,lite molvärk har jag haft.

    Det är sen när jag har tagit Ovitrellen som det har börjat mola,värka,sticka och dra i magen :)

    Har fått sjukt mycket ägglossningsflytningar dock av gonal-f sprutan i slutet av sprutperioden.


    Tack för ditt svar! :)

    Jag har också likande antal blåsor. Vet du om vi ligger under medel? För gynekologen idag uttryckte sig klumpigt och fick mig att känna att jag har för få i jmf med andra som har 15-20. Jag grät hela vägen hem i bilen (kanske är extra känslig av hormonerna ändå, haha).

    Jag är också orolig för Ovitrelle då jag brukar ha ägglossningsont vanligtvis och kan då tänka mig att det kommer bli åtminstone 8ggr värre efter den sprutan. Fick du ta värktabletter eller var det ok ändå?
  • Enkeli
    Lunaymar skrev 2020-09-27 20:17:04 följande:

    Hej!

    Jag är på behandlingsdag 7 och imorgon har jag förstå UL. Hoppas det blir äggplock i veckan men jag har ingen aning om vad jag kan förvänta mig. Kan man såhär i förväg märka om en reagerar (eller inte) på hormonerna? Någon här som har haft några biverkningar med gonal-f? Jag börjar bara känna av att mina bröst gör lite ont (jag tar både gonal-f och fyremadel sen i fredags) och kanske att jag känner mig mer trött (vilket kan vara att jag bara inbillar mig egentligen). :)


    Spännande! Jag är på dag 6 idag och ultra imorgon. Hur gick din ultra idag? Jag är sjukt svullen på magen, jättejobbigt! Hur jag undrar det här med fyremadel, jag har fått det utskrivet bara i 5 dagar- men kan det vara så att man får det mer ? För om jag tolkar rätt är sista dagen med nuvarande dos på torsdag.. om jag inte behöver få utskrivet mer?
  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-09-28 19:58:26 följande:

    Spännande! Jag är på dag 6 idag och ultra imorgon. Hur gick din ultra idag? Jag är sjukt svullen på magen, jättejobbigt! Hur jag undrar det här med fyremadel, jag har fått det utskrivet bara i 5 dagar- men kan det vara så att man får det mer ? För om jag tolkar rätt är sista dagen med nuvarande dos på torsdag.. om jag inte behöver få utskrivet mer?


    Hej!

    Det gick ok, har 7-8 stora blåsor och några till som är på g. Nästa undersökning om två dagar. Hoppas din UL går bra imorgon!

    Jag fick det också utskrivet i bara 5 dagar. Antar att du imorgon kommer få veta hur du ska fortsätta med behandlingen. Vad jobbigt med svullen mage. Jag känner bara att det sticker till och drar där inne, inte så svullen än. Kan vara pga att jag har få blåsor.
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-09-28 17:44:55 följande:
    Tack för ditt svar! :)

    Jag har också likande antal blåsor. Vet du om vi ligger under medel? För gynekologen idag uttryckte sig klumpigt och fick mig att känna att jag har för få i jmf med andra som har 15-20. Jag grät hela vägen hem i bilen (kanske är extra känslig av hormonerna ändå, haha).

    Jag är också orolig för Ovitrelle då jag brukar ha ägglossningsont vanligtvis och kan då tänka mig att det kommer bli åtminstone 8ggr värre efter den sprutan. Fick du ta värktabletter eller var det ok ändå?
    Nej fy vad tokigt att hon fick dig att känna så Gråter

    Jag vet inte riktigt, jag fick intrycket av min klinik att ca 10 äggblåsor var precis lagom,jag har läst att de som har haft många äggblåsor, typ upp mot 20 st,så blir inte procenten med befruktade ägg mera :) I regel alltså,undantag finns ju såklart. Många som skriver, kvalitet före kvantitet!

    Läste att du hade just nu 7-8 stora,det är inte fy skam tycker jag,de är nått du absolut kan vara nöjd med. Och som du skrev flera var pågång oxå,så utgången kan ju betyda ännu fler vid ÄP Glad

    Jag klara mig utan värktabletter.
    Och då jag skulle behövt som mest,natten då vi åkte till kliniken hade jag förstås inte några värktabletter med.
  • Sussna85

    Om era funderingar kring Fyramadelen :) Jag har oxå alltid fått utskrivet 1 pkt,5st i gången. De har skrivit ut mera vartefterGlad

  • Enkeli
    Sussna85 skrev 2020-09-28 21:10:41 följande:

    Om era funderingar kring Fyramadelen :) Jag har oxå alltid fått utskrivet 1 pkt,5st i gången. De har skrivit ut mera vartefter


    ok, tack för info! Jag skulle så hoppas på ägguttag redan på söndag men vet ej. Imorgon ultraljud- så spännande!
  • Tino
    Lunaymar skrev 2020-09-28 17:44:55 följande:

    Jag har också likande antal blåsor. Vet du om vi ligger under medel? För gynekologen idag uttryckte sig klumpigt och fick mig att känna att jag har för få i jmf med andra som har 15-20. Jag grät hela vägen hem i bilen (kanske är extra känslig av hormonerna ändå, haha).


    IVF1 hade jag över 30 blåsor som blev 3 blastocyster. IVF2 hade jag 12 blåsor som blev 5 blastocyster. Enligt min läkare är ca 10 blåsor jättebra. Der behöver inte bli fler embryon av att ha supermånga blåsor. :)
  • Lunaymar
    Sussna85 skrev 2020-09-28 21:01:47 följande:

    Nej fy vad tokigt att hon fick dig att känna så

    Jag vet inte riktigt, jag fick intrycket av min klinik att ca 10 äggblåsor var precis lagom,jag har läst att de som har haft många äggblåsor, typ upp mot 20 st,så blir inte procenten med befruktade ägg mera :) I regel alltså,undantag finns ju såklart. Många som skriver, kvalitet före kvantitet!

    Läste att du hade just nu 7-8 stora,det är inte fy skam tycker jag,de är nått du absolut kan vara nöjd med. Och som du skrev flera var pågång oxå,så utgången kan ju betyda ännu fler vid ÄP

    Jag klara mig utan värktabletter.

    Och då jag skulle behövt som mest,natten då vi åkte till kliniken hade jag förstås inte några värktabletter med.


    Tack för dina vänliga ord, de gjorde min dag! <3 det är så lätt att övertolka allting när en befinner sig i en så känslig situation.

    Håller du också på med IVF nu?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020