• Skogssport

    Vad får ni UT i lön varje månad?

    Frågan gäller alltså vad DU (en person, INTE som hushåll) får ut i NETTOLÖN varje månad.

    Skriv gärna en kommentar med hur många timmar du arbetar, för att få den lön du får.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad får ni UT i lön varje månad?
  • Kirenaj68

    Får ut cirkus 26000 kr netto. Jobbar som sjöman. Två veckor ombord-två veckor ledig. Jobbar 10,6 tim per dag.

  • Anonym (Egenföretagare med konstigt yrke)
    Skogssport skrev 2020-08-06 21:19:37 följande:
    För att betala mer skatt? Trodde den skatten kom först vid höga löner.
    Jag är som sagt egenföretagare och styr själv hur mycket skatt jag betalar in åt mig från min lön. Har valt att ha en bruttolön på 50k och betalar in 15k (vilket är lite mer än enligt skattetabell) och därav blir min nettolön 35k som jag uppgav, men kommer också få tillbaka på skatten.
  • Anonym (Hubble)

    Får ut ca 80000kr/månaden i baslön efter skatter, pensionssparande och försäkringar. Jobbar normalt 40h/veckan.

  • Anonym (36)

    36000 kr, jobbar 40 tim/vecka på IT-avdelningen på en statlig myndighet.

  • Anonym (forskarutbildad)

    Får en helt normal månad (100 %, 40 tim/v) ut 36 000 kr. Men har oftast några timmars övertid per månad så jag kryper upp till 40500. Jobbar statligt.

  • Anonym (hemmafru)
    Anonym (Spec.) skrev 2020-08-06 19:26:24 följande:

    Tänkte mest att ni måste spara rätt stora summor till din pension och krisbuffert. Dåblir det rätt snabbt mindre att leva för.


    Vi lever som sagt bra och har flera olika sparanden. Och har pengar över att lägga på onödigheter.
  • Anonym (hemmafru)
    Anonym (Spec.) skrev 2020-08-06 19:42:26 följande:

    Precis. Det krävs bra sparande för att gå i pension om man inte jobbat. Då hemmafru kallar sig hemmafru så antar jag att hon inte jobbar svart heller.


    Jag jobbar självklart inte svart. Min make är familjens försörjare.
  • Anonym (hemmafru)
    Skogssport skrev 2020-08-06 19:43:48 följande:

    Tror hon är skriven som assistent på sin mans företag? Eller förtaget han jobbar på?

    Men dom lär ju ha råd att spara 5K.


    Jag är hemmafru och är ingen assistent. Maken är anställd och har inget eget företag.
  • Anonym (ASSE och VERKSTADSCHEF)

    Min man arbetar dygn som personlig assistent och jag arbetar 5-17 måndag till torsdag som verkstadschef. Vi får ut, alltså nettolön, gemensamt på 41330 kr. Vilket verkar vara väldigt lågt då de flesta av våra vänner får ut minst 60000 netto. Men då har de andra yrken och spenderar väldigt mycket tid på sina arbeten.

Svar på tråden Vad får ni UT i lön varje månad?