• Elwi14

    BIM+5, symtom men negativt test

    Behöver lite råd från er! 

    Jag är idag på BIM + 5. Min mens kommer alltid punktligt och har aldrig varit sen. Denna månad är den dock det. Testade mig BIM+1 med ett väldigt svagt streck för positivt. Följande dagar har jag dock testat negativt på alla testerna. Har inte kunnat skymta något streck ens. Idag tog jag ett nytt test, CB. Efter en stund kom det åter fram ett väldigt väldigt svagt streck som endast syntes i vissa vinklar. Jag har väldigt mkt molvärk i magen, likt mensvärk - dock inga spår av att det skulle vara på g. Mina bröst har ändrats i utseende, precis som de sett ut tidigare gånger jag varit gravid. Upplever lite tyngdkänsla i huvudet och är tröttare än vanligt. 

    Jag blir galen av detta!! Är det någon som har någon ide om hur jag ska tolka situationen? Kan jag vara gravid ? Eller luras kroppen? Är jag sjuk? Jag förstår verkligen inte. Slutade skydda mig i maj och har tre barn sen innan, dock med en annan man mot den jag lever med idag. Har blivit gravid väldigt fort med de andra, denna gång har vi väl inte kört så aktivt utan tänkt mer att det blir när det blir även om vi haft sex nära inpå ägglossning osv. Tips någon?

  • Svar på tråden BIM+5, symtom men negativt test
  • Pimpinellan

    Det är ytterst ovanligt att inte plussa om man verkligen är på BIM+5. Undantag om man har kort lutealfas. Troligast är att du räknat fel på när äl inföll så du bara är runt BIM. Vänta några dagar till och kommer inte mensen så testa då igen.

  • Vovalol

    Jag har samma ???? Sedan jag fick tillbaka min mens efter min graviditet så har mensen kommit mellan dag 25-30. Idag är jag på dag 34 utan mens i sikte och med negativt test ????

  • Elwi14
    Pimpinellan skrev 2020-08-15 18:45:18 följande:

    Det är ytterst ovanligt att inte plussa om man verkligen är på BIM+5. Undantag om man har kort lutealfas. Troligast är att du räknat fel på när äl inföll så du bara är runt BIM. Vänta några dagar till och kommer inte mensen så testa då igen.


    Det är min tanke också men den har alltid varit regelbunden så förstår inte riktigt denna rubbning nu. BIM + 6 idag, fortfarande ingen mens i sikte men med samma symtom. Blir galen
  • Elwi14
    Vovalol skrev 2020-08-16 08:15:57 följande:

    Jag har samma ???? Sedan jag fick tillbaka min mens efter min graviditet så har mensen kommit mellan dag 25-30. Idag är jag på dag 34 utan mens i sikte och med negativt test ????


    Alltså det är så konstigt? Vad är felet med oss, haha? Jag är på BIM + 6 idag, fortfarande ingen mens i sikte... Har dock inte testat mig idag. Har liksom lite gett upp hoppet :(
  • Msofie

    Har haft samma. Varit på både BIM +6 och BIM +12 utan mens och testat negativt. Nu i efterhand förstår jag att ÄL inträffade senare än vanligt. Svårt att säga vad de beror på. Tror typ 90% av dessa fall är det sannolikt så och mensen kommer att komma.

  • fjanten

    Du kan ju ha hoppat över ägglossning denna månad. Normalt sett har man ägglossning 10-11 gånger/år, och när man inte haft ägglossning är det inte helt ovanligt att mensen inte kommer.

  • Elwi14
    Msofie skrev 2020-08-16 11:45:12 följande:

    Har haft samma. Varit på både BIM +6 och BIM +12 utan mens och testat negativt. Nu i efterhand förstår jag att ÄL inträffade senare än vanligt. Svårt att säga vad de beror på. Tror typ 90% av dessa fall är det sannolikt så och mensen kommer att komma.


    Ja precis, vet ju att det kan ske. Dock har det aldrig hänt mig och så typiskt att det skulle var så nu isåfall när man vill försöka få till en liten bebis
  • Elwi14
    fjanten skrev 2020-08-16 11:51:20 följande:

    Du kan ju ha hoppat över ägglossning denna månad. Normalt sett har man ägglossning 10-11 gånger/år, och när man inte haft ägglossning är det inte helt ovanligt att mensen inte kommer


    Ja precis. Detta har dock aldrig hänt mig förut, det har alltid funkat som en klocka. Kan nästan säga klockslag mensen kommer, så punktlig har den varit och så händer isåfall detta när man äntligen bestämt sig för att försöka göra bebis. Sjukt irriterande!
  • Msofie
    Elwi14 skrev 2020-08-16 12:46:47 följande:

    Ja precis, vet ju att det kan ske. Dock har det aldrig hänt mig och så typiskt att det skulle var så nu isåfall när man vill försöka få till en liten bebis


    Kanske mer konstigt för dig om det är så att du alltid har regelbundna cykler! Min lever sitt eget liv mellan 32 - 40 dagar har jag insett nu, hade aldrig reflekterat över att jag skulle ha oregelbundna cykler innan. Men som ovan nämnde med, man har generellt inte 12 ägglossningar per år, tyvärr!
  • Vevoz

    Nej du är nog inte gravid, vanligtvis plussar man på bim eller 2-3 dagar efter. Annat är ovanligt.

    Dessutom kan ett pluss inte ?synas i vissa vinklar?, måttstocken från tillverkarna är på armlängds avstånd i dagsljus annars ska det ses som negativt

  • Rafagåva
    Elwi14 skrev 2020-08-16 12:48:30 följande:

    Ja precis. Detta har dock aldrig hänt mig förut, det har alltid funkat som en klocka. Kan nästan säga klockslag mensen kommer, så punktlig har den varit och så händer isåfall detta när man äntligen bestämt sig för att försöka göra bebis. Sjukt irriterande!


    Hur gick det? Fick du ett plus?
Svar på tråden BIM+5, symtom men negativt test