• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Tuppis)

    [quote=80610905][quote-nick]storpappan skrev 2020-08-28 18:36:14 följande:[/quote-nick][/quote]

    Nähäääää.... Är det verkligen sant..... Är du bussig och länkar till källor så jag får fördjupa mig i eländet

  • Anonym (U)
    Anonym (tommy) skrev 2020-08-28 16:37:39 följande:
    En majoritet av dom som kom 2015 kommer aldrig att få riktigt jobb. Någonsin.
    Det betyder inte att dom inte jobbar.

    I vår kommun ( om dom vågade ) skulle vi kunna halvera vår kostnad för försörjningsstöd ( sossbidrag ) om man gjorde det obligatoriskt att vara
    på skola och lära sig svenska 8-16.30
    Många av dom som har försörjningsstöd jobbar svart på biltvätt, däcksverkstad,
    restaurang, taxi , budkörningar m.m. Dom har inte tid att gå i någon skola.

    Hur många då?

    Två stycken? Fyra? Åtta?

    Ingen svenskundervisning i världen kommer att få en 40-årig muslimsk hemmafru och sexbarnsmamma, som aldrig jobbat i hela sitt liv, i arbete i ett högutvecklat land som Sverige.

    Svenskaundervisning åtta timmar om dagen kompenserar inte för bristerna hos en afghan som gått i snitt tre år i skolan.

    Det som återstår, om vi vill behålla samhällets resurser, är att antingen dra in bidragen helt och låta dem får leva på vad de kan få av lågt betalda, enkla jobb ELLER att ställa krav på minst 40 timmars arbete åt exempelvis kommunen för att få bidragen.

    Och tills det problemet är löst kan vi inte ta emot fler med samma problematik.
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (U) skrev 2020-08-28 20:25:26 följande:

    Hur många då?

    Två stycken? Fyra? Åtta?

    Ingen svenskundervisning i världen kommer att få en 40-årig muslimsk hemmafru och sexbarnsmamma, som aldrig jobbat i hela sitt liv, i arbete i ett högutvecklat land som Sverige.

    Svenskaundervisning åtta timmar om dagen kompenserar inte för bristerna hos en afghan som gått i snitt tre år i skolan.

    Det som återstår, om vi vill behålla samhällets resurser, är att antingen dra in bidragen helt och låta dem får leva på vad de kan få av lågt betalda, enkla jobb ELLER att ställa krav på minst 40 timmars arbete åt exempelvis kommunen för att få bidragen.

    Och tills det problemet är löst kan vi inte ta emot fler med samma problematik.


    Haha ytterligare roligt exempel. När har en hemmafru börjat jobba? Vet faktiskt inte någon svenskfödd hemmafru som jobbar heller, vet du?

    Men min afghanske fd. grannen jobbar som rörmokare, min fd. muslimske grannfru jobbar som förskollärare och i går var jag till en tandläkare med svåruttalat namn (skitsnygg dessutom). Vill du jag ska fortsätta rabbla upp arbetande invandrare?
  • storpappan

    Hur mycket har hon kostat samhället under alla dessa år?

  • Anonym (N...)
    Anonym (Tuppis) skrev 2020-08-28 20:40:45 följande:
    Haha ytterligare roligt exempel. När har en hemmafru börjat jobba? Vet faktiskt inte någon svenskfödd hemmafru som jobbar heller, vet du?

    Men min afghanske fd. grannen jobbar som rörmokare, min fd. muslimske grannfru jobbar som förskollärare och i går var jag till en tandläkare med svåruttalat namn (skitsnygg dessutom). Vill du jag ska fortsätta rabbla upp arbetande invandrare?
    Eftersom du verkar så pass villig och energisk att rabbla upp dem, kan de ju inte va så särskilt väldans många ellerhur?
  • Anonym (Halleluja)

    Hej tbax

    Tja det är sådant här som vissa när inne i tråden försvara med klor och näbbar

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qone1x/polischefen-om-slaktnatverken-sverige-ganska-naiva

    V
    i som fortfarande har förståndet kvar och orkar tänka har chansen att vända detta i nästa val
    SD tillsammans med KD och Moderaterna är Sveriges enda alternativ och lägg gärna rösten i meningens ordning.

    I fredags var det någon som sköt med vapen mot finska föreningens lokal i min ort.
    Detta är inte första gången dom blir utsatta ingen blev  skadad som tur är men så här ska det inte vara är helt oacceptabelt tror det snart blir medborgargarde här för polisen är borta sen 20år tillbaka och folk är rädd och oroliga men framför allt förbannade

    Sen kan man fråga sig var är kändisupproret mot våldet som är idag
    Var är ni Henrik Schyffert, Malena Ernman,Niklas Strömstedt,Mikael Wiehe varför är ni så tysta ? Var är hashtaggarna,debattartiklarna ,fackeltågen och varför är Segels torg tomt ? Nu om någon gång borde uppropet starta ...eller är meningen att vi ska fortsätta tillåta detta i Sverige ...Nej det är dags att visa dessa ynkryggar och skicka hem dom till sin dårskap som dom kom ifrån . Vi var ändå inget dom värderade högt så trots alla bidrag ,försök till integrering, pengar som ödslats på ingenting, så ökar våldet bara

  • Anonym (M)

    SVT tog upp nyheten om släktnätverken och på TV4?s nyheter sa man rakt ut att bara SD har pratat om det här.

  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (M) skrev 2020-09-05 21:56:20 följande:

    SVT tog upp nyheten om släktnätverken och på TV4?s nyheter sa man rakt ut att bara SD har pratat om det här.


    Sant men vissa påstår ändå att man bara snackat skit även så här i tråden men sanningen är en annan än vad dom försöker få partiet till...
    ?Se sanningen och sätt er in i vad som omnämnts vad har SD varnat för och framför allt lyssna inte på vissa profeter som finns inte minst här i tråden  man försöker förlöjliga SD då man har ett eget intresse i politiken Eller helt enkelt inte kan se hur sant/erkänna det som nu skett och vad SD sagt. 


    ?Ja tyvärr blev det sant vi gick ett land som blivit ett av Europas värsta mardröm så.nu jäklar får vi visa dom stödet för ingen annan fixar det

  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    Anonym (M) skrev 2020-09-05 21:56:20 följande:

    SVT tog upp nyheten om släktnätverken och på TV4?s nyheter sa man rakt ut att bara SD har pratat om det här.


    Kan du länka om du finner klippet på nätet? Ibland lägger de upp sådant de snackat om på Youtube bl.a.

    Tack på förhand!
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)
    storpappan skrev 2020-08-28 18:36:14 följande:
    storpappan skrev 2020-09-05 12:41:38 följande:

    Hur mycket har hon kostat samhället under alla dessa år?



    Nej, det är faktiskt dags att vi tar in människor som är pålitliga. Både som vet hur man följer lagar & regler men även de som är arbetsvilliga på en seriös nivå.

    Den där kvinnan som börjat jobba som städ, mest troligt kommer hon att    sluta på det arbetet när som helst. Hon kommer finna det arbete som tråkigt och sluta meddetsamma.

    Sådant arbete är till för studenter som finner det kul att jobba sidan om sina studier. Då kan man ta vilket jobb som helst (När man är student) utan att det känns i kroppen. Just för att man vet att det bara är tillfälligt och en stor fördel att skippa studielånet eller åtminstone inte behöva ta så jättemycket lån. Men om det är arbete enbart för att försörja sig, då är det istället roligare att gå på bidrag vilket hon mest troligt kommer att göra. Hon är inte van arbetare. Sexton år är lång tid och hon har vant sig med välfärden/bidraget på alla dessa år.

    Nej, jag vart inte glad över nyheten att hon fann jobb utan jag blev bara förbannad. Hur många fler invandrare jobbar inte liksom?! Och går på bidraget i tjugo år eller hela livet. Fan också...Vad Sverige hade varit betydligt mer rikare och tryggare land om alla förstod detta. När fan skall man begripa liksom?! Nej, de som jobbar och verkligen bidrar till landet (Som är invandrare) är amerikaner, fransmän och engelsmän och så lite annat folk. Men de ifrån Mellanöstern har redan visat upp vad de går för. Nej, det blir inget nytta, tyvärr. Jag är inte rasist. Jag bryr mig bara om mitt land och jag blir allvarligt ledsen hur mycket landet förstörs.


Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?