• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • storpappan

    Han är alltid lika förutsägbar!


    Vad många önskar numera!

  • KillBill
    storpappan skrev 2020-09-08 21:08:46 följande:

    Han är alltid lika förutsägbar!

    Vad många önskar numera!


    Det känns mer och mer som att du försöker flytta fokus från SDs partiledare som hellre spelar golf än tar ansvar för landet..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2020-09-08 21:19:18 följande:

    Det känns mer och mer som att du försöker flytta fokus från SDs partiledare som hellre spelar golf än tar ansvar för landet..


    En intressant detalj när det gäller friskolor och kravet på att dessa ska omfattas av offentlighetsprincipen är att SD och Centerpartiet har krokat arm och anser att friskolor inte ska omfattas av offentlighetsprincipen.

    SD förstår nog att det är skämmigt om svenska folket får upp ögonen för att svenska skattemedel går till att bygga skolor utomlands och att detta är resultatet av SDs politik..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Dessa människor ifrån muslimska länder. Jag undrar i ärlighetens namn varför det är så vansinnigt svårt med respekt i deras värld.

    Senast som igår där jag plugga. Så kacklades rejält, medan jag satt och pluggade. Jag satt bra där jag satt och tänkte att en enkel och vänlig tillsägelse skall det väl gå.

    Jag sa att det får vara nog med pratande eftersom det stör folk runtomkring som pluggar. Ena personen var vänlig. Honom har jag pratat med förut. Så han gav med sig.

    Men ena kille som var totalt okänd, gick direkt i försvar och aggressiv. Jag tänker för fan inte vara med i någon slagsmål i skolan och svarade bara med att det snackas otroligt mycket. Sedan vart tyst och skönt. Därefter tog det inte lång tid tills hans försvann ifrån plugg-rummet. Förmodligen var han enbart där av att snacka mesta dels av sin tid. Var nog inte särskilt kul att sitta och plugga till hundra procent.

    Jag vart seriöst rätt upprörd och dessa människor skall det alltid vara svårt med att säga enkla saker till. Allt ifrån småsaker till stora saker, det är helt sanslöst att säga åt dessa människor som har det otroligt svårt med kritik.

    Nej, dessa människor har inte respekt för svenskar eller Sverige landet överhuvudtaget. SÅ varför skall vi ta emot dessa människor? De får faktiskt skylla sig själva med tanken på hur de beter sig. Provocerade, snackar och kacklar i rum som man skall vara tyst i. Jag tänker mig då inte anpassa mig till deras kackel utan de skall anpassa sig och respektera att det gäller att hålla käften i ställen som man skall plugga i. De får väl dra någonstans och snacka och ha deras ''plugg'' samtidigt. Om de nu gär bägge sakerna samtidigt. Verkade inte så ifrån den ena killen som var aggressiv. Han drog ju efter bara någon minut senare. Först försvann han och lämna sina grejer på bordet. KOm tillbaka och någon minut senare packade han ner allt och drog.

    Vilken plugghäst....

    Och självklart är dessa människor som skall hjälpa samhället. Det räcker nu! Och ärlighetens namn: De är högpresterande i belastningsregistret! De respekterar inte oss! DET RÄCKER FÖR FAN! Vi alla har fått nog och vi har tillåtit er att bestämma med att tillåta invandringen flöda. Låt oss få bestämma nu och vi säger stopp!! DET RÄCKER FÖR FAN! VI har fått nog!!!

  • Anonym (I)

    Man kan ju rösta på M, SD:s favoritpartner, det enda parti som släppt igenom en klanmedlem in i riksdagen.

  • Anonym (Finnar)
    Anonym (jj) skrev 2020-09-08 19:00:01 följande:

    En gammal fotbollstränare till mig sa alltid till oss andra "gör det enkelt". Varför ska man överarbeta om det går att lösa saker enkelt?

    De absolut bästa lösningarna i de flesta sammanhang brukar vara de allra enklaste. På samma sätt som de enklaste lösningarna på en fotbollsplan är de mest effektiva, så är de enklaste lösningarna i samhället oftast de billigaste och mest kostnadseffektiva.

    Vi har prövat modellen med svåra och överarbetade lösningar i 30 år nu. För varje år blir Sverige bara värre och värre. Kriminaliteten blir värre, gängen blir fler och värre, integrationen blir sämre, välfärdssystemet blir svagare, bostadsbristen blir högre. 

    Det kanske är värt att börja ge de enkla lösningarna en chans nu. Helst innan Sverige är ett land som inte går att bo kvar i.  

     


    Mina gamla fotbollstränare sade också en massa grejer. Men några stora tänkare var de inte.

    Det finns inga enkla lösningar på komplexa problem i verkligheten.

    Men vad vet jag. Kanske forumet dräller av politiska experter som kan tala om för regeringen exakt vad de gör fel, och hur landet istället ska styras. Men jag tvivlar.
  • KillBill

    [quote=80633542][quote-nick]storpappan skrev 2020-09-08 21:56:58 följande:[/quote-nick][/quote]

    Varför publicerar du en bild på en nyhet från den kristna tidningen dagen utan att samtidigt länka till artikeln? Beror det på att du inte vill avslöja att artikeln är gammal och kritiserad eller har du andra skäl för detta?


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym (M)
    KillBill skrev 2020-09-08 21:19:18 följande:

    Det känns mer och mer som att du försöker flytta fokus från SDs partiledare som hellre spelar golf än tar ansvar för landet..


    Skitlöjlig kommentar. Ska partiledarna aldrig vara lediga menar du? Spelade han golf? Åh herregud det måste gå en tornado av fördomar genom skallen på en vänsterkofta.
  • KillBill
    Anonym (M) skrev 2020-09-09 05:48:29 följande:

    Skitlöjlig kommentar. Ska partiledarna aldrig vara lediga menar du? Spelade han golf? Åh herregud det måste gå en tornado av fördomar genom skallen på en vänsterkofta.


    Nu handlade det om att att SDs partiledare Jimmie Åkesson valde att delta i en golftävling samtidigt som han deltog i en betald partiöverläggning kring migrationen. Åkesson fick ersättning för att delta i partiöverläggningen (Han valde att medverka över telefon) men berättade inte att han samtidigt deltog i en provat golftävling. Hade inte tävlingsresultat kommit ut så hade Åkessons bedrägliga beteende inte blivit känt.

    www.aftonbladet.se/a/8m3pmQ

    Tycker du att det verkar som att Åkesson verkar ta sitt uppdrag på allvar? Brukar du delta i privata golftävlingar samtligt som du plockar ut lön från din arbetsgivare?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?