• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Halleluja)

    Som jag sa förut Sossarna har ett förflutet man inte blir stolt över som Svensk medborgare....eller förnekar du historien som jag länkade vore bra om du gjorde så först innan du yttrar dig.?
    Varje gång ni hänvisar till SD och koppling till nazismen så kan jag bidra med fakta som dessutom är bevisad sann tack för ordet...på länkarna är i tråden ovan

  • Padirac
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-13 12:40:00 följande:
    Som jag sa förut Sossarna har ett förflutet man inte blir stolt över som Svensk medborgare....eller förnekar du historien som jag länkade vore bra om du gjorde så först innan du yttrar dig.
    Varje gång ni hänvisar till SD och koppling till nazismen så kan jag bidra med fakta som dessutom är bevisad sann tack för ordet...på länkarna är i tråden ovan
    Du får nog försöka förstå vad du länkar till och vad dessa länkar säger och hur detta stödjer dina påståenden.

    Att bara länka och påstå saker stödjer inte dina påståenden.

    Men SDs svans och vurmarna vill förneka och förfalska historien om nazism och rasism.  Du gör det inte bättre.
  • Anonym ((R)ealist)
    KillBill skrev 2020-09-12 20:44:24 följande:
    Du får slå ihop flykting asyl  + Övriga och då är du uppe i 40%. 
    Du menar alltså att de i stället grupperar över två tredjedelar av den flyktingrelaterade anhöriginvandringen som "övriga". Obegripligt.

    Hur ska folk då kunna bilda sig en rättvis uppfattning?

  • Anonym ((R)ealist)
    KillBill skrev 2020-09-12 20:44:24 följande:
    Du får slå ihop flykting asyl  + Övriga och då är du uppe i 40%. 
    2019 fick 57 233 personer uppehållstillstånd för att de var anhörig till en person i Sverige. (www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/)

    I din tidigare tabell står det att (asylrelaterade) anhöriginvandringen för 2019 var 31812 personer, vilket varken stämmer med 12,5% eller ca 40%, utan motsvarar 57%.

    Vem kan man lita på här?
  • Padirac
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-12 20:41:13 följande:
    Sossarna hade en stark rasdiskriminering på sin agenda förut
    Sossarna var en stark faktor för att Nazismen blev så framgångsrik under kriget då man var oerhört hjälpsam mot Tyskarna i kriget.
    Glöm inte bort historien kära du

    Jag sätter en slant på att regeringen består av dessa tre partier jag nämnt och Jimmie tar posten som omnämnts vilket jag är oerhört glad för det måste vara slut på skämtet vi har idag med eftergifter till de kriminella .
    Sveriges utrikeshandel med nazistyskland hade en mycklet liten påverkan på krigets längd och handels motiverades av att se till att hålla sveriges befolkning utanför kriget och att hålla sveriges befolkning med arbete och livsmedel och rusta Sveriges eftersatta försvar

    www.historisktidskrift.se/fulltext/2016-2/pdf/HT_2016_2_220-231_karlsson.pdf

    "Varför bedrev Sverige handel med Nazityskland under andra världskriget? Implicit framgår det på många olika sätt men explicit uttrycktes det av kabinettssekreterare Erik Boheman (1895–1979) i april 1943. Att handla med Tyskland var nödvändigt för att, för det första, kunna sysselsätta ”vårt folk”, för det andra, kunna uppbygga ”vårt försvar”. Utan kol skulle rustningsindustrin inte kunnat byggas upp, utan kali hade jordbruket inte kunnat föda befolkningen. Det moraliska försvaret mot anklagelsen att ha gynnat Tyskland gick ut på dels ett erkännande, att handeln hade gynnat Tyskland, dels ett förmildrande, att varuutbytet hade varit till lika stor fördel för Sverige. Boheman tog också upp den tyska nyordningstanken och avvisade den. Inte för att det inte behövdes en ny ordning i Europa utan för att den tyska nyordningen byggde på tanken att ett folk stod högre än andra folk. Detta syntes den svenska regeringen främmande och man hade med förskräckelse sett det sätt på vilket nyordningen praktiserats.23 Svaret på den historistiska varför-frågan är alltså att handeln med Tyskland fortsatte eftersom den gynnade svenskt nationellt egetintresse av försörjning och försvar. Svaret kan dock kvalificeras genom att notera Bohemans språkbruk ”vårt folk”, ”vårt försvar”. Det var en självklarhet att det var den svenska nationens intresse som var regeringens ansvar, inte några allmänna mänskliga rättigheter."

    Här är dessutom lite mer om stödet för nazism i Sverige under ww2 och om eftergiftspolitiken handlade om nazistöd eller att hålla sig utanför kriget

    www.so-rummet.se/fakta-artiklar/sverige-och-andra-varldskriget-del-3-den-svenska-neutralitetspolitiken-i-ett-kritiskt-perspektiv

    "En omdiskuterad fråga är i hur stor utsträckning som eftergifterna under åren 1940-1943 motiverades av en fruktan för ett tyskt angrepp. Eller var det ett uttryck för en önskan hos grupper i det svenska samhället att närma sig Tyskland? Denna önskan kunde i sin tur vara ett uttryck för en allmänt tyskvänlig inställning som gick ut på att ställa sig väl med Tyskland ifall de skulle segra i kriget."

    En tyskvänlig opinion var förhållandevis stark bland svenska officerare (och andra, företrädesvis på den borgerliga sidan) som - utan att för den skull sympatisera med nazismen - ändå ville ge Tyskland sitt stöd i kampen mot kommunismen. Den kanske mest framstående representanten för en sådan protysk inställning var överbefälhavaren (1939-44) Olof Thörnell. Även kungen, Gustav V, var nu liksom under första världskriget allmänt tyskvänlig.


    Hur som helst anser en del kritiker att de svenska eftergifterna var onödigt stora, medan andra håller fast vid att eftergifterna var nödvändiga om Sverige skulle kunna hålla sig utanför kriget.


    Det tycks stå ganska klart att det grundläggande målet för den svenska neutralitetspolitiken - d.v.s. att stå utanför kriget - hade ett stort stöd i den svenska opinionen. Detta är heller inte så konstigt, i den frågan var situationen likartad i flera andra länder i Sveriges närhet: Danmark, Norge, Finland, Holland och Belgien försökte genom neutralitetsförklaringar stå utanför kriget och folket ville säkerligen ingenting hellre än att slippa kriget. Men av dessa länder var det endast Sverige som lyckades undvika att dras in i kriget. "

  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-09-13 12:40:00 följande:

    Som jag sa förut Sossarna har ett förflutet man inte blir stolt över som Svensk medborgare....eller förnekar du historien som jag länkade vore bra om du gjorde så först innan du yttrar dig.?
    Varje gång ni hänvisar till SD och koppling till nazismen så kan jag bidra med fakta som dessutom är bevisad sann tack för ordet...på länkarna är i tråden ovan


    Som sagt var det så samhället såg ut då och något som alla partier stod bakom. Lyckligtvis har synen förändrats på alla dessa år, fast SD biter sig förstås fast och vill att vi ska återgå till ett typ av rastänkande som de flesta andra partier är helt främmande för. Förutom SD så är det bara det öppet nazistiska Nordiska motståndsrörelsen som lever kvar i 1940-talet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill
    Anonym ((R)ealist) skrev 2020-09-13 13:44:19 följande:
    2019 fick 57 233 personer uppehållstillstånd för att de var anhörig till en person i Sverige. (www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/)

    I din tidigare tabell står det att (asylrelaterade) anhöriginvandringen för 2019 var 31812 personer, vilket varken stämmer med 12,5% eller ca 40%, utan motsvarar 57%.

    Vem kan man lita på här?
    Om du kollar migrationsinfos definition av anhöriginvandring så ingår adoptivbarn, anhöriga till studenter, anhöriga till arbetskraftinvandring och anhöriga till EU medborgare. Se gulmarkerat.



     
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym ((R)ealist)
    KillBill skrev 2020-09-13 19:31:11 följande:
    Om du kollar migrationsinfos definition av anhöriginvandring så ingår adoptivbarn, anhöriga till studenter, anhöriga till arbetskraftinvandring och anhöriga till EU medborgare. Se gulmarkerat.

     
    Jag kan läsa och i vanliga fall även räkna. Men kan du beskriva matematiken som används här. Den borde inte vara mer avancerad än högstadiematte.

    Jag får inte ihop det från www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/ med det som du hittat på www.familjeliv.se/leave%3A//www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/.
  • KillBill
    Anonym ((R)ealist) skrev 2020-09-13 19:38:26 följande:
    Jag kan läsa och i vanliga fall även räkna. Men kan du beskriva matematiken som används här. Den borde inte vara mer avancerad än högstadiematte.

    Jag får inte ihop det från www.migrationsinfo.se/migration/sverige/anhoriginvandring/ med det som du hittat på www.familjeliv.se/leave%3A//www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/.

    Jag förstår inte vad du menar. För mig stämmer det.  Den totala invandringen år 2019 uppgick till 117 913 personer och kan delas upp i underkategorier: 

    Tittar man närmare på gruppen anhöriga så kan den delas upp i undergrupper:

    Ställer man antal anhöriga till flyktingar med asylgrunder och anhöriga till övriga (totalt 22 953 personer) i relation till den totala invandringen på 117 913 personer så utgör denna grupp 19,5 %. Ställer man i stället samma grupp i relation till gruppen anhöriginvandrare på 57 262 personer så utgör gruppen i stället 40,1%. Det handlar således om vad man ställer gruppen i relation till. 


    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?